Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTImarkie
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 aug 2017, 14:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door GTImarkie »

Vandaag m'n voorruit laten vervangen bij Carglass. Nu heb ik niet meer goed op m'n netvlies hoe de originele ruit er in zat...maar zag deze kier aan de bovenkant/zijkant. Is dit normaal?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door martin »

Mijn raam sluit precies aan tegen dat rubberen gedeelte. Maar om te zeggen dat jouw raam niet goed is,kan ik niet zeggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gr. Martin.
Gebruikersavatar
GTImarkie
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 aug 2017, 14:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door GTImarkie »

martin schreef:Mijn raam sluit precies aan tegen dat rubberen gedeelte. Maar om te zeggen dat jouw raam niet goed is,kan ik niet zeggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Tegen het rubber oogt veel beter lijkt me. Dit ziet er behoorlijk on af uit....

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door MARC V »

Staat er een volkswagen stempel op de ruit?
Gebruikersavatar
GTImarkie
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 aug 2017, 14:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door GTImarkie »

MARC V schreef:Staat er een volkswagen stempel op de ruit?
Daar heb ik niet op gelet maar gezien deze ruit bij Carglass vandaan komt zal dat wel niet...toch

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door MARC V »

Ik heb bij carglass hetzelfde probleem gehad met mijn golf 6.
Ruit daar laten vervangen,maand later kreeg ik een klein tikje tegen de ruit van een steen of iets en was helemaal gebarsten.
Terug voor weer een nieuwe ruit en nadien viel mij op dat het chassisnr onder in de voorruit niet meer in het midden van het gat stond,boven had ik net zo'n gleuf als jij hebt,halve cm breed tussen raam en dak.
Die ruit paste gewoon niet in mijn auto.
En ook deze was binnen de 2 maanden gebarsten.
Toen lange discussie gehad hierover en dat ik een originele ruit erin wou.
Ja maar die ruiten komen uit 1 en dezelfde fabriek blablabla....
Ik heb dan uiteindelijk toch een ruit met een vw stempel erin gekregen,de 3de op 4 maanden,
deze staat er nu,7j later nog steeds in en sluit ook perfect aan bij het dak enz...
Mss heb je wel hetzelfde aan de hand.
Gebruikersavatar
GTImarkie
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 aug 2017, 14:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door GTImarkie »

MARC V schreef:Ik heb bij carglass hetzelfde probleem gehad met mijn golf 6.
Ruit daar laten vervangen,maand later kreeg ik een klein tikje tegen de ruit van een steen of iets en was helemaal gebarsten.
Terug voor weer een nieuwe ruit en nadien viel mij op dat het chassisnr onder in de voorruit niet meer in het midden van het gat stond,boven had ik net zo'n gleuf als jij hebt,halve cm breed tussen raam en dak.
Die ruit paste gewoon niet in mijn auto.
En ook deze was binnen de 2 maanden gebarsten.
Toen lange discussie gehad hierover en dat ik een originele ruit erin wou.
Ja maar die ruiten komen uit 1 en dezelfde fabriek blablabla....
Ik heb dan uiteindelijk toch een ruit met een vw stempel erin gekregen,de 3de op 4 maanden,
deze staat er nu,7j later nog steeds in en sluit ook perfect aan bij het dak enz...
Mss heb je wel hetzelfde aan de hand.
Kijk eens aan, goede info Marc, bedankt. Auto is nu even weg, zodadelijk maar eens kijken naar dat nummer idd en de stempel.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
GTImarkie
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 aug 2017, 14:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door GTImarkie »

Net even wat extra foto's gemaakt. Chassisnummer staat inderdaad niet in het midden. Ruit valt aan de onderkant niet geheel in het parafaan plastic. Ik wordt er met de minuut droeviger om hoe deze ruit erin zit. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door MARC V »

Mail die ik destijds naar carglass heb gestuurd.

Beste,

Vandaag ben ik zoals afgesproken in genk geweest voor een nieuwe ruit te laten plaatsen,
dit is heel goed en proper gebeurd,ik heb nu ook een vw logo erop staan.
Maar nu ga ik u nog eens iets anders vertellen,
ik begin er heel sterk aan te twijfelen of er de vorige keer wel een juiste ruit is ingezet geweest.
Ik heb hier verschillende redenen voor nadat ik zag hoe ze mijn ruit vandaag geplaatst hebben.
Mijn vorige ruit,die dus in april geplaatst is geweest,lijkt wel een stuk smaller geweest te zijn,
en ik zal u ook zeggen waarom,tussen de bovenkant van de ruit en het dak van de auto had ik een gleuf/opening van 4mm,
aan de onderkant van de ruit,bij de ruitenwissers,was ook een gleuf/opening van zo’n 4mm en als 3de ,de opening die voorzien is onderin de ruit voor het chassisnr stond te hoog,
het nr zat er voor 1/3 achterin.
De dingen die ik u nu opsom kunnen nooit meer gecontroleerd worden omdat de ruit vervangen is,
maar ik ben hier niet 100 maar 200% zeker van omdat we hier thuis naar die ruit hebben staan kijken,het viel me ineens op dat het chassisnr niet mooi in de opening stond,
en toen ben ik beginnen kijken en vielen mij dus meteen die openingen op,ik dacht dat ze die ruit gewoon wat hoger hadden moeten plaatsen,en heb er verder geen aandacht aan gegeven.
Maar toen ik vandaag naar mijn auto ging op de parking bij jullie,
viel me al meteen op dat het chassisnr mooi in het midden staat van de daarvoor voorziene opening,
toen ik naar de ruit keek zag ik dat er van onder en vanboven geen opening meer is?
Alles sluit 100% aan en er zit precies een rubbertje van 1mm breed aan de onder en bovenkant van de ruit,
bij mijn vorige ruit zat er helemaal niets,enkel een brede gleuf onder en bovenkant ruit die volledig open was.
De ruit die er nu in staat is dus zeker 8 mm breder dan de vorige,
de openingen zijn volledig dicht en alles sluit mooi aan,dus dat spreekt voor zich...
Maar nu is mijn vraag hoe kan zoiets?
Of is die ruit met vw logo nu toch anders dan de vorige ruit?


Alvast bedankt
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door MARC V »

Dit was een mail die zij mij stuurde met hun uitleg.

Beste heer,

Ik las uw opmerking in de werkorder voor de voorruitvervanging van uw Vw Golf voor zaterdag 28/06.
Eén van de grootste misvattingen ivm met glas is dat "origineel" glas beter of sterker zou zijn dan "niet" origineel glas.
Er bestaat enkel zoiets als de originele ruit, dat is de eerste ruit die er in de fabriek waar een auto gemaakt wordt in het koetswerk geplaatst werd.
Iedere andere ruit die er nadien geplaatst wordt is nooit meer de originele. Of er nu een vw logo op staat of niet...
Vw, of audi/bmw/mercedes/lada... maken ook geen ruiten. Net zo min als ze zelf banden of andere materialen zelf produceren?
Er zijn enkele grote glas fabrikanten zoals ondermeer saintgobain sekurit, pilkington, guardian, fy,... En bij deze fabrikanten kopen de automerken hun ruiten.
Bij deze fabrikanten koopt ook Carglass de ruiten. Dus deze komen van dezelfde fabrieken als waar de autofabrieken hun ruiten kopen. De ene keer pilkington, de ander keer guardian, dan eens fy enzoverder.
Waar zit het verschil dan zal u zich afvragen? In de stempel die op het laatste van het productieproces op de ruiten komt. Mét of zonder merklogo...
En dat is , ondanks alle indianen verhalen die er op allerhande forums te lezen zijn, het enige verschil tussen een "originele" en een niet originele ruit. De stempel van het merk.
Glasschade is iets wat iedereen kan overkomen, in uw geval is dit jammer genoeg wat vaker dan de gemiddelde klant maar zeker niet abnormaal.
De eerste ruit die in uw wagen zat is ook stukgegaan, waarschijnlijk door een steen die de ruit geraakt heeft. En dat is en zal altijd de enige echte "originele" ruit blijven.
Ook al plaatsen we deze keer een ruit waar een vw logo op gaat staan.
Waar u wel vanuit mag gaan is dat wanneer wij een ruit plaatsen wij ook als enige firma een levenslange garantie geven op de uitgevoerde werken.
Met als enige uitzondering uiteraard een nieuwe steenslag.
Ik hoop dat deze uitleg u wat wijzer gemaakt heeft.

Mvg
Gebruikersavatar
GTImarkie
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 aug 2017, 14:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door GTImarkie »

Tja, met dat antwoord kun je precies weer niks. Lekker hè, die "professionele" bedrijven. Bedankt Marc, ik ga morgen terug voor een goede ruit en installatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door MARC V »

GTImarkie schreef: 11 aug 2021, 21:30 Tja, met dat antwoord kun je precies weer niks. Lekker hè, die "professionele" bedrijven. Bedankt Marc, ik ga morgen terug voor een goede ruit en installatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Ben je terug gegaan naar carglass?
Gebruikersavatar
GTImarkie
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 aug 2017, 14:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door GTImarkie »

Ja, ze hebben alle rubbers opnieuw gelegd en de parafaan weer netjes aangesloten. Het ziet er nu goed afgewerkt uit

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door MARC V »

GTImarkie schreef: 12 aug 2021, 19:08 Ja, ze hebben alle rubbers opnieuw gelegd en de parafaan weer netjes aangesloten. Het ziet er nu goed afgewerkt uit

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Oke,dan waren ze het toch met je eens dat ze er niet in stond zoals het hoort.
Gebruikersavatar
GTImarkie
Berichten: 93
Lid geworden op: 18 aug 2017, 14:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Mk5 GTI voorruit laten vervangen....goed gedaan?

Bericht door GTImarkie »

Ja idd. Wel hetzelfde verhaal afgestoken zoals bij jou. Van dezelfde fabriek en dit is net zo goed als origineel zo niet beter en bla bla bla...
Ik ben nu iig tevreden met de uitkomst.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten