Golf 6 gti foutcode p130a

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Kristof-GTI
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 aug 2015, 00:40
Type auto: Golf mk 6 GTI
Locatie: Belgie

Golf 6 gti foutcode p130a

Bericht door Kristof-GTI »

Hallo deze voormiddag problemen gekregen met mijn golf 6 gti .


Opeens begon hij te stotteren epc lampje en motorstoring . Heel hard roken uit de uitlaat hierna ben ik maar direct gestopt auto uit gezet en nou start hij helemaal niet meer 😢. Nou heb ik hem thuis uitgeleze krijg foutmelding p130a iemand hier ervaring mee ?

Mvg
Soferro82
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2016, 22:50
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf 6 gti foutcode p130a

Bericht door Soferro82 »

Hey, volgens mij betekent dat er een cilinder uitgeschakeld word vanwege een misfire. Kan vaak een defecte verstuiver zijn. Maar ik ben geen monteur. Op Google staat genoeg over deze foutmelding. Succes man.

Kevin
Car Newbie
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 jan 2014, 19:57
Type auto: MK7 GTI PP 2016
Locatie: Amsterdam

Re: Golf 6 gti foutcode p130a

Bericht door Car Newbie »

Oef...een aantal maanden geleden ook meegemaakt met mijn vorige auto (ook MK6 GTI). Zelfde symptomen. Eerste keer (zwarte rook). Kapotte bobine. Twee maanden later witte rook (kapotte injector). Eerste is een goedkope handeling, tweede dure reparatie.
MK7 PP ‘16
Daily: BMW X5 xDrive30D
Kristof-GTI
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 aug 2015, 00:40
Type auto: Golf mk 6 GTI
Locatie: Belgie

Re: Golf 6 gti foutcode p130a

Bericht door Kristof-GTI »

Probleem is al opgelost 2 slechte injectoren maar heb het zelf gedaan dus de kosten vielen mee gelukkig ben benieuwd wat het volgende probleem weer gaat zijn 😳 hij rijd nog niet gelijk het zou moeten houd nog steeds eventjes in bij het overschakelen
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten