motorproblemen golf 5 gti (axx)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Jefke92
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2020, 16:17
Type auto: Golf mk5 gti
Locatie: Oostkamp België

motorproblemen golf 5 gti (axx)

Bericht door Jefke92 »

beste sinds lange tijd heb ik problemen met de motor van mij golf 5gti (axx) en hoop ik dat jullie mij wat kunnen verder helpen.

1:schokkende motor tijdens stationair draaien warm of koud maakt niet uit
de toerenteller naald blijft wel mooi stabiel staan.
2:luid getik in de motor die meegaat met het toerental zowel als rijdend als stilstaan.
3:bij volgas geven krijg ik een misfire op cilinder 1 waardoor de motor heel hevig begint te schokken en te haperen waardoor er zelfs niet meer kan gereden worden.als ik de motor stil leg en daarna terug start kan ik meestal wel rustig verder rijden.hier had ik een hele lange tijd geen last meer van gehad totdat ik de wagen nog eens volledig had volgetankt.
4:bij het voltanken van de wagen kreeg ik onlangs foutcode p0441.
5:bij het intrappen van de koppeling hoor ik een metaalachtig geluid, precies een metalen plaat die ergens van tussen springt.

zaken die al zijn vervangen geweest: al de bougies vervangen door betere alsook de bobines vervangen voor de r8 bobines(rode).
nokkenasketting vervangen aangezien de wagen een ratelend lawaai maakte bij starten en draaien.
kleppen gestraald met walnootgranulaat.
de n80 ontluchtingsklep zojuist besteld om te monteren aangezien die mss de p0441 code kan veroorzaken.
mijn garagist vertelde dat het luid tikkende lawaai een injector kan zijn maar dat het geen kwaad kan probleem is dat ik het binnen in de wagen ook zeer duidelijk kan horen.
hij vertelde me ook dat het schokkend stationair draaien door mijn vliegwiel kan komen, wagen schakelt verder best goed.

ik zal kijken of ik eventueel wat filmpjes kan plaatsen.

mvg jeffrey
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: motorproblemen golf 5 gti (axx)

Bericht door Reflexzilver »

De PCV klep al gecontroleerd op lekkage ?
Jefke92
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2020, 16:17
Type auto: Golf mk5 gti
Locatie: Oostkamp België

Re: motorproblemen golf 5 gti (axx)

Bericht door Jefke92 »

Deze heb ik onlangs nog vervangen.
Rens
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2020, 11:59
Type auto: Mk5 gti

Re: motorproblemen golf 5 gti (axx)

Bericht door Rens »

Ik zou naar je injectoren kijken mijn auto heeft 6 weken bij dr garage gestaan en die dachten aaan de injectoren. Injectoren laten testen en 1 was er kalkt en 3 spoten te weinig. Nieuwe erin gedaan en auto liep weer perfect.HEB EEN GOLF 5 GTI BWA.
Jefke92
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jan 2020, 16:17
Type auto: Golf mk5 gti
Locatie: Oostkamp België

Re: motorproblemen golf 5 gti (axx)

Bericht door Jefke92 »

@rens ze zijn 2 jaar geleden ultrasoon gereinigd en getest kan het dan toch ook gebeuren dat ze falen?.
Rens
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2020, 11:59
Type auto: Mk5 gti

Re: motorproblemen golf 5 gti (axx)

Bericht door Rens »

De mijne waren ook getest en gereinigt door de vorige eigenaar rekening had ik mee gekregen.mij is verteld door de garage waar ik het heb laten testen en vervangen dat het wel vaker gebeurt. Mvg
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: motorproblemen golf 5 gti (axx)

Bericht door Henniej »

Bij de 5 is het gewoon een ziekte, bobine bougie als injectoren.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten