Golf MK6 GTI injen air intake

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Obijntje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jan 2018, 08:44
Type auto: Golf 6 GTI

Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door Obijntje »

Hello mede VAG rijders.
Ik heb net een nieuwe INJEN air intake gekocht. Na installatie deze natuurlijk getest maar ik ben enorm teleurgesteld van het geluid..
Is dit normaal dat de luchtfilter geen sportief lawaai maakt?
Het gaat om deze filter:

https://www.showoffimports.nl/product.p ... ctid=87131

Op mijn vorige auto's had ik zowel K&N als AEM en hier kwam steeds een mooie diepe ronk vanaf, hoezo is dit nu niet?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door MK5GTI08 »

Heb je er een filmpje van?
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door Vissa »

Welk merk maakt niet veel uit, een open filter zou altijd veel meer geluid moeten maken dan het standaard gesloten systeem. Is het niet zo dat je het binnenin bij de MK6 het gewoon niet zo goed hoort?
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Obijntje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jan 2018, 08:44
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door Obijntje »

nee je hoort echt helemaal niks, het enige wat je hoort is dattie lekker afblaast, dus mooi blow off geluid.. maar geen ronk :(
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door ChielED35 »

Heb meerdere intakes gehad op een 6, van CTS, naar Forge Twintake of OEM, het verschil vond ik vooral het zuigen en afblazen...niet een “ronk” ofzo. Je zou ook nog eens je motorkapisolatie kunnen verwijderen als dat er nog opzit.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door bzb »

je heb nu wel een turbo auto, dus er zit van alles tussen inlaat op het blok en het filter, op een ongeblazen auto klinkt een filter lekker sportief(of dom net wat je smaak is) maar bij een turbo minder, ook heeft een cai nauwelijks effect als het toch eerst door 600 graden turbo moet en daarna door de ic
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door Vissa »

bzb schreef: 24 jul 2018, 10:23 je heb nu wel een turbo auto, dus er zit van alles tussen inlaat op het blok en het filter, op een ongeblazen auto klinkt een filter lekker sportief(of dom net wat je smaak is) maar bij een turbo minder, ook heeft een cai nauwelijks effect als het toch eerst door 600 graden turbo moet en daarna door de ic
Heeft niet zoveel met de turbo te maken, het inlaat geluid wordt veroorzaakt door het filter zelf. Dat hij nu ,,denkt'' dat het minder geluid maakt komt meer door de betere isolatie van de auto. Je krijgt het minder mee.

CAI heeft trouwens juist heel veel effect. Het gaat juist om de hoeveelheid lucht moleculen die de turbo binnen krijgt. Hoe koeler de lucht, hoe meer moleculen er gecomprimeerd worden, hoe meer vermogen de auto kan maken. Als je al begint met een hoge inlaat temperatuur voordat het de turbo in gaat zal het effect zich alleen nog maar versterken, wat resulteert in hogere temperaturen en minder vermogen. Een goede CAI, dus niet zo'n open filter in je motor ruimte, dat is gewoon ruk, heeft op elke auto positief effect. Turbo of non turbo.

De combinatie van een goede CAI met een juist formaat intercooler geeft de allerbeste prestaties. Zo laag mogelijke inlaat temperatuur (buitenlucht temp, lager krijg je hem niet), met een zo laag mogelijke constante charge temp! 8-)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Obijntje
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 jan 2018, 08:44
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door Obijntje »

Bedankt voor de reacties, ik denk dat het nu wel duidelijk is :)
De Injen blaast wel lekker af dus heb toch iets van geluid erbij, verder gaan we niet klagen ;)
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door frederik_w »

Mijn cts intake fluit wel vrij hard tussen 4000 en 5500 rpm, is dit normaal ?
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door ChielED35 »

frederik_w schreef:Mijn cts intake fluit wel vrij hard tussen 4000 en 5500 rpm, is dit normaal ?
Ik denk niet dat dit je intake is, maar je dv die de druk niet aankan. Dan is een gfb dv+ de juiste oplossing.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: Golf MK6 GTI injen air intake

Bericht door frederik_w »

heb net de cts van de auto gehaald en standaard intake terug geplaats, gefluit is weg nu. ook op youtube vind ik filmpjes over deze intake dat hij fluit. voor sommige mensen mss leuk, maar nix voor mij dus ga bij standaard blijven
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten