P2015 inlaatspruitstuk vervangen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Ghostwarrior76
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2019, 22:55
Type auto: Golf MK6 GTI

P2015 inlaatspruitstuk vervangen

Bericht door Ghostwarrior76 »

Hey mede forumleden,

Helaas geeft mijn GTI ook de melding P2015, dus moet het inlaatspruitstuk laten vervangen. Nu zie/lees ik hier en daar dat er een nieuwe versie van deze inlaat is verschenen, maar wanneer ik zoek op het originele partnummer (06J33201BH) (ook bij de VW dealer) krijg ik alleen hetzelfde OEM partnummer terug. Is dit dan automatisch de nieuwe versie of bestaat er een ander nieuw partnummer? En als het partnummer hetzelfde is, hoe weet je dan dat je de nieuwe versie krijgt?

Daarnaast zie ook van deze spruitstukken worden aangeboden op onderdelenlijn, etc. van andere fabrikanten. Echter staat er vaak bij zonder kleppen, zou je deze dan moeten bij bestellen (wat niet duidelijk wordt aangegeven) of dienen deze zonder kleppen gemonteerd te worden en dan de software aanpassen?

Hoop graag dat jullie mij verder op weg kunnen helpen!

Alvast bedankt!
Fabian
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: P2015 inlaatspruitstuk vervangen

Bericht door Henniej »

Een handige monteur kan dit ook maken zodat je geen nieuwe hoeft te kopen, scheelt je wat geld.

Maar je kan ook een kopen zonder kleppen. Beter.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Ghostwarrior76
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2019, 22:55
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: P2015 inlaatspruitstuk vervangen

Bericht door Ghostwarrior76 »

Hi Henniej,

Dank voor je antwoord!

Als je zonder kleppen besteld, dient dit dan wel aangepast te worden in je ECU?
En wat bedoel je precies met dat een handige monteur dit kan maken? Want ik lees ook op dt forum dat je vooral moet vervangen met het nieuwe type?

Mvg,
Fabian
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 44 gasten