problemen turbo ?
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: problemen turbo ?
Tommy heeft het gewoon niet met DVX neem ik aan
Kan je alleen de raad geven om ze na hun verlof naar je wagen te laten kijken en het probleem te vinden. Dat is het spijtige dat ze net nu in verlof zijn. Ze hebben echt wel de expertise om deze zaken op te lossen. Zonder dat ik hier een tuner oorlog wil beginnen
Langs de andere kant is de olietemp wel hoog te noemen bij normaal rijden. In dit uitzonderlijk warm weer staat mijne constant rond de 110 graden, normaal bij mijn Cupra was dit altijd rond de 100 - 105 graden.
Kan je alleen de raad geven om ze na hun verlof naar je wagen te laten kijken en het probleem te vinden. Dat is het spijtige dat ze net nu in verlof zijn. Ze hebben echt wel de expertise om deze zaken op te lossen. Zonder dat ik hier een tuner oorlog wil beginnen
Langs de andere kant is de olietemp wel hoog te noemen bij normaal rijden. In dit uitzonderlijk warm weer staat mijne constant rond de 110 graden, normaal bij mijn Cupra was dit altijd rond de 100 - 105 graden.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Re: problemen turbo ?
Ik dacht dat de cupra en de r een externe oliekoeler hebben en de gti niet. Daar kan het verschil wel inzitten. Temperatuur is niet te hoog ofzo.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: problemen turbo ?
110 graden is niet hoog hoor. Dat is gewoon heel normaal.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
- Demon
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
- Type auto: Golf 7 R Facelift
- Locatie: Belgie
Re: problemen turbo ?
@Kurtje
Tommy was vroeger wel tevreden over DVX tot die dag KABOEM....
Heeft toen alles zelf met veel geluk kunnen en moeten (takeldienst) regelen.
Korte samenvatting van zijn ervaringen indertijd.
Tommy was vroeger wel tevreden over DVX tot die dag KABOEM....
Heeft toen alles zelf met veel geluk kunnen en moeten (takeldienst) regelen.
Korte samenvatting van zijn ervaringen indertijd.
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
- Type auto: golf mk6 GTI
Re: problemen turbo ?
Iemand een idee wat een realistische prijs is als de turbo toch vervangen zou moeten worden ? +- 2000 euro ??
Re: problemen turbo ?
Voor 2000 euro een upgrade turbo nieuwe ja!
Want mocht jij een turbo willen voor je gti 6 en neem aan dat je de originele turbo nog op heb zitten gaat dan hier om een k03 turbo kost echt geen 2000 euro hoor!
Je hebt zo een tweedehandse k03 turbo voor 350 euro. Voor dik 2000 euro neem je een nieuwe goeie upgrade turbo! Waar je zeker minimaal 380 pk draait!
Mocht je de k03 turbo laten vervangen voor een tweedehanse zit je zeker zo 550 a 650 euro.
Mocht je een nieuwe k03 kan je wel zo rond de 1400 a 1500 eu zitten. Ja hangt natuurlijk er ook af van t bedrag die je kwijt bent aan reparatie!
Maar ik zal altijd gaan voor een k04 mocht je k03 kapot-stuk gaan! Zeker als je gaat tunen!
Want mocht jij een turbo willen voor je gti 6 en neem aan dat je de originele turbo nog op heb zitten gaat dan hier om een k03 turbo kost echt geen 2000 euro hoor!
Je hebt zo een tweedehandse k03 turbo voor 350 euro. Voor dik 2000 euro neem je een nieuwe goeie upgrade turbo! Waar je zeker minimaal 380 pk draait!
Mocht je de k03 turbo laten vervangen voor een tweedehanse zit je zeker zo 550 a 650 euro.
Mocht je een nieuwe k03 kan je wel zo rond de 1400 a 1500 eu zitten. Ja hangt natuurlijk er ook af van t bedrag die je kwijt bent aan reparatie!
Maar ik zal altijd gaan voor een k04 mocht je k03 kapot-stuk gaan! Zeker als je gaat tunen!
Account niet in gebruik!
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
- Type auto: golf mk6 GTI
Re: problemen turbo ?
Zou graag gewoon de standaard koppeling en uitlaat houden. Dus best gewoon k03 en stage 1 denk ik. Is ook voldoende voor mij. Wil nu gewoon een deftig functionerende auto hebben.
Inmiddels heb ik met standaard airbox nu na 5 dagen rijden ook ineens motorstoringslampje. Enkele ritten gereden zonder problemen. Auto stilgelegd om iets op te halen, terug gestart om verder te rijden en lampje bleef aan
Inmiddels heb ik met standaard airbox nu na 5 dagen rijden ook ineens motorstoringslampje. Enkele ritten gereden zonder problemen. Auto stilgelegd om iets op te halen, terug gestart om verder te rijden en lampje bleef aan
- JeroenGTIed35
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: problemen turbo ?
Laat je wagen dan nu ook staan en wacht tot de tuner weer terug is. Dadelijk rijd je nog iets stuk. En dan ben je nog verder van huis.frederik_w schreef:Zou graag gewoon de standaard koppeling en uitlaat houden. Dus best gewoon k03 en stage 1 denk ik. Is ook voldoende voor mij. Wil nu gewoon een deftig functionerende auto hebben.
Inmiddels heb ik met standaard airbox nu na 5 dagen rijden ook ineens motorstoringslampje. Enkele ritten gereden zonder problemen. Auto stilgelegd om iets op te halen, terug gestart om verder te rijden en lampje bleef aan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
- Type auto: golf mk6 GTI
Re: problemen turbo ?
Ben ik mee bezig. Auto staat rustig te wachten.
Ben enkel nog aan het twijfelen of dit nu werk is voor een tuner of om er gewoon mee naar de garage te gaan
Ben enkel nog aan het twijfelen of dit nu werk is voor een tuner of om er gewoon mee naar de garage te gaan
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
- Type auto: golf mk6 GTI
Re: problemen turbo ?
Vandaag auto opnieuw uitgelezen, foutcode luchtmassameter. Garage wil deze vervangen, kan dit de oorzaak van mijn turbodruk problemen zijn ?
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: problemen turbo ?
Ik zie even het verband niet tussen de LMM en de druk problemen van de turbo. Misschien dat iemand anders dat wel weet, maar ik denk niet dat die gerelateerd aan elkaar zijn.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
- Type auto: golf mk6 GTI
Re: problemen turbo ?
Ja dat verband zie ik zelf ook niet. Volgende week maar eens naar dvx bellen
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
- Type auto: golf mk6 GTI
Re: problemen turbo ?
Probleem is ondertussen opgelost door dvx. Was een fout met de carterontluchting. De cts intake heb ik er afgehaald en auto is nu gemapt met standaard intake en staat nu op +270pk en +400nm en rijd heel goed nu.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 37 gasten