Welke olie in mijn GTI?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Czy
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2019, 20:59
Type auto: Golf GTI Mk7

Welke olie in mijn GTI?

Bericht door Czy »

Hallo,

Mijn GTI moet pas binnen 15000 km op onderhoud maar wou na de eerste 5000 km al eens van olie wisselen. Aangezien dit niet zo moeilijk is dacht ik dit zelf te doen. Het betreft een GTI uit 2018 met 230 pk zonder roetfilter.
Ik heb de zoekfunctie eens gebruikt en vond niet dadelijk een antwoord.
In het instructieboekje staat dat je zowel de olie met norm VW 50400 en VW50800 mag gebruiken, kent iemand het verschil tussen beiden?

Ik dacht morgen de longlifeolie 5W30 in VW norm VW50400 te kopen maar kan iemand me dit met zekerheid bevestigen?
Ik wil mijn VW dealer gerust steunen maar makkelijke klusjes doe ik liever zelf.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Welke olie in mijn GTI?

Bericht door Vissa »

Heeft de auto al onderhoud gehad? Als hij 1 jaar jong is dan kun je gewoon bij VW aankloppen voor het eerste onderhoud. De beurten van VW bestaan ook enkel uit olie wissel de eerst komende tijd, en ze moeten afgestempeld zijn voor de grote PON maffia als je een keer voor garantie komt.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Czy
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2019, 20:59
Type auto: Golf GTI Mk7

Re: Welke olie in mijn GTI?

Bericht door Czy »

In België hebben we gelukkig geen PON.
Ik weet dat de dealer het ook kan doen maar ik doe het liever zelf. Vandaag longlife olie in 5w30 gekocht voor vw 50400 en 50700.
Morgen gaan ga ik er eens tijd voor maken.
Czy
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 feb 2019, 20:59
Type auto: Golf GTI Mk7

Re: Welke olie in mijn GTI?

Bericht door Czy »

Zo het is al gedaan, super simpel en dan maar dadelijk twee gti’s onderhoudenAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Welke olie in mijn GTI?

Bericht door Vissa »

Onderhoud slaat inderdaad nergens op. Olie, oliefilter, remolie, pollenfilter, luchtfilter en bougies, dat is het enige wat de eerste levensjaren wordt gedaan.

Peace of cake!
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten