Achter ruiten wisser, remove?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Henniej »

Kan een Volkswagen Golf 7 GTI 3 deurs, een wok melding krijgen van '' om het feit dat die niet is voorzien van een achter ruiten wisser? ''

??

Apk eisen, '' Achter ruiten wisser hoeft niet aanwezig te zijn, hoeft niet te werken en mocht de wisser niet goed zijn hoef je het zelfs niet te vervangen! ''.

Maar men zegt dat dit niet onder de apk eisen valt maar onder de technische staat van het voertuig.

Alleen een agent zegt van wel? Dat die verplicht er op moet zitten, dat je dan anders een wok melding ervoor kunt krijgen? Hoe zit dat?
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door ChielED35 »

Kan niet. Bij APK ben je niet verplicht een ruitenwisser achter te hebben. Vraag maar aan een willekeurige keurmeester.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Henniej »

Ja maar bij een APK, maar dat erkend die agent dat ook maar geeft ook aan dat dit aan de technische staat van t voertuig ligt ofwel te maken met de technische staat van het voertuig.

En dat je hiervoor een wok melding kan krijgen! ( Minimaal een bekeuring! )
Bij mij op werk heb ik drie keurmeesters, alle drie zegt dat het niet kan een wok krijgen maar waar heeft de agent het dan over?
Mocht ik dan wok krijgen is uiteindelijk de rdw die de keuring moet doen dus? Gek toch!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Maarten »

Op zoveel auto's zit geen achterruit wisser (af fabriek). Lijkt me sterk dat het een wok melding wordt.

Tevens een wok melding mag in principe alleen wanneer meerdere permanente eisen gebreken hebben.
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Vissa »

Ik weet niet wat die agent heeft gerookt, gespoten of gesnoven, maar een zinnig woord komt daar niet meer uit. :lol:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door ferry »

Niet helemaal waar. Een auto krijgt een type goedkeuring. Als je daar van afwijkt kan dat bestraft worden zo staat het ook in de wetgeving.
Als een auto zonder ruitenwisser achter word geleverd is dat ook de type goedkeuring en andersom ook.
Als een agent er veel verstand van heeft en op zijn strepen gaat staan kan hij er een wok melding op geven en staat hij in zijn recht.

Het zal eigenlijk nooit voorkomen maar het kan wel.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door surfroy01 »

Henniej schreef: 11 feb 2019, 12:44 Kan een Volkswagen Golf 7 GTI 3 deurs, een wok melding krijgen van '' om het feit dat die niet is voorzien van een achter ruiten wisser? ''

??

Apk eisen, '' Achter ruiten wisser hoeft niet aanwezig te zijn, hoeft niet te werken en mocht de wisser niet goed zijn hoef je het zelfs niet te vervangen! ''.

Maar men zegt dat dit niet onder de apk eisen valt maar onder de technische staat van het voertuig.

Alleen een agent zegt van wel? Dat die verplicht er op moet zitten, dat je dan anders een wok melding ervoor kunt krijgen? Hoe zit dat?
Dan even een heel andere vraag, waarom zou je zonder achterruitenwisser (willen) gaan rijden?
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Vissa »

ferry schreef: 12 feb 2019, 07:40 Niet helemaal waar. Een auto krijgt een type goedkeuring. Als je daar van afwijkt kan dat bestraft worden zo staat het ook in de wetgeving.
Als een auto zonder ruitenwisser achter word geleverd is dat ook de type goedkeuring en andersom ook.
Als een agent er veel verstand van heeft en op zijn strepen gaat staan kan hij er een wok melding op geven en staat hij in zijn recht.

Het zal eigenlijk nooit voorkomen maar het kan wel.
Ik betwijfel het, daar een auto hier in NL op de APK enkel verplicht een werkende wisser op de voorruit moet hebben. Achter mag defect of weggehaald zijn ondanks dat hij erop zit of zat. Dus als een auto APK goedgekeurd wordt, ja ik weet het APK is een wassen neus, moet het niet kunnen dat oom agent dan een bekeuring of wokmelding kan geven op de achterwisser. :D
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Mit46 »

APK heeft niets te maken met de typegoedkeuring van de RDW.

Sommige dingen mag je veranderen (zoals banden en remmen), maar sommige dingen niet. Het zou zomaar kunnen dat als je de wet er op een mierenneukerige manier op na gaat lezen dat je de ruitenwisser niet mag verwijderen. Als je dan net zo'n lul hebt die op zijn strepen gaat staan dan zou je pech kunnen hebben.

9 van de 10 keer boeien zulke dingen hen niet, maar je zal maar net de aandacht trekken van zo'n figuur. Wat mij ook vaak al is overkomen is dat ze geen flauw idee hebben wat ze roepen, maar gewoon doen alsof ze dan wel weten (want een uniform maakt meestal indruk).

Zo iemand roept dan dat jouw auto een wok melding krijgt en dat je het moet veranderen want anders zwaait er dus wat. Vervolgens doe jij dat braaf, krijg jij jouw kentekenbewijs terug, en heeft hij zijn zin. Of je nu wel of geen wok melding kon krijgen boeit dan niet meer.

Beste is ff een mailtje sturen naar de RDW. Met de vraag of het mag voor jouw type auto zonder herkeuring nodig te hebben.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Henniej »

Beste,

Ik heb de wisser weer er op gemonteerd, vind het wel jammer. De reden van geen wisser hebben is dat ik het veel mooier vond. Zo strak geen wisser, stond veel mooier persoonlijk. Maar goed, nu mag de agent wel op de wisser zitten mocht die dat zelf goed vinden zou ik het niet erg vinden.

Bedankt voor al jullie reacties.

Groet Henn

Soms is het niet anders.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gideonwezep
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2019, 23:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Gideonwezep »

Is het nodig om na het verwijderen van de wisser motor de software veranderen? Of is dat overbodig?
Iemand enig idee wat de grootte is van de dop voor golf 6 GTI 2013?
Gideon
Vw golf mk6 gti✅
Vw golf 5 1.6❌
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door spikehome »

Ik weet niet of die wisser verplicht is hoor.
Ik weet dat je een Skoda octavia hatchback kan bestellen zonder achter wisser.
En er staat nergens bij je voertuig omschrijving.
Echter als die er zit moet die ook werken.
Laatst gewijzigd door spikehome op 19 feb 2021, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door ChielED35 »

Zo’n dop vind je wel op EBay ergens, zijn van glas en kosten bijna niks. Coderen hoeft niet, wisser eraf halen, motortje eruit halen aan de binnenkant (3 schroeven en een stekkertje meen ik, en dop erop.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gideonwezep
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 feb 2019, 23:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Achter ruiten wisser, remove?

Bericht door Gideonwezep »

ChielED35 schreef: 19 feb 2021, 10:27 Zo’n dop vind je wel op EBay ergens, zijn van glas en kosten bijna niks. Coderen hoeft niet, wisser eraf halen, motortje eruit halen aan de binnenkant (3 schroeven en een stekkertje meen ik, en dop erop.
Top! Dankjee! Zal eens even kijken hoe groot als de dop moet zijn!
Vw golf mk6 gti✅
Vw golf 5 1.6❌
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 41 gasten