VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Daniël1998
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
Type auto: Golf MK7 facelift

VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door Daniël1998 » 01 apr 2021, 14:14

Beste leden,

Onlangs is de koppeling van mijn Golf 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK al bij de +- 53000 km (gelukkig onder fabrieksgarantie :-) ) vervangen naar aanleiding van gehaper bij het wegrijden. Dit wil ik voorkomen in de toekomst. Nu heb ik recent contact gehad met een expert op dit gebied, en die adviseert mij om de DSG te laten tunen. Volgens hem hadden de auto's fabrieks af al zo moeten zijn. Hij vertelde dat alleen het tunen van de DSG €425 zal gaan kosten. Indien ik ook meteen de motor laat chiptunen, zal dit me maar €300 kosten. Ik ga dan van 125pk naar 170pk en van 200/220 Nm koppel naar 300Nm koppel.

Nu ben ik wat het DSG tunen wel enthousiast, maar wat het chiptunen betreft wat minder, aangezien ik bang ben dat dit op termijn voor andere problemen zal gaan zorgen. Heeft iemand ervaringen met het chiptunen van deze type auto en/of eventueel een goed advies? Daarnaast vroeg ik me af, of je na de chiptuning altijd euro 98 moet tanken, of hoeft dat niet per se.

Hoor het graag!

Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 nov 2020, 02:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door PassatB8TDI » 01 apr 2021, 14:33

DSG tuning moet je sowieso laten doen. Dat verdien je uiteindelijk wel terug, gezien ze best hard slijten bij een DQ200. V.w.b. motortuning ligt dat aan jou, als je een soepelere acceleratie wilt hebben, dan kan je daarvoor kiezen. Ik had het in ieder geval wel gedaan.

98 tanken is wel verstandig, ook wanneer ie origineel is. E10 is troep namelijk. Daar gaat een motor minder mooi op lopen en meer verbruiken, of te wel uiteindelijk verdient 98 tanken ook zichzelf terug.

Daniël1998
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
Type auto: Golf MK7 facelift

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door Daniël1998 » 03 apr 2021, 13:49

PassatB8TDI schreef:
01 apr 2021, 14:33
DSG tuning moet je sowieso laten doen. Dat verdien je uiteindelijk wel terug, gezien ze best hard slijten bij een DQ200. V.w.b. motortuning ligt dat aan jou, als je een soepelere acceleratie wilt hebben, dan kan je daarvoor kiezen. Ik had het in ieder geval wel gedaan.

98 tanken is wel verstandig, ook wanneer ie origineel is. E10 is troep namelijk. Daar gaat een motor minder mooi op lopen en meer verbruiken, of te wel uiteindelijk verdient 98 tanken ook zichzelf terug.
Bedankt voor je reactie!
Het liefste wil ik ervaren hoe het rijdt, dus hoe de exacte rijbeleving is tussen exact mijn auto niet getuned en exact mijn auto wel getuned. Dit zal in de praktijk waarschijnlijk wel lastig worden, omdat ik nu maar eens iemand moet zien te vinden met exact mijn auto die de dsg tuning + chiptuning erop heeft zitten.
Verder zie ik dat je bij Chiptuning Ede 14 dagen tevredenheidsgarantie hebt. Mocht het tunen je niet bevallen, krijg je je geld terug. What's your opinion about this?

StarSqream
Berichten: 391
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door StarSqream » 03 apr 2021, 15:01

Daniël1998 schreef:
03 apr 2021, 13:49
PassatB8TDI schreef:
01 apr 2021, 14:33
DSG tuning moet je sowieso laten doen. Dat verdien je uiteindelijk wel terug, gezien ze best hard slijten bij een DQ200. V.w.b. motortuning ligt dat aan jou, als je een soepelere acceleratie wilt hebben, dan kan je daarvoor kiezen. Ik had het in ieder geval wel gedaan.

98 tanken is wel verstandig, ook wanneer ie origineel is. E10 is troep namelijk. Daar gaat een motor minder mooi op lopen en meer verbruiken, of te wel uiteindelijk verdient 98 tanken ook zichzelf terug.
Bedankt voor je reactie!
Het liefste wil ik ervaren hoe het rijdt, dus hoe de exacte rijbeleving is tussen exact mijn auto niet getuned en exact mijn auto wel getuned. Dit zal in de praktijk waarschijnlijk wel lastig worden, omdat ik nu maar eens iemand moet zien te vinden met exact mijn auto die de dsg tuning + chiptuning erop heeft zitten.
Verder zie ik dat je bij Chiptuning Ede 14 dagen tevredenheidsgarantie hebt. Mocht het tunen je niet bevallen, krijg je je geld terug. What's your opinion about this?
Opinion is niemand krijgt er spijt van. Daarom bieden ze dat dus aan. Ken Chiptuning Ede niet maar lijkt me zo'n standaard tuner die een standaard file flashen op je auto (zonder rollerbank test).

Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 nov 2020, 02:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door PassatB8TDI » 03 apr 2021, 19:47

Dezelfde auto vinden met tuning erop gaat lastig worden, tenzij er toevallig iemand zo'n auto heeft.

Verder sluit ik me helemaal aan bij StarSqream. Ga naar de bekendere VAG tuners wil je er zeker van zijn dat het goed gedaan wordt.

iz75
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door iz75 » 04 apr 2021, 19:39

125 naar 170pk is wel een forse stap en als je rijstijl ernaar is merk je het wel aan je remmen die sneller gaan.
dat merk je natuurlijk niet in de 14 dagen waarin je je tuning mag uitproberen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 417
Lid geworden op: 31 jan 2016, 18:01
Type auto: GTI ed 35

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door JeroenGTIed35 » 05 apr 2021, 16:32

Bij een tuning is 98 een must. Zeker als je voor een tuner gaat die alle merken auto’s denkt te kunnen chippen.

Hoe hoger het octaan des te minder de motor kan gaan pingelen. En dat de ontsteking eerder gezet kan worden.

Mijn ervaring ga naar een goeie tuner welke gespecialiseerd is in Vag.

Daar hebben we er in Nederland wel een paar van.

Denk aan JD, VAG techniek, hartog etc,

Vaak kunnen deze tuners je auto ook op 95 octaan afstellen.
Wel heb je dan minder vermogen, maar ja de 98 kost hier in Nederland ook wat! Absurd in mijn ogen.


Ik heb een 1.4tsi gehad met compressor en turbo (golf V gt) deze had standaard 170pk deze ging toen naar 225pk en 350Nm. Nooit geen issues mee gehad.


Succes met je keuze.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

StarSqream
Berichten: 391
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door StarSqream » 05 apr 2021, 22:10

JeroenGTIed35 schreef:
05 apr 2021, 16:32
Bij een tuning is 98 een must. Zeker als je voor een tuner gaat die alle merken auto’s denkt te kunnen chippen.

Hoe hoger het octaan des te minder de motor kan gaan pingelen. En dat de ontsteking eerder gezet kan worden.

Mijn ervaring ga naar een goeie tuner welke gespecialiseerd is in Vag.

Daar hebben we er in Nederland wel een paar van.

Denk aan JD, VAG techniek, hartog etc,

Vaak kunnen deze tuners je auto ook op 95 octaan afstellen.
Wel heb je dan minder vermogen, maar ja de 98 kost hier in Nederland ook wat! Absurd in mijn ogen.


Ik heb een 1.4tsi gehad met compressor en turbo (golf V gt) deze had standaard 170pk deze ging toen naar 225pk en 350Nm. Nooit geen issues mee gehad.


Succes met je keuze. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Welke issues had je met je tuning?

En indd. Euro98 prijzen slaan nergens op. Voor je het weet zitten we op €2.00 per liter.

Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 417
Lid geworden op: 31 jan 2016, 18:01
Type auto: GTI ed 35

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door JeroenGTIed35 » 05 apr 2021, 22:25

Geen! Maar ik had dan ook voor een van de genoemde tuners gekozen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iz75
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door iz75 » 05 apr 2021, 23:03

JeroenGTIed35 schreef:Geen! Maar ik had dan ook voor een van de genoemde tuners gekozen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
nooit geen issues betekent feitelijk altijd issues...

sorry moest even 🥸

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


StarSqream
Berichten: 391
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door StarSqream » 05 apr 2021, 23:10

iz75 schreef:
05 apr 2021, 23:03
JeroenGTIed35 schreef:Geen! Maar ik had dan ook voor een van de genoemde tuners gekozen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
nooit geen issues betekent feitelijk altijd issues...

sorry moest even 🥸

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Hahah daarom dus 🤣

Gebruikersavatar
PassatB8TDI
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 nov 2020, 02:43
Type auto: Passat B8 Variant

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door PassatB8TDI » 05 mei 2021, 22:12

Maandje verder... Heb je 'm ondertussen al laten tunen?

Daniël1998
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2020, 21:30
Type auto: Golf MK7 facelift

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door Daniël1998 » 05 mei 2021, 22:34

PassatB8TDI schreef:
05 mei 2021, 22:12
Maandje verder... Heb je 'm ondertussen al laten tunen?
Nee nog niet, wil graag bij iemand in de auto rijden die het heeft laten doen om te ervaren hoe het is.

Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 417
Lid geworden op: 31 jan 2016, 18:01
Type auto: GTI ed 35

Re: VOLKSWAGEN GOLF 7.5 1.4 TSI DSG 125 PK WEL OF NIET DSG TUNEN + CHIPTUNEN?

Bericht door JeroenGTIed35 » 09 mei 2021, 11:28

Daniël1998 schreef:
PassatB8TDI schreef:
05 mei 2021, 22:12
Maandje verder... Heb je 'm ondertussen al laten tunen?
Nee nog niet, wil graag bij iemand in de auto rijden die het heeft laten doen om te ervaren hoe het is.
Gewoon laten doen! Krijg je geen spijt van Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten