Vermogensverlies Golf 5 GTI

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
ERondaan
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 apr 2018, 15:31
Type auto: Golf MK5 GTI

Vermogensverlies Golf 5 GTI

Bericht door ERondaan »

Sinds kort merkte ik aan mijn auto dat hij zijn vermogen niet meer leverde. Auto met vag com uitgelezen, maar daar kwamen helemaal geen foutcodes uit.
Een rijdende log uitgevoerd, hier viel als snel op dat de turbodruk niet hoger werd dan 0,7 bar.
Vervolgens de gewenste turbodruk waardes en werkelijke met elkaar vergeleken, hier zaten geen grote afwijkingen in.
Tijdens deze zelfde log ook de dutycycle van de wastegate gelogd, deze had een korte piek van 50% en zakte daarna af naar ongeveer 38 % en bleef hier tijdens acceleratie.
De piekwaarde van de LMM zat rond de 130 g/s.

Na wat research op internet zit ik nog met een paar vragen. De dutycycle van de wastegate lijkt mij te laag, wat er op zou moeten wijzen dat de N75 niet naar behoren functioneert. Echter zitten de gewenste en werkelijke waardes van de turbodruk niet ver uit elkaar. De piekwaarde van de LMM lijkt mij ook te laag. Is het in dit geval verstandig om zowel de N75 te vervangen als de LMM of zou ik dit probleem toch ergens anders moeten zoeken? Wellicht dat de turbo op het einde van zijn leven is?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze problemen.

Voor de volledigheid nog even de specs van mijn auto.
- Golf 5 GTI BWA
- 3 inch downpipe katloos
- Forge Twintake
- GFB DV+
- gechipt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Vermogensverlies Golf 5 GTI

Bericht door Henniej »

Ik zou eerst de n75 klep vervangen voor de D versie,
06h145710d / circa €65 euro.

Nog steeds dezelfde probleem? Dan zal ik denken dat de turbo minder levert gezien je hebt gelogd. En dat die geen foutcodes levert denk de schoepen van de turbo zelf. Zo wel ga gelijk voor een k04 turbo, en je dv gelijk versterken. Zit je gelijk goed.

Heb je de brandstofpomp ook is gelogd? Krijg je wel voldoende brandstof, lagedruk ook.

Bij de golf 5/6 gti zijn de bobines als bougies heel erg snel op, had ook wel eens aan een gti 5 gesleuteld waarvan alle sensoren vervangen waren terwijl de boosdoener de bobines waren. Pleur er gelijk de rode R8 variant in, kan je kopen bij DVX in België. Je hoeft niet perse misfires te hebben!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
ERondaan
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 apr 2018, 15:31
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Vermogensverlies Golf 5 GTI

Bericht door ERondaan »

Henniej schreef: 21 dec 2020, 22:19 Ik zou eerst de n75 klep vervangen voor de D versie,
06h145710d / circa €65 euro.
Bedankt voor je reactie. Het artikelnummer 06H145710/D is naar mijn weten van de diverter valve, deze is al geupgrade naar eentje van GFB.

Heb je de brandstofpomp ook is gelogd? Krijg je wel voldoende brandstof, lagedruk ook.
Deze heb ik beide ook bekeken en hadden normale waardes.

Vanochtend weer met de auto naar het werk gereden en tot mijn verbazing rijdt de auto weer zoals normaal. Wat het probleem is geweest heb ik niet kunnen achterhalen, ik heb ondertussen niks veranderd. Nu maar even afwachten of dit ook zo blijft.
ChinoMK5GTI
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2023, 07:33
Type auto: Golf MK5 GTI BWA DSG

Re: Vermogensverlies Golf 5 GTI

Bericht door ChinoMK5GTI »

Heb jij nog last van dit probleem of de oplossing?
ERondaan
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 apr 2018, 15:31
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Vermogensverlies Golf 5 GTI

Bericht door ERondaan »

ChinoMK5GTI schreef:Heb jij nog last van dit probleem of de oplossing?
Heb de luchtmassameter vervangen en daarna waren de problemen opgelost.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 33 gasten