IS38 turbo op Golf 7 GTI

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

IS38 turbo op Golf 7 GTI

Bericht door scully »

In het verkooptopic staat een IS38 turbo te koop, en dit wekt toch mijn interesse. Met een downpipe en tuning zal dit richting de 400 pk gaan?
Maar dan vraag ik mij af, is dat nog wel een beetje te doen op de voorwielen? Ik heb nu 300 pk, en vanaf de 3 heb ik wel grip, de 2 enigzins, en de 1 gebruik ik alleen om weg te rijden. :D
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: IS38 turbo op Golf 7 GTI

Bericht door Vissa »

Met nat wegdek, geen beginnen aan. Met droog wegdek en goede banden is het vanaf de 2e versnelling wel te doen hoor. Ik heb zelf tegen de 400pk aan gezeten met de CS.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: IS38 turbo op Golf 7 GTI

Bericht door ChielED35 »

Zelf reed ik met 400pk in de Cupra. Was vanaf stilstand niet te doen, maar er is meer dan alleen vanaf stilstand rijden. Het maakte de auto wel erg spectaculair.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
sebasss2
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
Type auto: Golf 7 GTI PP
Locatie: Zeeuwsvlaanderen

Re: IS38 turbo op Golf 7 GTI

Bericht door sebasss2 »

Dat was mijn plan ook, met de GTI 400 pk (turbo is van mij)
Hier in de buurt rijd iemand ook met een zelfde setup.
Wat hier gesuggereerd wordt klopt, stilstand is lastig, goede tuner kan dit nog wel redelijk weten te controleren maar je knijpt gewoon op vermogen.
Al rollende is het wel een hele snelle auto..
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: IS38 turbo op Golf 7 GTI

Bericht door scully »

Het is jouw advertentie inderdaad. Ik kan je vertellen dat het mijn interesse wekt, maar dat ik het niet ga doen. Ik heb nu stage 1, en de auto is gewoon snel naar alle maatstaven.
Een andere optie is stage 2, maar dat is ook niet goedkoop, dan kan die turbo er net zo goed bij icm een chip op maat.
MAAR, dat betekent ook een andere koppeling, en misschien zelfs een sperdifferentieel als je er niet alleen op een recht stuk gebruik van wil maken.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten