Weer een vraag van mij ( Turbo )
Weer een vraag van mij ( Turbo )
Ik heb dus een golf 6 gti uit 2010. Ketting is al gedaan begin dit jaar.
En is het grootste gedeelte van mods al gedaan aan de auto kwa performance. nu wil ik zelf meer sleutelen aan de auto.
Nu heeft mijn gti natuurlijk een k03 turbo die kwa tune wel op zijn max zit.
Dus volgende stap voor mij is zou dan een grotere turbo zijn en een logische keuze is de K04.
nu heb ik heb wat informatie gevraagd Bijvoorbeeld bij een forum lid hier EM services.
Daar kwam het volgende uit.
Turbo €1256
Brandstoffpomp €640
Paar Tientjes aan montage materiaal
moet zeggen hele mooie prijs aan arbeid zeker niet duur. Dus mocht je iets gedaan willen hebben vraagt hij zeker geen hoofdprijs.
En dan hertune kosten stage 4 + dsg €1000
Totaal €3900.
Nu ga je als Hollander natuurlijk kijken kan hier wat vanaf.
Ik weet het ik weet het Kan niet wat ik nu ga posten maar toch een beetje als voorbeeld. Kom ik op aliexpress toch K04 turbo,s tegen
https://s.click.aliexpress.com/e/cWfuY9HQ €500 zo beetje. zou toch €756 euro minder zijn.
Nu zag ik ook dat Bm-parts.nl vaak turbo,s heeft met nog geen 2000-5000km er op heeft staan voor €650 euro
Conclusie van mijn vraag.
Wat is het verschill tussen een €1256 euro van loba loco in dit geval en een stock K04 die direct van een golf 6 R afkwam met weinig KM.
Want dat zou met toch zo € 1000 kunnen schelen
En is het grootste gedeelte van mods al gedaan aan de auto kwa performance. nu wil ik zelf meer sleutelen aan de auto.
Nu heeft mijn gti natuurlijk een k03 turbo die kwa tune wel op zijn max zit.
Dus volgende stap voor mij is zou dan een grotere turbo zijn en een logische keuze is de K04.
nu heb ik heb wat informatie gevraagd Bijvoorbeeld bij een forum lid hier EM services.
Daar kwam het volgende uit.
Turbo €1256
Brandstoffpomp €640
Paar Tientjes aan montage materiaal
moet zeggen hele mooie prijs aan arbeid zeker niet duur. Dus mocht je iets gedaan willen hebben vraagt hij zeker geen hoofdprijs.
En dan hertune kosten stage 4 + dsg €1000
Totaal €3900.
Nu ga je als Hollander natuurlijk kijken kan hier wat vanaf.
Ik weet het ik weet het Kan niet wat ik nu ga posten maar toch een beetje als voorbeeld. Kom ik op aliexpress toch K04 turbo,s tegen
https://s.click.aliexpress.com/e/cWfuY9HQ €500 zo beetje. zou toch €756 euro minder zijn.
Nu zag ik ook dat Bm-parts.nl vaak turbo,s heeft met nog geen 2000-5000km er op heeft staan voor €650 euro
Conclusie van mijn vraag.
Wat is het verschill tussen een €1256 euro van loba loco in dit geval en een stock K04 die direct van een golf 6 R afkwam met weinig KM.
Want dat zou met toch zo € 1000 kunnen schelen
Re: Weer een vraag van mij ( Turbo )
Het is net als een auto die je nieuw koopt. Zodra je er mee weg rijdt is hij een stuk minder waard.
Loba is een merk en dat betaal je voor. Als ik zo een upgrade zou doen zou ik wel willen weten dat het goed is. Dus of een nieuwe turbo of garantie op een 2e hands.
Loba is een merk en dat betaal je voor. Als ik zo een upgrade zou doen zou ik wel willen weten dat het goed is. Dus of een nieuwe turbo of garantie op een 2e hands.
Serviced by EMServices.
Re: Weer een vraag van mij ( Turbo )
Maar er zit er dus geen prestatie verschil tussen een k04 van een golf R en in dit geval dus die Loba.Maarten schreef: ↑28 mei 2019, 09:04 Het is net als een auto die je nieuw koopt. Zodra je er mee weg rijdt is hij een stuk minder waard.
