Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door NielsED30 »

Goedendag mede GTI fanaten,

Mijn koppeling van de GTI moet vervangen worden nadat ik de auto heb laten tunen, echter is vervangen voor hetzelfde weer vragen naar moeilijkheden binnen aanzienlijke kilometers en daar heeft Niels geen zin in....

Ik heb hier ooit iets gelezen van een GTD koppeling welke gemonteerd word omdat deze meer koppel aan zou kunnen. Nu heb ik gezocht in ETKA en kan ik uit 3 verschillende GTD koppelingen kiezen. Ik weet dat het 240mm diameter is (zowel GTI als GTD) alleen zie ik al dat het vliegwiel anders is. Ik durf dus niet zomaar een type te bestellen omdat ik wel zeker wil weten dat het past. Als iemand mij het verlossende antwoord kan geven welke ik dan moet hebben zou dit top zijn, graag wel met onderbouwing of "bewijs". Ik weet dat Hans Sloot dit ook monteert, alleen heb ik van hem tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen op mijn vraag.

Andere optie is een Sachs Performance kit (https://www.all-stars-motorsport.com/en ... 18386.html). Mijn enige ervaring met diverse auto's met Sachs Performance was dat het een koppeling was met soort aan/uit gevoel in het pedaal wat lastig doseerbaar is en zwaar aanvoelt. Ik wil dit niet aangezien het een daily is. Ietsjes zwaarder als origineel is niet zo spannend, maar er moet gewoon goed mee te rijden zijn.

Uiteraard let ik ook op de kleintjes en ben ik niet op zoek naar koppelingssets van dik 1000 euro en zoek ik een goed alternatief wat betaalbaar is. De auto draait 415Nm en ik heb geen voornemens om hier schrikbarend veel bovenop te krijgen, het hoeft dus allemaal niet zo extreem te zijn.

Ik hoor graag wat de ervaringen zijn. De reden dat ik overigens niet "gewoon" naar Hans Sloot ga is omdat ik alles zelf kan doen en ik dus liever die paar honderd euro arbeid ergens anders aan uitgeef.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:38
Type auto: Golf MK5 GTI Ed 30

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door Bob »

Ik lees even mee, want dit zou ik ook graag willen weten voor me ed30.
Die gaat binnenkort voor stage 2, maar ik hou al rekening met de koppeling. Die van Sachs ben ik ook al tegengekomen, bij Allstars Motorsport.
Maar ik weet niet wat een originele GTD koppeling koppeling kost. Ik wil me 2 massa vliegwiel laten zitten, zolang hij goed is. Dus het zou gaan om platen, drukgroep en druklager.

Gr. Bob
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door Vw golf gti »

Bob schreef:Ik lees even mee, want dit zou ik ook graag willen weten voor me ed30.
Die gaat binnenkort voor stage 2, maar ik hou al rekening met de koppeling. Die van Sachs ben ik ook al tegengekomen, bij Allstars Motorsport.
Maar ik weet niet wat een originele GTD koppeling koppeling kost. Ik wil me 2 massa vliegwiel laten zitten, zolang hij goed is. Dus het zou gaan om platen, drukgroep en druklager.

Gr. Bob
Heb gisteren ook mijn koppeling moeten laten vervangen omdat ik hem vorige maand in stage 1 heb laten zetten en last had van slippende koppeling .er was eerst normaal gepland voor alleen koppeling te vervangen en niet het vliegwiel maar toen ze de koppeling er uit haalde was ook duidelijk dat het vliegwiel moest vervangen worden omdat het volledig verbrand was en speling op zat en dit was al na 1 maand met slip te rijden dus je mag er zeker van zijn dat normaal het vliegwiel ook vervangen moet worden. Bij mij zit er nu een sach SRE in en deze kan tot 550 koppel aan .en het gevoel van de koppelingspedaal is nu wel iets straffer dan de orginele maar valt goed mee gewoon even wennen en dan is het echt een plezier om mee te rijden .merk nu echt dat alle kracht naar de wielen wordt over gebracht is juist alsof mijn auto nu nog meer koppel heeft Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door John »

NielsED30 schreef: 22 okt 2020, 19:14 Andere optie is een Sachs Performance kit (https://www.all-stars-motorsport.com/en ... 18386.html). Mijn enige ervaring met diverse auto's met Sachs Performance was dat het een koppeling was met soort aan/uit gevoel in het pedaal wat lastig doseerbaar is en zwaar aanvoelt..
Ik had die koppeling ook en buiten dat het pedaal heel zwaar ging, trilde alles ook hevig bij optrekken vanuit stilstand zowel vooruit als achteruit.
Dat getril sloopte mijn vliegwiel en de bijbehorende drukgroep vind dat trillen ook niet fijn.
Toen was ik er klaar mee en alles terug naar origineel gezet en standaard software erin. #geenchiptuningvoormij
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door Vw golf gti »

John schreef:
NielsED30 schreef: 22 okt 2020, 19:14 Andere optie is een Sachs Performance kit (https://www.all-stars-motorsport.com/en ... 18386.html). Mijn enige ervaring met diverse auto's met Sachs Performance was dat het een koppeling was met soort aan/uit gevoel in het pedaal wat lastig doseerbaar is en zwaar aanvoelt..
Ik had die koppeling ook en buiten dat het pedaal heel zwaar ging, trilde alles ook hevig bij optrekken vanuit stilstand zowel vooruit als achteruit.
Dat getril sloopte mijn vliegwiel en de bijbehorende drukgroep vind dat trillen ook niet fijn.
Toen was ik er klaar mee en alles terug naar origineel gezet en standaard software erin. #geenchiptuningvoormij
Heb ik volledig geen last van auto trilt niet en rijd veel beter als ervoor .en de pedaal is idd iets zwaarder maar echt niet onaangenaam .had jij mischien Enkel vliegwiel? En was alles goed gemonteerd

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door John »

Ik had een dubbel massa vliegwiel en alles zat goed gemonteerd.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door Vw golf gti »

John schreef:Ik had een dubbel massa vliegwiel en alles zat goed gemonteerd.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Echt raar .heb nu ongeveer 400km gereden met nieuwe koppeling en pedaal gaat nu echt nog een stuk zachter als op het begin er is nu vind ik niet veel verschil meer tegen de orginele .iets zwaarder mischien maar niet veel .en van schokken echt geen last achteruit rijden lukt zelf zonder gas te geven gewoon koppeling beetje los laten en hij vertrekt en volledig zonder geschok .vind echt raar dat jij deze ervaring hebt .was dit bij u ook op een golf7 gti ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door NielsED30 »

Volgens mij zit er verschil tussen Sachs Performance en Sachs SRE.. SRE wordt vaak gemonteerd maar dan moet je met 2 voeten op het pedaal staan. Dit komt omdat de koppelingsplaat organisch is (vergelijkbaar met origineel) alleen de drukgroep zwaarder is uitgevoerd, dat voel je in je pedaal. De koppeling die ik nu heb liggen is juist de voering van de koppelingsplaat aangepast, hier zitten andere materialen in dan alleen organische materialen wat zorgt voor meer wrijving, daardoor hoeft de drukgroep niet zo zwaar te zijn waardoor je pedaal normaal aan blijft voelen.

De uiteindelijke conclusie kan ik over 1,5 - 2 weken geven, dan ga ik hem monteren. Wel op het originele 2massa vliegwiel.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door Vw golf gti »

NielsED30 schreef:Volgens mij zit er verschil tussen Sachs Performance en Sachs SRE.. SRE wordt vaak gemonteerd maar dan moet je met 2 voeten op het pedaal staan. Dit komt omdat de koppelingsplaat organisch is (vergelijkbaar met origineel) alleen de drukgroep zwaarder is uitgevoerd, dat voel je in je pedaal. De koppeling die ik nu heb liggen is juist de voering van de koppelingsplaat aangepast, hier zitten andere materialen in dan alleen organische materialen wat zorgt voor meer wrijving, daardoor hoeft de drukgroep niet zo zwaar te zijn waardoor je pedaal normaal aan blijft voelen.

De uiteindelijke conclusie kan ik over 1,5 - 2 weken geven, dan ga ik hem monteren. Wel op het originele 2massa vliegwiel.
Zou ik dan toch de performance hebben ? Dacht omdat deze ik nu heb 550 koppel aan kan het de sre was .bij mij is ook een nieuw vliegwiel geplaatst maar is ook het orgineel 2 massa vliegwiel want deze kon gebruikt worden op de nieuwe koppeling en werdt me ook aanbevolen omdat het Enkel veel last zou geven van trillen ezv .maar denk wel dat ik de performance dan heb want pedaal voelt echt nog comfortabel aan iets zwaarder als orgineel maar na 500km ben ik dit al zo gewoon dat ik bijna geen verschil meer merk Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door NielsED30 »

Dan heb je denk ik geen SRE inderdaad!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door Vw golf gti »

NielsED30 schreef:Dan heb je denk ik geen SRE inderdaad!
Ok merci voor de info maar dacht omdat ze 550 koppel aan kan het een SRE was .foutje van mij dan sorry

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door John »

Vw golf gti schreef: 01 nov 2020, 22:59
John schreef:Ik had een dubbel massa vliegwiel en alles zat goed gemonteerd.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Echt raar .heb nu ongeveer 400km gereden met nieuwe koppeling en pedaal gaat nu echt nog een stuk zachter als op het begin er is nu vind ik niet veel verschil meer tegen de orginele .iets zwaarder mischien maar niet veel .en van schokken echt geen last achteruit rijden lukt zelf zonder gas te geven gewoon koppeling beetje los laten en hij vertrekt en volledig zonder geschok .vind echt raar dat jij deze ervaring hebt .was dit bij u ook op een golf7 gti ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Nee bij mijn vorige Golf 6 gti.
Heb nu sinds 2 jaar een Golf 7 gti performance met dsg wat mij prima bevalt.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
Vw golf gti
Berichten: 419
Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI

Bericht door Vw golf gti »

John schreef:
Vw golf gti schreef: 01 nov 2020, 22:59
John schreef:Ik had een dubbel massa vliegwiel en alles zat goed gemonteerd.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Echt raar .heb nu ongeveer 400km gereden met nieuwe koppeling en pedaal gaat nu echt nog een stuk zachter als op het begin er is nu vind ik niet veel verschil meer tegen de orginele .iets zwaarder mischien maar niet veel .en van schokken echt geen last achteruit rijden lukt zelf zonder gas te geven gewoon koppeling beetje los laten en hij vertrekt en volledig zonder geschok .vind echt raar dat jij deze ervaring hebt .was dit bij u ook op een golf7 gti ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Nee bij mijn vorige Golf 6 gti.
Heb nu sinds 2 jaar een Golf 7 gti performance met dsg wat mij prima bevalt.
Heb ook eerst gedacht aan dsg .maar heb toch echt gezocht naar manueel hou er gewoon van om zelf te schakelen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten