Advies nodig voor aankoop GTI ivm APK

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Thomas90
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2021, 20:34
Type auto: Golf MK7 GTI DSG

Advies nodig voor aankoop GTI ivm APK

Bericht door Thomas90 »

Beste mensen,

Momenteel heb ik een "Golf GTI 2.0 MK7 (2013) 220pk DSG" gevonden en ben ik in onderhandeling met de verkoper.

Nu is er een ding waar ik mij zorgen om maak, het volgende is bij de golf verricht:

- K&N sportluchtfilter gemonteerd
- DVX+ divertervalve gemonteerd
- Golf 7.5 einddemper gemonteerd
- Middendemper delete (donker DSG geluid)

De laatste keer dat de golf APK gekeurd was, is in 2020. Hierna heeft de nieuwe eigenaar de bovengenoemde onderdelen veranderd en staat de volgende APK keuring in 2022. Nu maak ik mij zorgen of dit wel goed komt met de APK i.v.m. het geluid en uitstoot. Weet iemand of ik hiermee in de problemen kan komen en waar ik op moet letten bij de aankoop?

Ik wil zelf de golf nog laten chippen met Stage 1 + Pops and bangs, in hoevere is hier nog marge voor wat betreft het geluid en uitstoot bij politie en apk?
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Advies nodig voor aankoop GTI ivm APK

Bericht door Vissa »

Uitstoot hoef je sowieso geen zorgen over te maken. Geluid mag officiëel 2 decibel harder zijn dan jou type goedkeuring. Als er dus bijvoorbeeld 90 decibel is opgegeven mag hij maximaal 92 decibel maken voordat hij wordt afgekeurd.

Al vraag ik mij af hoe streng ze hierop controleren bij de APK. Meer dan genoeg bedrijven waar die zo door een APK heen komt. APK blijft een wassen neus in NL.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Thomas90
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2021, 20:34
Type auto: Golf MK7 GTI DSG

Re: Advies nodig voor aankoop GTI ivm APK

Bericht door Thomas90 »

Vissa schreef: 01 jul 2021, 21:09 Uitstoot hoef je sowieso geen zorgen over te maken. Geluid mag officiëel 2 decibel harder zijn dan jou type goedkeuring. Als er dus bijvoorbeeld 90 decibel is opgegeven mag hij maximaal 92 decibel maken voordat hij wordt afgekeurd.

Al vraag ik mij af hoe streng ze hierop controleren bij de APK. Meer dan genoeg bedrijven waar die zo door een APK heen komt. APK blijft een wassen neus in NL.
Hartelijk dank voor je reactie!

Ik heb inderdaad gelezen dat het om 2db gaat, nu vraag ik me dus af of deze aanpassingen niet meer dan 2db zijn. 2db klinkt nogal heel weinig :/ Maar zoals je zegt, de APK blijft een wassen neus, ik vraag me af hoe die sjonnie auto's door de APK komen
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Advies nodig voor aankoop GTI ivm APK

Bericht door StarSqream »

Thomas90 schreef: 01 jul 2021, 22:03
Vissa schreef: 01 jul 2021, 21:09 Uitstoot hoef je sowieso geen zorgen over te maken. Geluid mag officiëel 2 decibel harder zijn dan jou type goedkeuring. Als er dus bijvoorbeeld 90 decibel is opgegeven mag hij maximaal 92 decibel maken voordat hij wordt afgekeurd.

Al vraag ik mij af hoe streng ze hierop controleren bij de APK. Meer dan genoeg bedrijven waar die zo door een APK heen komt. APK blijft een wassen neus in NL.
Hartelijk dank voor je reactie!

Ik heb inderdaad gelezen dat het om 2db gaat, nu vraag ik me dus af of deze aanpassingen niet meer dan 2db zijn. 2db klinkt nogal heel weinig :/ Maar zoals je zegt, de APK blijft een wassen neus, ik vraag me af hoe die sjonnie auto's door de APK komen
APK door een bekende laten uitvoeren. Niet iedere garage neemt zulke dingen serieus (lees: uitlaat aanpassingen).
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Advies nodig voor aankoop GTI ivm APK

Bericht door John »

Bij een apk word er in nederland niet naar het aantal db gekeken.
Een uitlaat moet gasdicht zijn en dus niet lek en hoeveel geluid die dan maakt is niet belangrijk.
Alleen de politie heeft daar zijn eigen regel voor.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 39 gasten