Loba is een merk en dat betaal je voor. Als ik zo een upgrade zou doen zou ik wel willen weten dat het goed is. Dus of een nieuwe turbo of garantie op een 2e hands.
Re: Weer een vraag van mij ( Turbo )
Als je het goed aanpakt heb je met een 6R turbo ook 350pk te pakken. Is echt meer dan genoeg op je voorwielen vind ik. Die turbo’s zijn wel te vinden voor 500/600 euro, heb je alleen geen nieuwe.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Weer een vraag van mij ( Turbo )
Ik heb hier en daar wel al goede revieuws gehoord over de chinese turbo's , dat ze steeds beter en beter worden.
Blijft natuurlijk een risico , mocht je zo één plaatsen.hoor ik graag een revieuw
Blijft natuurlijk een risico , mocht je zo één plaatsen.hoor ik graag een revieuw
Vw mk5 GTI
Stage II 277pk/400nm
* 3inch downpipe
* Forge cold air intake
*Gfb dv+
Stage II 277pk/400nm
* 3inch downpipe
* Forge cold air intake
*Gfb dv+
Re: Weer een vraag van mij ( Turbo )
een turbo komt er. of het een aliexpress of ebay turbo word acht ik de kans klein ik heb dan veel liever eentje met heel weinig km er op:)
Re: Weer een vraag van mij ( Turbo )
Doet EM Services hertune en dsg tuning zelf of wordt dit uitbesteed?Bumtroll schreef: ↑27 mei 2019, 21:22 Ik heb dus een golf 6 gti uit 2010. Ketting is al gedaan begin dit jaar.
En is het grootste gedeelte van mods al gedaan aan de auto kwa performance. nu wil ik zelf meer sleutelen aan de auto.
Nu heeft mijn gti natuurlijk een k03 turbo die kwa tune wel op zijn max zit.
Dus volgende stap voor mij is zou dan een grotere turbo zijn en een logische keuze is de K04.
nu heb ik heb wat informatie gevraagd Bijvoorbeeld bij een forum lid hier EM services.
Daar kwam het volgende uit.
Turbo €1256
Brandstoffpomp €640
Paar Tientjes aan montage materiaal
moet zeggen hele mooie prijs aan arbeid zeker niet duur. Dus mocht je iets gedaan willen hebben vraagt hij zeker geen hoofdprijs.
En dan hertune kosten stage 4 + dsg €1000
Volkswagen golf gti performance 2013 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
Audi s3 FL Sportback 2017 sold
Re: Weer een vraag van mij ( Turbo )
Hij gaf bij mij aan dat het bij JD gedaan zou worden. of dit is omdat mijn auto al JD gedaan is of standaard weet ik niet echtHalGTI schreef: ↑28 mei 2019, 19:30Doet EM Services hertune en dsg tuning zelf of wordt dit uitbesteed?Bumtroll schreef: ↑27 mei 2019, 21:22 Ik heb dus een golf 6 gti uit 2010. Ketting is al gedaan begin dit jaar.
En is het grootste gedeelte van mods al gedaan aan de auto kwa performance. nu wil ik zelf meer sleutelen aan de auto.
Nu heeft mijn gti natuurlijk een k03 turbo die kwa tune wel op zijn max zit.
Dus volgende stap voor mij is zou dan een grotere turbo zijn en een logische keuze is de K04.
nu heb ik heb wat informatie gevraagd Bijvoorbeeld bij een forum lid hier EM services.
Daar kwam het volgende uit.
Turbo €1256
Brandstoffpomp €640
Paar Tientjes aan montage materiaal
moet zeggen hele mooie prijs aan arbeid zeker niet duur. Dus mocht je iets gedaan willen hebben vraagt hij zeker geen hoofdprijs.
En dan hertune kosten stage 4 + dsg €1000
Re: Weer een vraag van mij ( Turbo )
Nog een vraagje. nu is het slim om eerst de support dingen te gaan doen. zoals een betere brandstoff pomp. is dat gewoon plug en play of moet je dan een hertune hebben omdat deze mogelijk meer druk/flowrate heeft?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten