Verschil stage 1 en stage 2

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Verschil stage 1 en stage 2

Bericht door kurtje »

Mijn R heeft momenteel een stage 1 setup van DVX, ik ben hier super tevreden van en de wagen is een zaligheid om mee te rijden...

Nu zoals altijd kriebelt het om dingen te veranderen :mrgreen:
Gaat het de moeite zijn om naar een stage 2 setup te gaan, dus het plaatsen van downpipe en intake met aangepaste software?

Misschien ook een rare vraag, maar welke setup brengt het meeste slijtage met zich mee?
Alleen een stage 1 setup of een stage 2 setup?
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Verschil stage 1 en stage 2

Bericht door Vissa »

Hoe meer vermogen/koppel, hoe hoger de slijtage zal zijn. Dat is gewoon een feit. :)

Stage 2 op een R blok is zo rond de 420pk en, voor jou facelift model, 550nm of meer op de DQ381.

Of het het waard is? De grootste stap maak je met stage 1. De stap daarna is iets kleiner en vele malen duurder. Het verschil is er zeker weten, maar of dat het je waard is zul je zelf moeten bepalen. 8-)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Verschil stage 1 en stage 2

Bericht door kurtje »

Dank je wel voor je reactie Vissa, dus ook al heeft hij meer ademruimte door de downpipe/intake toch gaat de slijtage hoger uitvallen uiteindelijk.
Stage 2 is inderdaad rond de 400pk en 540-550nm ongeveer. Had mijn Cupra toen ook!

Ja het zal me pakweg een 1000-1200euro kosten ongeveer... Ik zou het opteren om ook net wat meer sound te krijgen ook, of ik kan natuurlijk ook gewoon een andere catback plaatsen hiervoor.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Ruben1988
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2019, 22:27
Type auto: Audi TT 8j

Re: Verschil stage 1 en stage 2

Bericht door Ruben1988 »

Indien je de wagen goed onderhoud zal dit zeer goed meevallen. Olie interval om de 10000km beperk je de slijtage al een groot deel. Natuurlijk altijd met manieren rijden, en daarmee bedoel ik rustig warm rijden en bij warme motor eens sportief rijden.
Gebruikersavatar
Peter R20 2014
Berichten: 145
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
Type auto: Golf MK7 R

Re: Verschil stage 1 en stage 2

Bericht door Peter R20 2014 »

Ben het met Vissa en Ruben eens, meer slijtage bij hoger vermogen maar het belangrijkste is om hoe je met het materiaal omgaat!

Zie met mijn dagelijks rondje richting Scheveningen en terug een hoop circuit rijders met hun auto's waar ik niet de volgende eigenaar van zou willen zijn

Sporten is leuk daar is je auto voor gemaakt maar altijd sporten is zeker niet bevoordelijk voor je draaiende onderdelen!

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 11 gasten