Problemen Golf 6 GTI

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
ThomasdeR
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mar 2016, 17:43
Type auto: Golf 6 GTI

Problemen Golf 6 GTI

Bericht door ThomasdeR »

Beste Leden,

Mijn Golf 6 GTI uit 2009 vertoond de laatste tijd wat problemen, ik krijg de foutcode P0171, dit duidt op een mogelijke lekage ergens in het systeem, veel voorkomend was de PCV, deze vandaag vervangen maar dat heeft niet mogen baten.

Mijn grootste klacht is dat als ik bijvoorbeeld 2200rpm rijd en het gas los laat, het toerental nagenoeg niet terug zakt of maar héél langzaam, daarnaast verbruikt de auto stationair ook wat meer benzine.

Misschien heeft iemand al eens eerder iets dergelijks mee gemaakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Thomas

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Lex Beenen
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 aug 2017, 21:06
Type auto: Golf MK5 GTI

Problemen Golf 6 GTI

Bericht door Lex Beenen »

Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2005 Golf GTI MK5 Stock, Handgeschakeld, Zwart, RNS510
ThomasdeR
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mar 2016, 17:43
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Problemen Golf 6 GTI

Bericht door ThomasdeR »

Lex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor Afbeelding

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Problemen Golf 6 GTI

Bericht door Michel5gti »

ThomasdeR schreef: 29 jan 2018, 20:15
Lex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor Afbeelding

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god :D
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
ThomasdeR
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mar 2016, 17:43
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Problemen Golf 6 GTI

Bericht door ThomasdeR »

Michel5gti schreef:
ThomasdeR schreef: 29 jan 2018, 20:15
Lex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor Afbeelding

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god :D
Jaa dan is het inderdaad wel gelijk weer goed, kost wat spaar centen .. maar dat hoort er eenmaal bij haha, komt tevens ook wel door het vermogen wat ik draai en het aantal Nm koppel, dan heeft dat gedeelte sowieso al extra te verduren

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Lex Beenen
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 aug 2017, 21:06
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Problemen Golf 6 GTI

Bericht door Lex Beenen »

ThomasdeR schreef:
Michel5gti schreef:
ThomasdeR schreef: 29 jan 2018, 20:15 Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god :D
Jaa dan is het inderdaad wel gelijk weer goed, kost wat spaar centen .. maar dat hoort er eenmaal bij haha, komt tevens ook wel door het vermogen wat ik draai en het aantal Nm koppel, dan heeft dat gedeelte sowieso al extra te verduren

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Balen Thomas.. hopelijk zijn de problemen nu dan wel ( even ;) ) voorbij.

Jongens ik merk dat jullie er meer verstand van hebben dan ik. Wat denken jullie van mijn vacuumprobleem? Kan het de kleppendeksel pakking zijn of heeft die er totaal niets mee te maken?

Alvast bedankt



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2005 Golf GTI MK5 Stock, Handgeschakeld, Zwart, RNS510
Marco1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2019, 18:17
Type auto: Mk6 gti 2011

Re: Problemen Golf 6 GTI

Bericht door Marco1976 »

ThomasdeR schreef: 29 jan 2018, 20:15
Lex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor Afbeelding

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Hoi zag dat jij ook hetzelfde probleem als mij had
Krukas keering lek bakzijde
Wat koste dat ongeveer ??
Hanszelf
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2019, 22:53
Type auto: Golf 6 gti

Re: Problemen Golf 6 GTI

Bericht door Hanszelf »

ThomasdeR schreef: 28 jan 2018, 20:41 Beste Leden,

Mijn Golf 6 GTI uit 2009 vertoond de laatste tijd wat problemen, ik krijg de foutcode P0171, dit duidt op een mogelijke lekage ergens in het systeem, veel voorkomend was de PCV, deze vandaag vervangen maar dat heeft niet mogen baten.

Mijn grootste klacht is dat als ik bijvoorbeeld 2200rpm rijd en het gas los laat, het toerental nagenoeg niet terug zakt of maar héél langzaam, daarnaast verbruikt de auto stationair ook wat meer benzine.

Misschien heeft iemand al eens eerder iets dergelijks mee gemaakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Thomas

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Heb je als eens aan de olie afscheider gedacht was bij mij het probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten