Foutcode p2556 Golf 7 GTI 2014
Geplaatst: 06 okt 2018, 16:29
Beste forumleden
Ik ben sinds eind april eigenaar van een golf 7 gti performance uit 2014.
2 weken geleden liet het ding me weten dat ze t te warm kreeg. Gestopt, motorkap geopend en gekeken naar haar waterreserve. Het potje zat netjes op "max" en er waren geen rare geuren te besnuffelen.
Motor toerental max 4000t/min en ACC en front assistant uitgeschakeld. En de temperatuur in de auto op 120 graden
Ik heb een obd2 stekker dat via Bluetooth informatie verzendt naar de telefoon. Ik kreeg een melding P2556 in beeld.
Na wat Google werk kwam ik tot de conclusie dat het dus een aantal dingen kan zijn:
P2556 Engine Coolant Level Sensor/Switch Circuit
Mogelijke oorzaken;
Defecte koelvloeistofniveausensor of schakelaar
Open of kort in circuit
Defecte of beschadigde bedrading
Gecorrodeerde, beschadigde of losse connector
Defecte zekering of door een zekering te gebruiken link (indien van toepassing)
Defecte PCM
Nu zijn er een aantal dingen vervangen zoals de temperatuursensor, koelvloeistofregelklep en het reservoir met niveausensor.
21 km gereden en weer dezelfde storing in de auto gekregen.
Nu max toerental op 3250t/min. Ik kan zelf de foutcode niet meer wissen. Ik hoor ook een zoemend geluid ter hoogte van het thermostaathuis. Waar moet ik verder zoeken?
Ik las op een Duitse site dat het ook kan liggen aan de thermostaat of de (elektrische) waterpomp(en)?
Weet iemand hier meer over of kan iemand me vertellen wat er nog meer vervangen moet worden. Alvast bedankt voor de moeite en reacties
Ik ben sinds eind april eigenaar van een golf 7 gti performance uit 2014.
2 weken geleden liet het ding me weten dat ze t te warm kreeg. Gestopt, motorkap geopend en gekeken naar haar waterreserve. Het potje zat netjes op "max" en er waren geen rare geuren te besnuffelen.
Motor toerental max 4000t/min en ACC en front assistant uitgeschakeld. En de temperatuur in de auto op 120 graden
Ik heb een obd2 stekker dat via Bluetooth informatie verzendt naar de telefoon. Ik kreeg een melding P2556 in beeld.
Na wat Google werk kwam ik tot de conclusie dat het dus een aantal dingen kan zijn:
P2556 Engine Coolant Level Sensor/Switch Circuit
Mogelijke oorzaken;
Defecte koelvloeistofniveausensor of schakelaar
Open of kort in circuit
Defecte of beschadigde bedrading
Gecorrodeerde, beschadigde of losse connector
Defecte zekering of door een zekering te gebruiken link (indien van toepassing)
Defecte PCM
Nu zijn er een aantal dingen vervangen zoals de temperatuursensor, koelvloeistofregelklep en het reservoir met niveausensor.
21 km gereden en weer dezelfde storing in de auto gekregen.
Nu max toerental op 3250t/min. Ik kan zelf de foutcode niet meer wissen. Ik hoor ook een zoemend geluid ter hoogte van het thermostaathuis. Waar moet ik verder zoeken?
Ik las op een Duitse site dat het ook kan liggen aan de thermostaat of de (elektrische) waterpomp(en)?
Weet iemand hier meer over of kan iemand me vertellen wat er nog meer vervangen moet worden. Alvast bedankt voor de moeite en reacties