Van is20 naar is38 (IHI) uit golf R.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Roberto90
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2021, 22:56
Type auto: MK7 GTI performance

Van is20 naar is38 (IHI) uit golf R.

Bericht door Roberto90 »

Hi iedereen,

Ik zit met het volgende. Mijn 7 GTI PP met 318pk is los van stage 1+ Remus Y-pipe voor een beetje sound standaard. Maar op YT zie ik filmpjes van gti's met de CS en R turbo de IHI 38 en word er hebberig van! haha

Mijn vraag is: Kan ik deze swap gewoon doen met de huidige setup zonder dat dit slecht is voor mijn auto? En als de IS38 erin zit, valt er dan mee te rijden voordat hij naar de tuner gaat? Zijn er andere dingen die ik perse moet doen?

Ik ga meestal naar Vagtechniek en zijn top! Maar ik hoor overal verschillende verhalen, ''als je de turbo swap doet moet je gelijk naar stage 3'' of ''als je de turboswap doet MOET je een downpipe upgrade doen'' ''zonder nieuwe map is het slecht/gevaarlijk voor je auto om met is38 te rijden''

Ik wil die swap doen om die turbo in me auto te hebben en het extra vermogen ervan te voelen en benutten...hoef geen 400pk maar rond de 350/370 zou top zijn.

Iemand ervaring? Thanks guys! :D
Roberto90
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2021, 22:56
Type auto: MK7 GTI performance

Re: Van is20 naar is38 (IHI) uit golf R.

Bericht door Roberto90 »

Niemand een idee? of tips? ervaring?
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Van is20 naar is38 (IHI) uit golf R.

Bericht door scully »

Downpipe etc hoeft echt niet hoor, is alleen beter om meer uit de turbo te halen. Zonder software aanpassing zou ik alleen heel rustig zonder druk op te bouwen naar de tuner durven rijden, dat zou ik wel zo snel mogelijk aan laten pakken. Daarnaast gaat je koppeling het zwaar krijgen.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: Van is20 naar is38 (IHI) uit golf R.

Bericht door PassatB8TDI »

Een turbo upgrade valt onder stage 3. Natuurlijk moet je de map aanpasssen, je zet er immers een hele andere turbo erop.

Bel anders VAG Techniek op en vraag het aan hen.
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Van is20 naar is38 (IHI) uit golf R.

Bericht door Stefz0r »

Het is misschien niet noodzakelijk, maar als je zoveel geld in een andere turbo + tuning gaat steken, is het zonde om de downpipe niet mee te pakken. Inlaat kan je evt. goedkoop oplossen met de bekende (gratis) mod.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten