Foutcode p2556 Golf 7 GTI 2014

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
royquaden
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:27
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Nuth

Foutcode p2556 Golf 7 GTI 2014

Bericht door royquaden »

Beste forumleden
Ik ben sinds eind april eigenaar van een golf 7 gti performance uit 2014.
2 weken geleden liet het ding me weten dat ze t te warm kreeg. Gestopt, motorkap geopend en gekeken naar haar waterreserve. Het potje zat netjes op "max" en er waren geen rare geuren te besnuffelen.
Motor toerental max 4000t/min en ACC en front assistant uitgeschakeld. En de temperatuur in de auto op 120 graden
Ik heb een obd2 stekker dat via Bluetooth informatie verzendt naar de telefoon. Ik kreeg een melding P2556 in beeld.
Na wat Google werk kwam ik tot de conclusie dat het dus een aantal dingen kan zijn:
P2556 Engine Coolant Level Sensor/Switch Circuit
Mogelijke oorzaken;
Defecte koelvloeistofniveausensor of schakelaar
Open of kort in circuit
Defecte of beschadigde bedrading
Gecorrodeerde, beschadigde of losse connector
Defecte zekering of door een zekering te gebruiken link (indien van toepassing)
Defecte PCM
Nu zijn er een aantal dingen vervangen zoals de temperatuursensor, koelvloeistofregelklep en het reservoir met niveausensor.
21 km gereden en weer dezelfde storing in de auto gekregen.
Nu max toerental op 3250t/min. Ik kan zelf de foutcode niet meer wissen. Ik hoor ook een zoemend geluid ter hoogte van het thermostaathuis. Waar moet ik verder zoeken?
Ik las op een Duitse site dat het ook kan liggen aan de thermostaat of de (elektrische) waterpomp(en)?
Weet iemand hier meer over of kan iemand me vertellen wat er nog meer vervangen moet worden. Alvast bedankt voor de moeite en reacties
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Foutcode p2556 Golf 7 GTI 2014

Bericht door Henniej »

Dit is een elektrische waterpomp, 06L 121 111 H is de oem nummer van de waterpomp zelf.

Kan zo zijn dat de thermostaat of de pomp zelf de boos doener is.

Mocht je dit later maken zal je zeker rond de 1000, euro zitten.

De waterpomp nieuw is rond de 600 euro. Ik heb wel een complete pomp een tweedehandse heeft 48.000 km gelopen. Of je kan ook voor een tweedehandse kijken en dan een nieuwe thermostaat in plaatsen.

Wat je ook kunt doen is op de versnellingsbak zit een dikke grijze stekker kijk eens of die is geoxideerd is, komt ook wel eens voor.

Vermoed meer de elektrische waterpomp of de thermostaat zelf bijde zitten in een onderdeel.

En zal niet steeds zo blijven doorrijden, anders zijn de kosten veel hoger en heb je meer problemen.

Vergeet ook niet met het elektrische waterpomp te vervangen, dat die dan ook elektrisch moet ontlucht worden. Dus niet wachten tot dat de ven gaat draaien.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
royquaden
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2014, 10:27
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Nuth

Re: Foutcode p2556 Golf 7 GTI 2014

Bericht door royquaden »

Dankjewel voor de reactie. Ik zal morgen een nieuwe waterpomp en thermostaat bestellen. Het blok is nieuw erin gezet geworden door audi parts in Veghel. Blok ligt nog geen 10.000 km erin. Had al contact gehad met het bedrijf maar zijn niet echt duidelijk voor iets op te lossen. En naar Veghel rijden vanuit zuid limburg is niet slim.
Nogmaals bedankt, ik laat weten hoe t afloopt.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten