Milltek uitlaat plooien?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Josmk7
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 sep 2018, 08:54
Type auto: Golf mk7 gti
Locatie: België

Milltek uitlaat plooien?

Bericht door Josmk7 »

Dit weekend heb ik een milltek catback die ik tweedehands had gekocht op de mk7 gti geplaatst.
Nu blijkt de linker 'tip' niet centraal in de uitsparing te zitten en de diffusor te raken. Of 'k ze zo gekregen heb of er iets gebeurd is tijdens het transport weet ik niet.

Nu is mijn vraag dus hoe ik dit best kan oplossen of bij wie ik hiervoor terecht zou kunnen (België, regio Brugge)
Moet deze sowieso terug uitgebouwd worden of kan ik deze terug rechtplooien zonder ergens anders schade te veroorzaken?

Als m'n uitleg niet duidelijk zou zijn probeer ik morgen wel een duidelijke foto toe te voegen.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Milltek uitlaat plooien?

Bericht door ChielED35 »

Die dingen zitten wel vaker niet helemaal recht. Je zou kunnen proberen om in de afstelling van de pijp het hele eindstuk iets naar links te krijgen. Mocht dat niet lukken kan een idee zijn om de pijp warm te stoken en dan met een pijp erin wat te buigen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Milltek uitlaat plooien?

Bericht door Roy_GTI »

Ligt dat aan mij of lees ik erg veel over kwaliteitsproblemen met Milltek uitlaten?
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Milltek uitlaat plooien?

Bericht door ChielED35 »

Roy_GTI schreef: 26 sep 2018, 12:39 Ligt dat aan mij of lees ik erg veel over kwaliteitsproblemen met Milltek uitlaten?
Waar veel van verkocht wordt, wordt ook meer over geklaagd :mrgreen:
Heb zelf meerdere pijpen gehad, de ene zat wat beter dan de andere.
Maar in dit geval kan het ook liggen aan het feit dat het een 2ehands pijp is, je weet het niet.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Milltek uitlaat plooien?

Bericht door bzb »

millpech for a reason
Josmk7
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 sep 2018, 08:54
Type auto: Golf mk7 gti
Locatie: België

Re: Milltek uitlaat plooien?

Bericht door Josmk7 »

Door een ander topic hier te weten gekomen dat er een klein verschil is in uitlaatlijn tussen 7 en 7.5. Probleem zal dus daaraan liggen.
Topic mag gesloten worden tenzij iemand een catback heeft liggen voor 7.5? (En ideaal wil ruilen tegen de mijne).
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 44 gasten