Verschil nokkenassen Golf 5 GTI en ED30

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:38
Type auto: Golf MK5 GTI Ed 30

Verschil nokkenassen Golf 5 GTI en ED30

Bericht door Bob »

Vraagje... ik wilde afgelopen weekend de nokkenasketting en spanner, van mijn Ed30 vervangen, omdat deze af en toe ratelt bij een koude start. Niet het einde van de wereld dacht ik.
Ik had alles besteld, pakkingen en ketting en spanner zelf. Toen haalde ik de kleppendeksel eraf, maar die pakking was echt heel krokant, dus dat kon geen kwaad dat daar een nieuwe op zou gaan.
Alleen toen zag ik dus , dat op de loopvlakken van de nokkenas, roestpitjes of inpittingen zitten. En op de tuimelaars zelf dus ook. Apart want die draait altijd in de olie zou je zeggen. Misschien hebben ze ooit verkeerde olie erin gegooid, die vocht aantrekt of iets dergelijks.
Maar ik dacht dus, of ik doe alsnog de ketting, of ik bouw hem dicht en bestel andere nokkenassen en tuimelaars, dan doe ik alles in 1 keer.
Nu staat mij iets bij, dat de ED30 andere nokkenassen heeft, dan een normale GTI.
Als ik bij autodoc kijk, dan kan je een set bestellen, van 2 nokkenassen en tuimelaars. Maar dat is hetzelfde onderdeelnummer, als dat ik bij een normale GTI kijk.
Maar voor een normale GTI heb je meerdere merken van nokkenassen en voor die ED30 , alleen Borsehung.
Dus ik heb het idee, dat er dan toch verschil in zit.
Heeft iemand ervaring met Borsehung? Er staat wel bij hun op de site , dat ze oem kwaliteit leveren en aan VW leveren.
En kan iemand mij vertellen, of er verschil tussen de normale gti en ed30 zit, in nokkenassen? Ik weet niet of alle nokken, dezelfde aantal graden hebben of niet?

Gr. BobAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bob
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:38
Type auto: Golf MK5 GTI Ed 30

Re: Verschil nokkenassen Golf 5 GTI en ED30

Bericht door Bob »

Hier kan een slotje op

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten