Oeps...

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Oeps...

Bericht door MaartenGTI »

Ik heb een klein probleempje... Nadat ik ein-de-lijk al mijn onderdelen binnen had, wilde ik afgelopen weekend mijn 3" downpipe gaan monteren. Vol goede moed begonnen. De downpipe zit met 4 moeren op de turbo gemonteerd, en de twee bovenste bevestigingsmoeren kreeg ik er gemakkelijk af.
Van onder kwam ik er helaas iets minder makkelijk bij. Bij de derde moer brak de draadstang, deze zit nu nog vast in de flens van turbo.

Hoe krijg ik dat ding er uit? Iemand die mij hierbij kan helpen? Ik heb er helaas het gereedschap niet voor.

Omgeving Zuid-Limburg. Ik kom zelf van Heerlen.
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Oeps...

Bericht door MK5GTI08 »

Slecht. Om het 100% goed te doen moet de turbo eraf, uitboren, optappen en nieuw draadeind erin..
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Oeps...

Bericht door MaartenGTI »

Daar was ik eigenlijk al bang voor.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Oeps...

Bericht door Henniej »

Jammer dit. Had je het wel eerst ingespoten met wd40? Net zoals MK5GTI `t zegt de turbo moet er af en dan nog hopen dat het met uitboren goed gaat.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Oeps...

Bericht door MaartenGTI »

WD40 gebruikt en ik had de auto al een paar dagen niet gebruikt zodat hij helemaal koud zou zijn.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Oeps...

Bericht door Vissa »

Dat is iets wat je soms niet kunt voorkomen. Gebeurd vaak genoeg, zit soms zo vast dat afbreken de enige optie is.

Er steekt geen vlees meer uit de turbo dat je vast kunt pakken? Zo niet dan wordt het idd uitboren.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Oeps...

Bericht door MaartenGTI »

Ik ga hoogst waarschijnlijk langs XT motorsport. Ik heb daar het probleem voorgelegd en zij gaan er waarschijnlijk naar kijken. Aangezien ik toch voor een stage 2 wilde gaan en er nog een aantal andere dingetjes moeten gebeuren (o.a. vervangen van de thermostaten), leek dit mij de beste optie.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Oeps...

Bericht door Vissa »

Pas je wel op bij XT, die smeren je van alles aan en netjes wordt er niet gewerkt. Dat kunnen er heel veel beamen op dit forum.

Tuning moet je daar zeker weten niet laten doen. Daar hebben ze echt weinig verstand van. Ze besteden dit ook uit. Ga alsjeblieft naar een JD, VAGT of DVX.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Oeps...

Bericht door MaartenGTI »

Bedankt voor je input. Ik heb vooralsnog geen ervaring met XT Motorsport, maar tot nu toe ben ik positief. Ik heb een offerte ontvangen voor het hele gebeuren. De tuning vond ik ook redelijk aan de prijs, zeker omdat er geen test run op de testbank bij zit. De prijs voor het vervangen van de thermostaat vond ik enigszins meevallen.

Ik heb inmiddels ook een offerte aangevraagd bij IS Racing in Duitsland op aanraden van een kennis/forumlid die daar goede ervaring mee heeft. Dat is voor mij maar een uurtje rijden.
Carbonblack
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 mei 2018, 22:10
Type auto: Golf MK7 Clubsport

Re: Oeps...

Bericht door Carbonblack »

Dikke klote zeg.
Das dus echt typisch weer iets wat alleen maar kan gebeuren als je zo'n werkje heb waarvan je zegt : "bwoh op een uurtje steekt het er wel onder" :(

Heb je direct zin om alles kapot te slaan van pure ergernis :mrgreen:

Het zal zoals je zegt wel weer gemaakt worden maar op dat moment zelf denk je toch van " no fucking way eh " :roll:
VW Golf MK7 Clubsport - Tornado red
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Oeps...

Bericht door MaartenGTI »

Jij hebt goed samengevat hoe het voelde inderdaad... :lol:

Het had een klusje moeten zijn van maximaal 2u.
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Oeps...

Bericht door MaartenGTI »

Na de offertes vergeleken te hebben, heb ik besloten de reparatie en tuning uit te laten voeren bij IS-Racing. Redenen hiervoor:

1) De auto wordt bij IS-Racing afgesteld op de vermogensbank. Verder wordt er een test run gedaan zowel vóór als na de tuning. Bij XT wordt de auto afgesteld op straat en heb ik dus daarna ook geen vermogensuitdraai;
2) IS-Racing kan mij een vaste prijs aanbieden voor de tuning en reparatie, waardoor ik prijstechnisch meer zekerheid heb. Bij XT was dit niet het geval.
3) IS-Racing is voor mij dichterbij.

Aangezien er op dit forum nog niet zoveel bekend is over dit bedrijf, zal ik een review schrijven zodra ik er geweest ben. Mijn afspraak staat voor 22-6. Het ziet er verder allemaal wel veelbelovend uit. Ze hebben nl. ook een eigen onderdelenlijn.
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Oeps...

Bericht door sebasss2 »

Ben benieuwd naar de review, bedrijf zegt mij nog niks.
Afstellen op straat, komt ongeveer wel overeen de testbank neem ik aan..
MaartenGTI
Berichten: 147
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Oeps

Bericht door MaartenGTI »

Inmiddels al twee weken geleden, maar toch even een update. Goed geholpen bij IS-racing. Ze hadden de afgebroken bout er in no-time uit en de 3" downpipe is meteen gemonteerd. Zij hebben daar een speciale tool voor, aangezien het voor hun dagelijkse kost is. De monteur zei me dat het trouwens beter was om de moeren met een warme motor los te draaien! Verder bleek achteraf dat het tweede deel van de downpipe te kort was, dus daar hebben ze ter plekke (én heel netjes) een stuk aan gelast zonder daar bijkomende kosten voor te rekenen!

Vervolgens is de thermostaat vervangen en na een testrit bleek dat de auto weer helemaal in orde was. Vervolgens meteen een stage 2 tuning uit laten voeren. Erg tevreden met het resultaat, alleen kreeg ik helaas meteen foutmelding P0299 op de testbank: underboost. De tuning is verder wel goed gegaan, bij de tweede test run geen foutmelding.

Op de rit naar huis en het weekend er na geen problemen ondervonden. Daarna ben ik 10 dagen op vakantie geweest en nu hoor ik bij acceleratie (het lijkt op...) een afblaas geluid. Ik ondervind geen vermogensverlies. Eerst brandde het motormanagement lampje niet, maar deze is na een aantal dagen toch aan gegaan. Ik zal hiervoor even een nieuw topic openenen.
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Oeps...

Bericht door MK5GTI08 »

Mooi dat het gelukt is! Als je iets los wilt krijgen (en het zicht echt muurvast) moet je altijd warmte gebruiken om het los te krijgen :)
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Micke
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2022, 02:22
Type auto: Golf 6 gti

Golf 6 gti

Bericht door Micke »

Hallo ik wou onlangs mijn 3” downpipe steken maar er is 1 bout (stang) afgebroken in de flens van de turbo kan het kwaad als ik enkel op 3bouten vast maak ?
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf 6 gti

Bericht door Vissa »

Micke schreef: 01 mei 2022, 02:26 Hallo ik wou onlangs mijn 3” downpipe steken maar er is 1 bout (stang) afgebroken in de flens van de turbo kan het kwaad als ik enkel op 3bouten vast maak ?
Ja, dat zou ik maar niet doen. Gaat zeker weten lekken.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten