Walnootschil stralen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Walnootschil stralen

Bericht door JeroenGTIed35 »



De gti heeft inmiddels groot onderhoud ondergaan.

Grote beurt
Distributie
Vliegwiel
Koppeling

Voor de tuning inmiddels 2 jaar geleden was de auto chemisch gereinigd.

Nu ben ik voor het echte werk gegaan. De behandeling is gedaan door de heren van B van Riel in Tilburg.

Chemische reiniging doet dus bijna niets dat is me wel duidelijk zie de foto’s.

Voor het reinigen.

Afbeelding

Na het reinigen.

Afbeelding

Afbeelding

Na de behandeling is er een duidelijk merkbaar verschil.

Voor mij dus geen chemische troep meer in de motor.








Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Walnootschil stralen

Bericht door NielsED30 »

Als je 2 jaar na een chemische reiniging gaat kijken snap ik dat je denkt dat het niets doet. Het doet sowieso niet zoveel als stralen, maar het maakt het laatst aangekoekte los (wat nog niet zo heel erg versteend is), dus het doet heus wel iets. Maar om de kleppen écht schoon te krijgen haal je onderdelen los.

Chemisch reinigen is een snellere en makkelijkere manier om de motor iets op te frissen.

Maar na 2 jaar kijken of het zin heeft gehad is wel een beetje nutteloos..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Walnootschil stralen

Bericht door Schippersss »

En daarbij, zo heel erg is deze nog niet. Heb veel slechtere exemplaren gezien. Dus chemisch reinigen dus wel wat gedaan denk ik zo.
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Walnootschil stralen

Bericht door JeroenGTIed35 »

Schippersss schreef:En daarbij, zo heel erg is deze nog niet. Heb veel slechtere exemplaren gezien. Dus chemisch reinigen dus wel wat gedaan denk ik zo.
Heb ook zeker slechtere exemplaren zien voorbij komen. Km stand is dan ook niet heel hoog.

Het chemische reinigen zal zeker wat gedaan hebben maar je weet niet wat er gebeurd omdat je niets kan zien.

Daarbij stond ik er toen naast met het reinigen en vond het eerlijk gezegd niet echt gezond klinken voor het blok. Laat staan om je blok zo te zien schokken.

Maar goed ik wou alleen maar laten zien wat het resultaat is zodat andere misschien wat makkelijker een keuze kunnen maken wat voor reiniging te kiezen.

Heb nu dus beide soorten reinigingen gedaan en dit heeft mijn voorkeur...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Walnootschil stralen

Bericht door Schippersss »

Deze methode heeft ook mijn voorkeur. Maar om gelijk te stellen dat chemisch reinigen niks uithaalt vind ik wat kort door de bocht. Maar met het stralen ben je er wel zeker van dat het echt schoon is.

Ben het wel met je eens dat met chemisch reinigen het vuil uiteindelijk wel door de ‘motor’ heen gaat, Tenminste, door de uitlaat kant kop, turbo, en uit eindelijk voor of door de kat. Hier zijn de ervaringen ook verschillend over, ken al een die een nieuwe kat heeft moeten monteren erna, (toeval?).
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Walnootschil stralen

Bericht door ChielED35 »

Heb gezien met camera wat er in de uitlaat kan blijven hangen aan troep na een chemische reiniging. Alleen daardoor al zou ik er niet meer aan beginnen. Liever iets meer betalen voor de beste reiniging.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten