Nokkenasketting en versteller vervangen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Deanlee
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2019, 11:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Nokkenasketting en versteller vervangen

Bericht door Deanlee »

Beste Gti rijders na lang overwegen heb ik eindelijk mijn nokkenasketting en versteller vervangen, dit omdat ik toch vondt dat het geratel luider werd en hij olie begon te lekken vanuit het huisje, op het web ben ik een hele goeie en duidelijke handleiding tegengekomen die zeker nodig is, met daarin ook een mooie lijst met de benodigde gereedschap, ik moet zeggen heb online een timing set gekocht maar helaas was de kwaliteit niet echt goed en moest ik zelf het blokkeergereedschap aanpassen, ik moet ook wel zeggen dat ik zelf al 15jaar sleutel aan auto's en alles zoveel mogelijk zelf doe, maar dit is echt een klus voor de gevorderden sleutelaar onder ons. Ik ben wel tegen wat problemen aangelopen van connectoren die afbraken en een koeling verloopstuk waar het bovenste nippel van afbrak. Zelf heb ik alle pakkingen vervangen van alles wat er gedemonteerd wordt en de loper van de hpfp vervangen en natuurlijk en verse oliebeurt gegeven gebruik de Castrol edge 5w-30. Ik moet eerlijk bekennen heb er wel een paar slapeloze nachten van gehad voordat ik er aan begon maar eenmaal bezig en alles netjes op tijd te hebben en zodra je alles vervangen hebt ook weer te controleren voordat je de motor laat lopen want je kan het maar beter dubbel checken dan dat je alles dicht hebt en er dan achterkomt dat je er een tandje naast zit ;) dit is mijn eerste poost en ben nog een beetje zoekende van hoe je links en foto's toe voegt maar moet vast goed komen. tot de volgende poost. Gr.
Deanlee
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2019, 11:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Nokkenasketting en versteller vervangen

Bericht door Deanlee »

https://www.mk5golfgti.co.uk/forum/inde ... 158.0.html dit is de link van de DIY voor het vervangen van de nokkenasketting.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 37 gasten