problemen turbo ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: problemen turbo ?

Bericht door kurtje »

Tommy heeft het gewoon niet met DVX neem ik aan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kan je alleen de raad geven om ze na hun verlof naar je wagen te laten kijken en het probleem te vinden. Dat is het spijtige dat ze net nu in verlof zijn. Ze hebben echt wel de expertise om deze zaken op te lossen. Zonder dat ik hier een tuner oorlog wil beginnen :)

Langs de andere kant is de olietemp wel hoog te noemen bij normaal rijden. In dit uitzonderlijk warm weer staat mijne constant rond de 110 graden, normaal bij mijn Cupra was dit altijd rond de 100 - 105 graden.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: problemen turbo ?

Bericht door ferry »

Ik dacht dat de cupra en de r een externe oliekoeler hebben en de gti niet. Daar kan het verschil wel inzitten. Temperatuur is niet te hoog ofzo.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: problemen turbo ?

Bericht door MK5GTI08 »

110 graden is niet hoog hoor. Dat is gewoon heel normaal.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: problemen turbo ?

Bericht door Demon »

@Kurtje

Tommy was vroeger wel tevreden over DVX tot die dag KABOEM.... :shock:
Heeft toen alles zelf met veel geluk kunnen en moeten (takeldienst) regelen.
Korte samenvatting van zijn ervaringen indertijd. ;)
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Iemand een idee wat een realistische prijs is als de turbo toch vervangen zou moeten worden ? +- 2000 euro ??
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: problemen turbo ?

Bericht door Henniej »

Voor 2000 euro een upgrade turbo nieuwe ja!

Want mocht jij een turbo willen voor je gti 6 en neem aan dat je de originele turbo nog op heb zitten gaat dan hier om een k03 turbo kost echt geen 2000 euro hoor!

Je hebt zo een tweedehandse k03 turbo voor 350 euro. Voor dik 2000 euro neem je een nieuwe goeie upgrade turbo! Waar je zeker minimaal 380 pk draait!


;)

Mocht je de k03 turbo laten vervangen voor een tweedehanse zit je zeker zo 550 a 650 euro.
Mocht je een nieuwe k03 kan je wel zo rond de 1400 a 1500 eu zitten. Ja hangt natuurlijk er ook af van t bedrag die je kwijt bent aan reparatie!


Maar ik zal altijd gaan voor een k04 mocht je k03 kapot-stuk gaan! Zeker als je gaat tunen!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Zou graag gewoon de standaard koppeling en uitlaat houden. Dus best gewoon k03 en stage 1 denk ik. Is ook voldoende voor mij. Wil nu gewoon een deftig functionerende auto hebben.

Inmiddels heb ik met standaard airbox nu na 5 dagen rijden ook ineens motorstoringslampje. Enkele ritten gereden zonder problemen. Auto stilgelegd om iets op te halen, terug gestart om verder te rijden en lampje bleef aan 😔
Gebruikersavatar
Flog itg
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jan 2017, 23:00
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: problemen turbo ?

Bericht door Flog itg »

Koppeling kan gewoon standaard blijven zonder probleem.
Golf 7 gti pp stage 3
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 486
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: problemen turbo ?

Bericht door JeroenGTIed35 »

frederik_w schreef:Zou graag gewoon de standaard koppeling en uitlaat houden. Dus best gewoon k03 en stage 1 denk ik. Is ook voldoende voor mij. Wil nu gewoon een deftig functionerende auto hebben.

Inmiddels heb ik met standaard airbox nu na 5 dagen rijden ook ineens motorstoringslampje. Enkele ritten gereden zonder problemen. Auto stilgelegd om iets op te halen, terug gestart om verder te rijden en lampje bleef aan Afbeelding
Laat je wagen dan nu ook staan en wacht tot de tuner weer terug is. Dadelijk rijd je nog iets stuk. En dan ben je nog verder van huis.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Ben ik mee bezig. Auto staat rustig te wachten.
Ben enkel nog aan het twijfelen of dit nu werk is voor een tuner of om er gewoon mee naar de garage te gaan
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Vandaag auto opnieuw uitgelezen, foutcode luchtmassameter. Garage wil deze vervangen, kan dit de oorzaak van mijn turbodruk problemen zijn ?
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: problemen turbo ?

Bericht door Vissa »

Ik zie even het verband niet tussen de LMM en de druk problemen van de turbo. Misschien dat iemand anders dat wel weet, maar ik denk niet dat die gerelateerd aan elkaar zijn.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Ja dat verband zie ik zelf ook niet. Volgende week maar eens naar dvx bellen
frederik_w
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 jul 2018, 16:18
Type auto: golf mk6 GTI

Re: problemen turbo ?

Bericht door frederik_w »

Probleem is ondertussen opgelost door dvx. Was een fout met de carterontluchting. De cts intake heb ik er afgehaald en auto is nu gemapt met standaard intake en staat nu op +270pk en +400nm en rijd heel goed nu.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten