Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Goedendag mede GTI fanaten,
Mijn koppeling van de GTI moet vervangen worden nadat ik de auto heb laten tunen, echter is vervangen voor hetzelfde weer vragen naar moeilijkheden binnen aanzienlijke kilometers en daar heeft Niels geen zin in....
Ik heb hier ooit iets gelezen van een GTD koppeling welke gemonteerd word omdat deze meer koppel aan zou kunnen. Nu heb ik gezocht in ETKA en kan ik uit 3 verschillende GTD koppelingen kiezen. Ik weet dat het 240mm diameter is (zowel GTI als GTD) alleen zie ik al dat het vliegwiel anders is. Ik durf dus niet zomaar een type te bestellen omdat ik wel zeker wil weten dat het past. Als iemand mij het verlossende antwoord kan geven welke ik dan moet hebben zou dit top zijn, graag wel met onderbouwing of "bewijs". Ik weet dat Hans Sloot dit ook monteert, alleen heb ik van hem tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen op mijn vraag.
Andere optie is een Sachs Performance kit (https://www.all-stars-motorsport.com/en ... 18386.html). Mijn enige ervaring met diverse auto's met Sachs Performance was dat het een koppeling was met soort aan/uit gevoel in het pedaal wat lastig doseerbaar is en zwaar aanvoelt. Ik wil dit niet aangezien het een daily is. Ietsjes zwaarder als origineel is niet zo spannend, maar er moet gewoon goed mee te rijden zijn.
Uiteraard let ik ook op de kleintjes en ben ik niet op zoek naar koppelingssets van dik 1000 euro en zoek ik een goed alternatief wat betaalbaar is. De auto draait 415Nm en ik heb geen voornemens om hier schrikbarend veel bovenop te krijgen, het hoeft dus allemaal niet zo extreem te zijn.
Ik hoor graag wat de ervaringen zijn. De reden dat ik overigens niet "gewoon" naar Hans Sloot ga is omdat ik alles zelf kan doen en ik dus liever die paar honderd euro arbeid ergens anders aan uitgeef.
Mijn koppeling van de GTI moet vervangen worden nadat ik de auto heb laten tunen, echter is vervangen voor hetzelfde weer vragen naar moeilijkheden binnen aanzienlijke kilometers en daar heeft Niels geen zin in....
Ik heb hier ooit iets gelezen van een GTD koppeling welke gemonteerd word omdat deze meer koppel aan zou kunnen. Nu heb ik gezocht in ETKA en kan ik uit 3 verschillende GTD koppelingen kiezen. Ik weet dat het 240mm diameter is (zowel GTI als GTD) alleen zie ik al dat het vliegwiel anders is. Ik durf dus niet zomaar een type te bestellen omdat ik wel zeker wil weten dat het past. Als iemand mij het verlossende antwoord kan geven welke ik dan moet hebben zou dit top zijn, graag wel met onderbouwing of "bewijs". Ik weet dat Hans Sloot dit ook monteert, alleen heb ik van hem tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen op mijn vraag.
Andere optie is een Sachs Performance kit (https://www.all-stars-motorsport.com/en ... 18386.html). Mijn enige ervaring met diverse auto's met Sachs Performance was dat het een koppeling was met soort aan/uit gevoel in het pedaal wat lastig doseerbaar is en zwaar aanvoelt. Ik wil dit niet aangezien het een daily is. Ietsjes zwaarder als origineel is niet zo spannend, maar er moet gewoon goed mee te rijden zijn.
Uiteraard let ik ook op de kleintjes en ben ik niet op zoek naar koppelingssets van dik 1000 euro en zoek ik een goed alternatief wat betaalbaar is. De auto draait 415Nm en ik heb geen voornemens om hier schrikbarend veel bovenop te krijgen, het hoeft dus allemaal niet zo extreem te zijn.
Ik hoor graag wat de ervaringen zijn. De reden dat ik overigens niet "gewoon" naar Hans Sloot ga is omdat ik alles zelf kan doen en ik dus liever die paar honderd euro arbeid ergens anders aan uitgeef.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Ik lees even mee, want dit zou ik ook graag willen weten voor me ed30.
Die gaat binnenkort voor stage 2, maar ik hou al rekening met de koppeling. Die van Sachs ben ik ook al tegengekomen, bij Allstars Motorsport.
Maar ik weet niet wat een originele GTD koppeling koppeling kost. Ik wil me 2 massa vliegwiel laten zitten, zolang hij goed is. Dus het zou gaan om platen, drukgroep en druklager.
Gr. Bob
Die gaat binnenkort voor stage 2, maar ik hou al rekening met de koppeling. Die van Sachs ben ik ook al tegengekomen, bij Allstars Motorsport.
Maar ik weet niet wat een originele GTD koppeling koppeling kost. Ik wil me 2 massa vliegwiel laten zitten, zolang hij goed is. Dus het zou gaan om platen, drukgroep en druklager.
Gr. Bob
- Vw golf gti
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
- Type auto: Golf mk7 gti perform
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Heb gisteren ook mijn koppeling moeten laten vervangen omdat ik hem vorige maand in stage 1 heb laten zetten en last had van slippende koppeling .er was eerst normaal gepland voor alleen koppeling te vervangen en niet het vliegwiel maar toen ze de koppeling er uit haalde was ook duidelijk dat het vliegwiel moest vervangen worden omdat het volledig verbrand was en speling op zat en dit was al na 1 maand met slip te rijden dus je mag er zeker van zijn dat normaal het vliegwiel ook vervangen moet worden. Bij mij zit er nu een sach SRE in en deze kan tot 550 koppel aan .en het gevoel van de koppelingspedaal is nu wel iets straffer dan de orginele maar valt goed mee gewoon even wennen en dan is het echt een plezier om mee te rijden .merk nu echt dat alle kracht naar de wielen wordt over gebracht is juist alsof mijn auto nu nog meer koppel heeftBob schreef:Ik lees even mee, want dit zou ik ook graag willen weten voor me ed30.
Die gaat binnenkort voor stage 2, maar ik hou al rekening met de koppeling. Die van Sachs ben ik ook al tegengekomen, bij Allstars Motorsport.
Maar ik weet niet wat een originele GTD koppeling koppeling kost. Ik wil me 2 massa vliegwiel laten zitten, zolang hij goed is. Dus het zou gaan om platen, drukgroep en druklager.
Gr. Bob
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Ik had die koppeling ook en buiten dat het pedaal heel zwaar ging, trilde alles ook hevig bij optrekken vanuit stilstand zowel vooruit als achteruit.NielsED30 schreef: ↑22 okt 2020, 19:14 Andere optie is een Sachs Performance kit (https://www.all-stars-motorsport.com/en ... 18386.html). Mijn enige ervaring met diverse auto's met Sachs Performance was dat het een koppeling was met soort aan/uit gevoel in het pedaal wat lastig doseerbaar is en zwaar aanvoelt..
Dat getril sloopte mijn vliegwiel en de bijbehorende drukgroep vind dat trillen ook niet fijn.
Toen was ik er klaar mee en alles terug naar origineel gezet en standaard software erin. #geenchiptuningvoormij
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
- Vw golf gti
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
- Type auto: Golf mk7 gti perform
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Heb ik volledig geen last van auto trilt niet en rijd veel beter als ervoor .en de pedaal is idd iets zwaarder maar echt niet onaangenaam .had jij mischien Enkel vliegwiel? En was alles goed gemonteerdJohn schreef:Ik had die koppeling ook en buiten dat het pedaal heel zwaar ging, trilde alles ook hevig bij optrekken vanuit stilstand zowel vooruit als achteruit.NielsED30 schreef: ↑22 okt 2020, 19:14 Andere optie is een Sachs Performance kit (https://www.all-stars-motorsport.com/en ... 18386.html). Mijn enige ervaring met diverse auto's met Sachs Performance was dat het een koppeling was met soort aan/uit gevoel in het pedaal wat lastig doseerbaar is en zwaar aanvoelt..
Dat getril sloopte mijn vliegwiel en de bijbehorende drukgroep vind dat trillen ook niet fijn.
Toen was ik er klaar mee en alles terug naar origineel gezet en standaard software erin. #geenchiptuningvoormij
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Ik had een dubbel massa vliegwiel en alles zat goed gemonteerd.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
- Vw golf gti
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
- Type auto: Golf mk7 gti perform
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Echt raar .heb nu ongeveer 400km gereden met nieuwe koppeling en pedaal gaat nu echt nog een stuk zachter als op het begin er is nu vind ik niet veel verschil meer tegen de orginele .iets zwaarder mischien maar niet veel .en van schokken echt geen last achteruit rijden lukt zelf zonder gas te geven gewoon koppeling beetje los laten en hij vertrekt en volledig zonder geschok .vind echt raar dat jij deze ervaring hebt .was dit bij u ook op een golf7 gti ?John schreef:Ik had een dubbel massa vliegwiel en alles zat goed gemonteerd.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Volgens mij zit er verschil tussen Sachs Performance en Sachs SRE.. SRE wordt vaak gemonteerd maar dan moet je met 2 voeten op het pedaal staan. Dit komt omdat de koppelingsplaat organisch is (vergelijkbaar met origineel) alleen de drukgroep zwaarder is uitgevoerd, dat voel je in je pedaal. De koppeling die ik nu heb liggen is juist de voering van de koppelingsplaat aangepast, hier zitten andere materialen in dan alleen organische materialen wat zorgt voor meer wrijving, daardoor hoeft de drukgroep niet zo zwaar te zijn waardoor je pedaal normaal aan blijft voelen.
De uiteindelijke conclusie kan ik over 1,5 - 2 weken geven, dan ga ik hem monteren. Wel op het originele 2massa vliegwiel.
De uiteindelijke conclusie kan ik over 1,5 - 2 weken geven, dan ga ik hem monteren. Wel op het originele 2massa vliegwiel.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- Vw golf gti
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
- Type auto: Golf mk7 gti perform
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Zou ik dan toch de performance hebben ? Dacht omdat deze ik nu heb 550 koppel aan kan het de sre was .bij mij is ook een nieuw vliegwiel geplaatst maar is ook het orgineel 2 massa vliegwiel want deze kon gebruikt worden op de nieuwe koppeling en werdt me ook aanbevolen omdat het Enkel veel last zou geven van trillen ezv .maar denk wel dat ik de performance dan heb want pedaal voelt echt nog comfortabel aan iets zwaarder als orgineel maar na 500km ben ik dit al zo gewoon dat ik bijna geen verschil meer merkNielsED30 schreef:Volgens mij zit er verschil tussen Sachs Performance en Sachs SRE.. SRE wordt vaak gemonteerd maar dan moet je met 2 voeten op het pedaal staan. Dit komt omdat de koppelingsplaat organisch is (vergelijkbaar met origineel) alleen de drukgroep zwaarder is uitgevoerd, dat voel je in je pedaal. De koppeling die ik nu heb liggen is juist de voering van de koppelingsplaat aangepast, hier zitten andere materialen in dan alleen organische materialen wat zorgt voor meer wrijving, daardoor hoeft de drukgroep niet zo zwaar te zijn waardoor je pedaal normaal aan blijft voelen.
De uiteindelijke conclusie kan ik over 1,5 - 2 weken geven, dan ga ik hem monteren. Wel op het originele 2massa vliegwiel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Dan heb je denk ik geen SRE inderdaad!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- Vw golf gti
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
- Type auto: Golf mk7 gti perform
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Ok merci voor de info maar dacht omdat ze 550 koppel aan kan het een SRE was .foutje van mij dan sorryNielsED30 schreef:Dan heb je denk ik geen SRE inderdaad!
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Nee bij mijn vorige Golf 6 gti.Vw golf gti schreef: ↑01 nov 2020, 22:59Echt raar .heb nu ongeveer 400km gereden met nieuwe koppeling en pedaal gaat nu echt nog een stuk zachter als op het begin er is nu vind ik niet veel verschil meer tegen de orginele .iets zwaarder mischien maar niet veel .en van schokken echt geen last achteruit rijden lukt zelf zonder gas te geven gewoon koppeling beetje los laten en hij vertrekt en volledig zonder geschok .vind echt raar dat jij deze ervaring hebt .was dit bij u ook op een golf7 gti ?John schreef:Ik had een dubbel massa vliegwiel en alles zat goed gemonteerd.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Heb nu sinds 2 jaar een Golf 7 gti performance met dsg wat mij prima bevalt.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
- Vw golf gti
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 09 aug 2020, 21:46
- Type auto: Golf mk7 gti perform
Re: Ervaringen Sachs Performance vs. Golf 6 GTI
Heb ook eerst gedacht aan dsg .maar heb toch echt gezocht naar manueel hou er gewoon van om zelf te schakelenJohn schreef:Nee bij mijn vorige Golf 6 gti.Vw golf gti schreef: ↑01 nov 2020, 22:59Echt raar .heb nu ongeveer 400km gereden met nieuwe koppeling en pedaal gaat nu echt nog een stuk zachter als op het begin er is nu vind ik niet veel verschil meer tegen de orginele .iets zwaarder mischien maar niet veel .en van schokken echt geen last achteruit rijden lukt zelf zonder gas te geven gewoon koppeling beetje los laten en hij vertrekt en volledig zonder geschok .vind echt raar dat jij deze ervaring hebt .was dit bij u ook op een golf7 gti ?John schreef:Ik had een dubbel massa vliegwiel en alles zat goed gemonteerd.
Mijn pedaal ging echt zwaar. In de file was het echt geen pretje, achteruit inparkeren was ook een uitdaging.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Heb nu sinds 2 jaar een Golf 7 gti performance met dsg wat mij prima bevalt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten