Panoramadak of hemel geratel bij rijden over oneven wegdek

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Daniël1998
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
Type auto: Golf MK7 facelift

Panoramadak of hemel geratel bij rijden over oneven wegdek

Bericht door Daniël1998 »

Beste leden,

Sinds kort heb ik opgemerkt dat als ik over slecht wegdek rijd, er iets ratelt in m’n panoramadak of hemel. Als ik op de snelweg rijd hoor ik het niet. Als m’n dak open is hoor ik het ook niet, dus ik hoor het echt alleen als het dak dicht is. Nu heb ik onlangs m’n grijze hemel vervangen door een zwarte, dus het kan ook eventueel daar iets mee te maken hebben, maar dat betwijfel ik. Ik ben namelijk twee weken terug langs mijn garage geweest die de rubberen randen een beetje heeft ingevet, het geratel was toen weg, maar ik merk dat dat langzamerhand weer terug komt. Ik lees op het internet ook dat het panoramadak om de 60000 km of 2 jaar een beurtje moet krijgen (invetten?). Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik erger me echt aan het geluid, hoe minimaal het ook is en hoop dat er een oplossing voor is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Panoramadak of hemel geratel bij rijden over oneven wegdek

Bericht door Henniej »

Kijk eens t plastic kapje.
Open t dakje helemaal! Onder t glas zie je het. Meestal laat die los. Vastzetten met torx t20
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Daniël1998
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
Type auto: Golf MK7 facelift

Re: Panoramadak of hemel geratel bij rijden over oneven wegdek

Bericht door Daniël1998 »

Henniej schreef: 09 nov 2020, 00:43 Kijk eens t plastic kapje.
Open t dakje helemaal! Onder t glas zie je het. Meestal laat die los. Vastzetten met torx t20
Ik zal er morgen eens even naar kijken, ik hoop dat dat het is. Zal je op de hoogte houden! In ieder geval bedankt voor het meedenken vriend!
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten