Middendemper verwijderd

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Escho
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 apr 2017, 14:16
Type auto: Golf 7 GTI
Locatie: Ommen

Middendemper verwijderd

Bericht door Escho »

Hoi allemaal.

Ik heb gisteren de middendemper laten verwijderen bij mijn Golf 7 GTI want ik wou graag wat meer en leuker geluid. Het bevalt goed en het geluid is wat mij betreft echt veel beter zo. Alleen ervaar ik rond 2300ish tot ongeveer 3300 toeren een heel naar gedreun (resonantie??) wat ik heel jammer vind. Ik vroeg mij het volgende af: Is dit normaal? en kan ik hier wat aan doen zonder de middendemper terug te plaatsen of moet ik hier gewoon even aan wennen? Ik las iets over een vernauwing in de einddemper wat meer tegendruk geeft? Ik heb verder het forum nog even doorgelezen maar ik zie vooral dat mensen klagen over resonantie bij de Golf 6 GTI.

Ik zal nog even 2 foto's erbij zetten van het resultaat. Ik heb dit laten doen bij EPS Uitlaten. Vriendelijk en prettig bedrijf! :lol:
https://imgur.com/a/06usvdt
https://imgur.com/a/RgseNLC
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door jannick »

Misschien een no-drone demper er tussen....die filtert de die resonatie binnen in de auto weg en van buiten gewoon geluid.
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door pasiee »

Ik heb een vacuüm klep voor mijn Middendemper laten maken (cut out) .

Zo kan je of normaal rijden of met veel geluid, zo heb je alleen dat gedreun als je klep openstaat.

Als je wilt kan ik je meer informatie geven of je kan een keer langs komen om het te horen.
Gebruikersavatar
grote Smurf
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 dec 2017, 13:24
Type auto: Golf 7R

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door grote Smurf »

Krijg je geen foutmelding als de middendemper verwijderd is door een gewone buis?,Bij mijn ex Megane Rs kreeg ik dus wel een foutmelding qua uitstoot 😡
E46M3-Sold E39M5-Sold Megane Rs-Sold Golf Gti Mk6-Sold
Golf Mk7 R -346pk-460Nm by PPE-CAI Hg
Ik haat bumperklevers...voor mij .
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door Vissa »

grote Smurf schreef: 13 dec 2018, 17:01 Krijg je geen foutmelding als de middendemper verwijderd is door een gewone buis?,Bij mijn ex Megane Rs kreeg ik dus wel een foutmelding qua uitstoot 😡
Nee zeker weten van niet. De enige meting die er in het uitlaattraject zit van de Golf is een lambda sensor voor/na de kat. Wat je daarna met je uitlaat doet maakt niks uit.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
grote Smurf
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 dec 2017, 13:24
Type auto: Golf 7R

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door grote Smurf »

Vissa schreef: 13 dec 2018, 19:52
grote Smurf schreef: 13 dec 2018, 17:01 Krijg je geen foutmelding als de middendemper verwijderd is door een gewone buis?,Bij mijn ex Megane Rs kreeg ik dus wel een foutmelding qua uitstoot 😡
Nee zeker weten van niet. De enige meting die er in het uitlaattraject zit van de Golf is een lambda sensor voor/na de kat. Wat je daarna met je uitlaat doet maakt niks uit.
Ok,genoteerd,kga mij een buis aanschaffen op eBay.uk 😬
E46M3-Sold E39M5-Sold Megane Rs-Sold Golf Gti Mk6-Sold
Golf Mk7 R -346pk-460Nm by PPE-CAI Hg
Ik haat bumperklevers...voor mij .
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door surfroy01 »

pasiee schreef: 18 nov 2018, 20:49 Ik heb een vacuüm klep voor mijn Middendemper laten maken (cut out) .

Zo kan je of normaal rijden of met veel geluid, zo heb je alleen dat gedreun als je klep openstaat.

Als je wilt kan ik je meer informatie geven of je kan een keer langs komen om het te horen.
Ook hier een klep (zij het elektrisch) maar tussen de midden/eind demper. Moet zeggen erg fraai geluid met klep open, de DSG farts zijn klappen geworden maar eenmaal boven de 100 km/u wordt de bass te zwaar en gaat een klein beetje resoneren, tijd om de klep te sluiten. Ook prettig voor de buren wanneer ik smorgens om 6 uur wegrij dat ie standaard klinkt.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door pasiee »

surfroy01 schreef: 14 dec 2018, 07:30
pasiee schreef: 18 nov 2018, 20:49 Ik heb een vacuüm klep voor mijn Middendemper laten maken (cut out) .

Zo kan je of normaal rijden of met veel geluid, zo heb je alleen dat gedreun als je klep openstaat.

Als je wilt kan ik je meer informatie geven of je kan een keer langs komen om het te horen.
Ook hier een klep (zij het elektrisch) maar tussen de midden/eind demper. Moet zeggen erg fraai geluid met klep open, de DSG farts zijn klappen geworden maar eenmaal boven de 100 km/u wordt de bass te zwaar en gaat een klein beetje resoneren, tijd om de klep te sluiten. Ook prettig voor de buren wanneer ik smorgens om 6 uur wegrij dat ie standaard klinkt.
Klopt daarom is zo klep echt ideaal haha
Gebruikersavatar
grote Smurf
Berichten: 96
Lid geworden op: 26 dec 2017, 13:24
Type auto: Golf 7R

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door grote Smurf »

E46M3-Sold E39M5-Sold Megane Rs-Sold Golf Gti Mk6-Sold
Golf Mk7 R -346pk-460Nm by PPE-CAI Hg
Ik haat bumperklevers...voor mij .
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Middendemper verwijderd

Bericht door surfroy01 »

Grappig maar ik snap niet wat het met deze topic te maken heeft?????
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten