Downpipe zoektocht Golf 7 R

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door Hemobix »

Goedemiddag allemaal en veel rijplezier voor iedereen dit jaar!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte downpipe voor mijn 7R variant.

Mijn tuner is voorstander van catless downpipe maar het lijkt mij een te groot gesleur voor te wisselen ivm de keuring (+geur?) (ja ik weet dat de res. delete gewisseld moet worden voor keuring)

Van het internet word ik niet veel wijzer over de kwaliteit, mijn ogen vallen vooral op HJS downpipe met 200 cel sportkat (met goedkeuring) of de Bull-X met 200 cel (ook goedkeuring).

Iemand hier ervaring mee / andere suggesties?
Intake is zowel sound als performance.

Bedankt,
Sander
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door surfroy01 »

Er is hier iemand met een powervalve cat op zijn variant.

deze; https://golfgtiforum.nl/portal/viewtopi ... 93#p159576
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door kurtje »

HJS is altijd een zeer goede downpipe, en die is inderdaad met goedkeuring/documenten voor de Belgische keuring...
Als je echt wilt dat hij gekeurd geraakt zou ik dit zeker overwegen. Maar dan is het nog altijd afwachten wat die mannen ervan zeggen :)
Ken iemand met een Octavia RS die een gekeurde HJS heeft zitten en hij is er tevreden over...

Gaat 9/10 ook mijn volgende mod zijn, al twijfel ik wel om gewoon een catless te nemen.
Het prijsverschil is aanzienlijk, daar kan ik hem al een keer of 5-6 voor laten monteren/demonteren :D
Plus ik moet pas binnen 4 jaar gaan, en daarna waarschijnlijk pas 2 jaar later.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door Hemobix »

kurtje schreef: 04 jan 2019, 14:56 HJS is altijd een zeer goede downpipe, en die is inderdaad met goedkeuring/documenten voor de Belgische keuring...
Als je echt wilt dat hij gekeurd geraakt zou ik dit zeker overwegen. Maar dan is het nog altijd afwachten wat die mannen ervan zeggen :)
Ken iemand met een Octavia RS die een gekeurde HJS heeft zitten en hij is er tevreden over...

Gaat 9/10 ook mijn volgende mod zijn, al twijfel ik wel om gewoon een catless te nemen.
Het prijsverschil is aanzienlijk, daar kan ik hem al een keer of 5-6 voor laten monteren/demonteren :D
Plus ik moet pas binnen 4 jaar gaan, en daarna waarschijnlijk pas 2 jaar later.
Dag Kurt!

Thanks voor de info.
Ja ik weet het... bijna 1400 euro i.p.v. 400 is idd een heel groot verschil... vandaar dat ik toch twijfel. Maar vrees ergens wel dat catless in combinatie met res. delete een te groot “drone” geluid gaat geven. Ik heb meegereden met de VW R van mijn tuner en daar vond ik het wel wat storend.
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door Hemobix »

surfroy01 schreef: 04 jan 2019, 14:20 Er is hier iemand met een powervalve cat op zijn variant.

deze; https://golfgtiforum.nl/portal/viewtopi ... 93#p159576
Ook naar gekeken. Lijkt me erg goed inclusief zo’n heatwrap. Maar volgens mij geen (Europees) attest voor Belgische keuring...
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door kurtje »

De cat is inderdaad een restrictie qua power en ook qua sound... Dus de kans bestaat dat je resonantie gaat krijgen met je res delete.
Die kans zit er ook in wanneer je een downpipe met cat plaatst, en hangt dan ook weer van R tot R af...

1400euro voor een gekeurde valt inderdaad nog 'mee', maar dan moet installatie er nog bij natuurlijk...

De R van je tuner welke setup heeft hij zitten?
Je hebt ook geen kleppen in je uitlaat zeker bij de Variant? Dit scheelt ook wel weer natuurlijk...
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door Hemobix »

kurtje schreef: 05 jan 2019, 10:34 De cat is inderdaad een restrictie qua power en ook qua sound... Dus de kans bestaat dat je resonantie gaat krijgen met je res delete.
Die kans zit er ook in wanneer je een downpipe met cat plaatst, en hangt dan ook weer van R tot R af...

1400euro voor een gekeurde valt inderdaad nog 'mee', maar dan moet installatie er nog bij natuurlijk...

De R van je tuner welke setup heeft hij zitten?
Je hebt ook geen kleppen in je uitlaat zeker bij de Variant? Dit scheelt ook wel weer natuurlijk...
1800 rekent de tuner met install.
Maar lijkt mij wel minder (kans op) resonantie als er een cat op zit?

Zijn setup: catless, res delete, OEM einddemper (3-deurs)
De variant heeft wel degelijk kleppen zover ik weet..
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door kurtje »

Voor zover ik weet heeft de variant van de R geen kleppen uitlaat stock...
Alleen de hatch krijgt stock een kleppenuitlaat :)
Wissel maar eens van normaal naar race en ga gewoon eens buiten luisteren...

400euro voor installatie dan? Dat is wel redelijk veel... Of zit hier de software aanpassing ook bij?
De kans op resonantie is inderdaad aanzienlijk minder!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door WillsR »

Die Powervalve met racecat is mijn variant.

Mijn ervaringen tot nu en tov OEM:
- Absoluut geen Drone
- 320 PK op de rollerbank voor het chippen
- Iets meer geluid dan OEM voor het chippen
- Geen Engine Falure lampje voor het chippen
- In Nederland als in Engeland komt die gewoon door de keuring heen. Hoe het in Belgie is weet ik niet.
- Prijs: £757 incl verzenden (pond staat nu gunstig)

Kurtje heeft volgens mij gelijk dat een variant geen kleppen uitlaat heeft. De eindpijpjes zijn ook nep in tegenstelling tot de hatch.
Het grote verschil in Race en Normal mode is dat die in die Race wel knettert en in Normal niet. En na het chippen was het verschil nog groter. Ik vind het geluid mooi en hard zat, zeker met open raam in een tunnel. Ik heb natuurlijk geen ervaring wat het geluid is van een uitlaat met kleppen van een Hatch of bull X. Ja, alleen die van Nigel ...... dat is pas bruut.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door kurtje »

Je downpipe ziet er inderdaad zeer goed! Echter voor België moet je voor alles attesten hebben, en dan zelfs nog durven ze je tegenhouden en zeggen dat het niet volgens de regels is :evil:

@WillsR welke waardes heb je nu?
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door Hemobix »

WillsR schreef: 05 jan 2019, 17:10 Die Powervalve met racecat is mijn variant.

Mijn ervaringen tot nu en tov OEM:
- Absoluut geen Drone
- 320 PK op de rollerbank voor het chippen
- Iets meer geluid dan OEM voor het chippen
- Geen Engine Falure lampje voor het chippen
- In Nederland als in Engeland komt die gewoon door de keuring heen. Hoe het in Belgie is weet ik niet.
- Prijs: £757 incl verzenden (pond staat nu gunstig)

Kurtje heeft volgens mij gelijk dat een variant geen kleppen uitlaat heeft. De eindpijpjes zijn ook nep in tegenstelling tot de hatch.
Het grote verschil in Race en Normal mode is dat die in die Race wel knettert en in Normal niet. En na het chippen was het verschil nog groter. Ik vind het geluid mooi en hard zat, zeker met open raam in een tunnel. Ik heb natuurlijk geen ervaring wat het geluid is van een uitlaat met kleppen van een Hatch of bull X. Ja, alleen die van Nigel ...... dat is pas bruut.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Is idd de pops&bangs die ik verwarde met de kleppen.
Vind het geluid nu met enkel res delete al goed maar nog nét dat beetje meer hebben. Nu noem je ook wel een R op :P
Als ze in België niet zo deden had ik onmiddellijk zo’n powervalve besteld maar jammer genoeg doen ze er echt moeilijk over...

@kurt:
Mijn tuner zei nu trouwens nét dat ie de catless eruit gaat smijten en vervangen door een met attest omdat het wisselen een te grote frustratie vormt blijkbaar 😅
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door kurtje »

Het wisselen is inderdaad een beetje prullenwerk, al denk ik dat je bij iemand die het goed kan echt geen probleem bij hebt :D
Je moet een beetje de trukjes kennen volgens mij... :mrgreen:
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door WillsR »

Is idd de pops&bangs die ik verwarde met de kleppen.
Vind het geluid nu met enkel res delete al goed maar nog nét dat beetje meer hebben. Nu noem je ook wel een R op :P
Als ze in België niet zo deden had ik onmiddellijk zo’n powervalve besteld maar jammer genoeg doen ze er echt moeilijk over...


In België heb je geen BPM dus auto zijn goedkoper, benzine is minder duur, je mag voor een klein kenteken waar ik jaloers op benAfbeelding.
Alleen jullie wegen......daar was ik blij dat ik DCC heb met al die kuilen.

Mijn waardes zijn: 402pk en 543nm. Gaat niet om de pk’s maar die trekkracht is niet normaal.
Ik denk ook dat ik een res delete ga doen.
Is dat een groot verschil met oem?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hemobix
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 aug 2018, 16:42
Type auto: MK7 R variant

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door Hemobix »

WillsR schreef: 06 jan 2019, 15:29 Is idd de pops&bangs die ik verwarde met de kleppen.
Vind het geluid nu met enkel res delete al goed maar nog nét dat beetje meer hebben. Nu noem je ook wel een R op :P
Als ze in België niet zo deden had ik onmiddellijk zo’n powervalve besteld maar jammer genoeg doen ze er echt moeilijk over...


In België heb je geen BPM dus auto zijn goedkoper, benzine is minder duur, je mag voor een klein kenteken waar ik jaloers op benAfbeelding.
Alleen jullie wegen......daar was ik blij dat ik DCC heb met al die kuilen.

Mijn waardes zijn: 402pk en 543nm. Gaat niet om de pk’s maar die trekkracht is niet normaal.
Ik denk ook dat ik een res delete ga doen.
Is dat een groot verschil met oem?

Leuke waardes..! Die 400pk blijft toch zo’n leuk streefdoel. Heb zelf met stage 1 nu al 526nm.. echt veel!
Res delete maakt de sound wat agressiever, net zoals de pops & bangs. Wat luider dan stock maar mag voor mij nét dat beetje meer hebben.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door WillsR »

Stage 1 is eigenlijk al voldoende. Ik heb stage 2 gedaan omdat veel auto’s rond de 350 pk zit zoals de bmw 340i. En nu heb ik meer .

Dan ga ik ook een res delete doen voor nog meer extra geluid.

Voor meer geluid kan je andere einddemper monteren. Bullx eindemper is lekker luid en geen drone maar die zijn niet goedkoop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Downpipe zoektocht Golf 7 R

Bericht door kurtje »

Inderdaad zijn hele mooi waardes... Had ook 401pk en 555nm op de Cupra stage 2 toen.

Heb nu 375pk en 498nm, gaat serieus vlot moet ik zeggen :D Zeker met de 7 DSG voelt hij veel levendiger aan als de Cupra, zeker met alle grip door het 4wd systeem...

Twijfel ook zo hard om een downpipe te steken, of gewoon een catback omdat hij toch power genoeg heeft voor dagelijks gebruik :)
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten