Golf 7 gti catback

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Golf 7 gti catback

Bericht door Bosi010 »

Beste allemaal,

Ik rij een Golf 7 gti met als enige mod de VWR R600 intake. Nu vind ik alleen nog het uitlaat geluid niet geweldig en ben daarom op zoek naar een EC approved uitlaat systeem. Specifiek naar EC goedkeur omdat ik geen gezeik wil krijgen met de Politie o.i.d.

Nu kwam ik deze tegen:

https://www.autostyle.nl/nl/100-rvs-dub ... 44102.html

Maar heb werkelijk waar geen idee of dit merk goed is, kan er ook weinig vinden op 't internet..

Graag hoor ik jullie tips wat betreft een catback systeem met ec goedkeur.
RICK_GTI @ Instagram
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door FreaQ »

Dan heb je zo'n prachtige auto, En dan ga je besparen op je uitlaat. :oops:

Ik zou toch voor een merk uitlaat gaan zoals Miltek of scorpion, o.i.d. ( een goede catback is gewoon wat duurder )
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
wikas
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:41
Type auto: MK7 GTI

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door wikas »

Ik weet niet of het mag, maar ik heb de forum regels doorgelezen en volgens mij mag het wel:

Toevallig zag ik van de week een te koop op Marktplaats, miss is dat wel iets voor jou?

https://link.marktplaats.nl/m1401086666
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door Bosi010 »

Ja, is zeker leuk! Alleen ik zoek een systeem met keur zodat er legaal mee gereden mag worden. Maakt niet uit dat het dan wat minder hard is, alles is sowieso al beter als standaard. Dus dan zou ik moeten gaan voor een cat back inclusief resonater en ook nog met einddemper pot, maar dan van een after market merk en vandaar dat ik die link tegen kwam. CE keur en toch een ander geluidje😀
RICK_GTI @ Instagram
wikas
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:41
Type auto: MK7 GTI

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door wikas »

Je zou ook kunnen proberen om eerst je middendemper weg te halen en te vervangen voor een straight pipe. Heb ik ook gedaan. Bij het opschakelen zijn de ploffen ook een stuk luider en stationair klinkt het lekker bescheiden. kost je rond de €100.
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door sebasss2 »

Ook nog een optie is, een andere downpipe, iets meer vermogen en voegt best wat geluid toe maar toch binnen de perken.
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door Bosi010 »

sebasss2 schreef: 19 apr 2019, 14:21 Ook nog een optie is, een andere downpipe, iets meer vermogen en voegt best wat geluid toe maar toch binnen de perken.
Maar bij een andere downpipe moet de auto toch gechipt worden om hem lekker te laten lopen? Als ik me niet vergis..
RICK_GTI @ Instagram
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door Bosi010 »

wikas schreef: 19 apr 2019, 11:04 Je zou ook kunnen proberen om eerst je middendemper weg te halen en te vervangen voor een straight pipe. Heb ik ook gedaan. Bij het opschakelen zijn de ploffen ook een stuk luider en stationair klinkt het lekker bescheiden. kost je rond de €100.
Heb je ook een Golf 7? Hoe is je resonantie?? Op de snelweg moet ik me namelijk niet gaan ergeren😅
RICK_GTI @ Instagram
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door Bosi010 »

RICK_GTI @ Instagram
wikas
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:41
Type auto: MK7 GTI

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door wikas »

Bosi010 schreef: 19 apr 2019, 16:50
wikas schreef: 19 apr 2019, 11:04 Je zou ook kunnen proberen om eerst je middendemper weg te halen en te vervangen voor een straight pipe. Heb ik ook gedaan. Bij het opschakelen zijn de ploffen ook een stuk luider en stationair klinkt het lekker bescheiden. kost je rond de €100.
Heb je ook een Golf 7? Hoe is je resonantie?? Op de snelweg moet ik me namelijk niet gaan ergeren😅
Jaa ik heb ook een mk7 gti, ik rij nauwelijks snelweg, maar ik heb inderdaad wel resonatie. Bij constante snelheid van rond 120/130, hoor je idd een . gedreun. Het is wat je zelf erg en vervelend vindt, ik erger me niet aan, gezien ik niet vaak snelweg rij.
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door Bosi010 »

Beste mensen!

Ik ben voor de Clubsport 's muffler gegaan, origineel. Product van VW en geeft een prima geluid, net iets beter als de stock vd 7 gti.

Thx, Gr!
RICK_GTI @ Instagram
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: Golf 7 gti catback

Bericht door sebasss2 »

Bosi010 schreef: 19 apr 2019, 16:49
sebasss2 schreef: 19 apr 2019, 14:21 Ook nog een optie is, een andere downpipe, iets meer vermogen en voegt best wat geluid toe maar toch binnen de perken.
Maar bij een andere downpipe moet de auto toch gechipt worden om hem lekker te laten lopen? Als ik me niet vergis..
Niet zo zeer, je moet enkel even een lambdasonde spacer monteren, anders heb je kans dat het motorstorings lampje gaat branden.
Als je downpipe monteert heb je bij het chippen wel meer profijt.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten