Foutcodes p0087 en 00135

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Paulgti
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:25
Type auto: Golf

Foutcodes p0087 en 00135

Bericht door Paulgti »

Hallo.

Mijn golf 6 gti valt uit onder het rijden en heeft geen vermogen meer.

Met uitlezen krijg ik foutcodes p0087 druk brandstofrail waarde onplausibel en foutcode 00135 aanpassingsief / sporadische brandstof rail/systeemdruk te laag.

Ik heb mijn brandstof hogedruk stationair gemeten op 40 bar en met gas geven haalt deze niet z'n volledige opbrengst.

Nu heb ik mijn hogedruk pomp vervangen maar het probleem zit er nog steeds in

Nu weet ik dat de hogedruk sensor ook wel eens het probleem kan zijn maar daar kom je zeer slecht bij.

Iemand nog ideeën wat het nog meer kan zijn?
Gebruikersavatar
Tomtomm
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mar 2017, 10:10
Type auto: Seat Leon FR

Re: Foutcodes p0087 en 00135

Bericht door Tomtomm »

Paulgti schreef:Hallo.

Mijn golf 6 gti valt uit onder het rijden en heeft geen vermogen meer.

Met uitlezen krijg ik foutcodes p0087 druk brandstofrail waarde onplausibel en foutcode 00135 aanpassingsief / sporadische brandstof rail/systeemdruk te laag.

Ik heb mijn brandstof hogedruk stationair gemeten op 40 bar en met gas geven haalt deze niet z'n volledige opbrengst.

Nu heb ik mijn hogedruk pomp vervangen maar het probleem zit er nog steeds in

Nu weet ik dat de hogedruk sensor ook wel eens het probleem kan zijn maar daar kom je zeer slecht bij.

Iemand nog ideeën wat het nog meer kan zijn?

Hoi Paul,

Ik heb een aantal maanden geleden bij een 6 GTI hetzelfde probleem gehad.

Hoeveel Bar haalde je tijdens gas geven in de rail? Deze moet richting de 100 bar gaan.

Bij de GTI waar ik diagnose aan stelde haalde deze de druk niet. De oorzaak bleek de rubberen slang te zijn welke op de toevoer van je hogedruk pomp zit.
Afbeelding
Deze om precies te zijn, deze was aan de binnenkant helemaal opgevreten, hierdoor kwamen er stukjes rubber in het hogedruk gedeelte.

Je kunt de slang even loshalen en doorblazen / spuiten. Komen hier dan rubberen stukjes uit, is dit je oorzaak.

Gr Tom



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Paulgti
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:25
Type auto: Golf

Re: Foutcodes p0087 en 00135

Bericht door Paulgti »

Bedankt voor je reactie

Ik ga hier zeker naar kijken.

Hebben die stukjes ook het hogedruk gedeelte beschadigd? (dus zou ik dan weer een nieuwe hoge druk pomp moeten kopen?)

Groeten Paul
Gebruikersavatar
Tomtomm
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mar 2017, 10:10
Type auto: Seat Leon FR

Re: Foutcodes p0087 en 00135

Bericht door Tomtomm »

Paulgti schreef:Bedankt voor je reactie

Ik ga hier zeker naar kijken.

Hebben die stukjes ook het hogedruk gedeelte beschadigd? (dus zou ik dan weer een nieuwe hoge druk pomp moeten kopen?)

Groeten Paul

Graag gedaan! Daar is het forum voor:)

Bij de auto waar ik aan werkte was het hogedruk gedeelte helaas onherstelbaar beschadigd.
Er is toen een nieuwe pomp, injectoren en hogedruk sensor op gegaan. De rail zelf is gereinigd.
Hierna reed de wagen weer als vanoudsAfbeelding

Groetjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Paulgti
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:25
Type auto: Golf

Re: Foutcodes p0087 en 00135

Bericht door Paulgti »

Mijn auto doet het weer.

Ik heb brandstofdruk gemeten op de lagedruk zijde van de hogedruk pomp.
Deze was maar ongeveer 1 bar.
Toen op mijn brandstofpomp in de tank gemeten ook maar 1 bar.

Brandstofpomp in de tank vervangen en nu heb ik een nette druk van 6 bar.

De lagedruk brandstofslang ga ik in de toekomst wel preventief vervangen.

Ik kan eindelijk weer rijden :)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten