Intake: foam vs katoen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

Goedemorgen,

Ik ga op korte termijn (lees: afspraak is al gemaakt) stage 1 en resonator delete uitvoeren op mijn mk7 R variant. Nu wil ik er graag nog een intake aan toevoegen, alleen vraag ik mij af of er daadwerkelijk een verschil is (duurzaamheid, airflow, filtratie, performance,...) tussen een intake met foam filter en een met een katoenen filter. Het wordt sowieso een gesloten systeem.

Persoonlijke interesse:
Foam: VW R600, Forge Carbon intake, pipercross Carbon intake
Katoen: APR Carbon intake

Alvast bedankt voor de inbreng!
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door kurtje »

Ik was enorm tevreden over de VWR600 op de Cupra
Als ik eentje op de R zou zetten gaat het ook weer deze zijn.
Na een stage 1 tuning halen ze er net nog wat meer uit.

Waar ga je de tuning laten doen en resonator delete laten uitvoeren?
Lijkt me een hele mooie en prijsaantrekkelijke combinatie om extra geluid en vermogen te krijgen :)

ps bij Apec krijg je momenteel nog een mooie korting op de VWR waardoor hij wel leuk van prijs is :)
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Vissa »

Ik zou de VWR R600 nemen, een veel gebruikte intake.

APEC durft 499 euro te vragen voor de intake. Daar moet minimaal 100 euro vanaf, want dat is een normale prijs voor de VWR R600. Dus ze lichten je gewoon op als ze zeggen dat ze korting geven. :P
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

Wordt gedaan bij chiptuning Plus in Dilsen-Stokkem. Heb meerdere plaatsen info / prijs gevraagd. Prijs voor de VW R600 zit overal tussen de 495 en 550!

Qua looks vind ik t carbon van de pipercross / APR wel cool, maar de VWR doet zeker niet onder (+ hoe vaak kijkt ge onder de kap...)

Iemand enig idee ivm verschil foam vs katoen?
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Vissa »

Hemobix schreef: 19 aug 2018, 12:34 Wordt gedaan bij chiptuning Plus in Dilsen-Stokkem. Heb meerdere plaatsen info / prijs gevraagd. Prijs voor de VW R600 zit overal tussen de 495 en 550!

Qua looks vind ik t carbon van de pipercross / APR wel cool, maar de VWR doet zeker niet onder (+ hoe vaak kijkt ge onder de kap...)

Iemand enig idee ivm verschil foam vs katoen?
Niet goed gezocht dan, en is nog steeds genaaid worden in je portemonnee door al die zaken.

Ik zal je helpen, scheelt je minimaal 100 euro.

http://www.all-stars-motorsport.com/en/ ... results=10


Gratis verzending, voor 400 op je deurmat. Heb mijne hier ook vandaan. :mrgreen:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

Vissa schreef:
Hemobix schreef: 19 aug 2018, 12:34 Wordt gedaan bij chiptuning Plus in Dilsen-Stokkem. Heb meerdere plaatsen info / prijs gevraagd. Prijs voor de VW R600 zit overal tussen de 495 en 550!

Qua looks vind ik t carbon van de pipercross / APR wel cool, maar de VWR doet zeker niet onder (+ hoe vaak kijkt ge onder de kap...)

Iemand enig idee ivm verschil foam vs katoen?
Niet goed gezocht dan, en is nog steeds genaaid worden in je portemonnee door al die zaken.

Ik zal je helpen, scheelt je minimaal 100 euro.

http://www.all-stars-motorsport.com/en/ ... results=10


Gratis verzending, voor 400 op je deurmat. Heb mijne hier ook vandaan. :mrgreen:
Thanks!
Maar bedoelde prijzen die ik van tuners heb gekregen, geplaatst. Maar dit is inderdaad stukje goedkoper!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Vissa »

Plaatsing is zeer simpel! Dus je zou die 100 euro in je zak kunnen stoppen of bij de tuning kunnen leggen. :mrgreen:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

Vissa schreef:Plaatsing is zeer simpel! Dus je zou die 100 euro in je zak kunnen stoppen of bij de tuning kunnen leggen. :mrgreen:
Zelf dan doen wordt t! 100 euro gespaard voor die toekomstige downpipe Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

kurtje schreef:Ik was enorm tevreden over de VWR600 op de Cupra
Als ik eentje op de R zou zetten gaat het ook weer deze zijn.
Na een stage 1 tuning halen ze er net nog wat meer uit.

Waar ga je de tuning laten doen en resonator delete laten uitvoeren?
Lijkt me een hele mooie en prijsaantrekkelijke combinatie om extra geluid en vermogen te krijgen :)

ps bij Apec krijg je momenteel nog een mooie korting op de VWR waardoor hij wel leuk van prijs is :)
Vraagske, had ge bij de VWR 600 enkel de intake of ook het silicone aansluitingsstuk en de turbo elleboog?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Vissa »

De slang haalt vrij weinig uit. Is meer een gimmick onder de kap. De elleboog is wel een mooie upgrade, daar zit stock een flinke restrictie.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

Vissa schreef:De slang haalt vrij weinig uit. Is meer een gimmick onder de kap. De elleboog is wel een mooie upgrade, daar zit stock een flinke restrictie.
Thanks voor de tip. Elleboog: check Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door kurtje »

Inderdaad de buis is de laatste aanpassing, hij is iets gestroomlijnder maar dat is niet het grote verschil.
Beter is om dan de turbo inlet en outlet en de DV GFB+ als extra's te nemen als je toch wilt veranderen :)

De VWR officiële prijs ligt inderdaad rond de 495euro... Al kan je ze goedkoper vinden online.
Bij Apec kost hij momenteel een 420euro dacht ik.

Ben benieuwd naar het resultaat van de tuning en resonator delete! Wanneer mag je gaan?
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

kurtje schreef:Inderdaad de buis is de laatste aanpassing, hij is iets gestroomlijnder maar dat is niet het grote verschil.
Beter is om dan de turbo inlet en outlet en de DV GFB+ als extra's te nemen als je toch wilt veranderen :)

De VWR officiële prijs ligt inderdaad rond de 495euro... Al kan je ze goedkoper vinden online.
Bij Apec kost hij momenteel een 420euro dacht ik.

Ben benieuwd naar het resultaat van de tuning en resonator delete! Wanneer mag je gaan?
Ze gingen bellen als de stukken voor de delete binnen waren (midden deze week). Maar ga zelf proberen de intake te bestellen en te plaatsen. Heb de VWR nu voor 400 gevonden online dus als ik die ervoor zelf nog kan plaatsen zou t goed uitkomen AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door kurtje »

Ja zag inderdaad dat hij op de link hierboven 400euro kost.
Het plaatsen zelf is niet zo moeilijk, kan je gerust zelf doen!

Ga je het tunen ook laten doen door hun? Ben benieuwd naar het resultaat!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

kurtje schreef:Ja zag inderdaad dat hij op de link hierboven 400euro kost.
Het plaatsen zelf is niet zo moeilijk, kan je gerust zelf doen!

Ga je het tunen ook laten doen door hun? Ben benieuwd naar het resultaat!
Moet enkel nog een koelleiding vinden voor onder de intake te plaatsen, OEM buisje is te kort en ligt er dan (lelijk) bovenop.
Chiptuning-plus gaat ook de stage 1 uitvoeren ja. Alleen maar goede commentaren over gehoord dus waarom dan ver rijden als het met 10km ook kan Afbeelding
Ik houd jullie zeker op de hoogte!
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door kurtje »

Ik had hem gewoon erover liggen, voor die keer dat je je motorkap open doet :D
Stock loopt het ook gewoon erboven.

Persoonlijk zou ik iets verder rijden en naar DVX, BRP, Apec of JD gaan :)
Maar ik ben heel benieuwd naar het restultaat van hun!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door Hemobix »

‘T is gebeurd! Nu de stage 1 in de volgende weken.
Install van de turbo inlet was goed te doen. Enkel die rotschroef van de inlaatbuis los- en vastschroeven was vervelend!
R600 was wat puzzelen om em op zn plek te krijgen maar al bij al goed te doen AfbeeldingAfbeelding iets meer dan uurtje bezig geweest. Niet slecht voor een eerste DIY! AfbeeldingAfbeelding
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Intake: foam vs katoen

Bericht door kurtje »

Ziet er goed uit!!!
Nu maar mappen :mrgreen:
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten