GTI klinkt als een diesel!

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Back@GTI »

V_UnitedGrey schreef:@HC1973
Ik ging dit dan ook z.sm. achter elkaar aan doen natuurlijk.. de ene dag de beurt, dan de volgende dag laten repareren.
Kan je het dan niet beter allebei tegelijk laten doen bij bv Hans Sloot. Ben je in een keer klaar en is het zeker goed.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
V_UnitedGrey
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 nov 2011, 17:59
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door V_UnitedGrey »

auto is tot nu toe dealeronderhouden. Dat wil ik graag houden ivm met latere eventuele verkoop enzo;)
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Chris5gti »

V_UnitedGrey schreef:hier nog iemand met hetzelfde probleem, er zit ook een filmpje bij en die heeft EXACT hetzelfde geluid als mij.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=153518

Het is dus inderdaad de kettingspanner en wat kleine onderdelen ;) Ik ga niet gelijk voor een geheel nieuwe behuizing, aangezien mijn vriendin en ik 1 deze weken gaan samenwonen en daar ook genoeg kosten aan zitten :lol: even wat handdoeken halen.. 120 euro :o
Als je die behuizing niet voor het verbeterde type vervangt kun je over 20.000 km de reparatie nog eens laten doen want dan gebeurt het weer precies het zelfde .

Ik zou het samen met de beurt doen is het meest logische .


Als je zeker wilt zijn kun je het gemakkelijk zelf testen .

-laat je moter warm draaien
-verwijder de afdekkap op je moter
-start je auto en houd een schroevendraaier zo kort mogelijk bij de ketting (op de buitenkant van je moter als je ervoor staat helemaal rechts van je kleppendeksel)
-houd je oor tegen het handvat van de schroevendraaier en luister of je een sterk ratelend geluid hoord .
-ter vergelijking houd je de schroevendraaier op de voorkant van je cilinderkop als je een duidelijk verschil hoord weet je dat je het moet (laten) maken .
-laat naderhand even de fout eruit halen omdat je zonder lmm hebt gestart.

Aangezien het speciaal gereedschap vrij duur is zou ik niet aanraden om het zelf te repareren of je vader moet al heel handig zijn en het gereedschap zelf kunnen maken ;)
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Schippersss »

Zit hier geen coulance regeling meer op vanuit pon?? proberen kan altijd!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door wehoo »

Schippersss schreef:Zit hier geen coulance regeling meer op vanuit pon?? proberen kan altijd!
Zusätzliche Kulanz gibt es übrigens bei Audi, Seat und VW auch bei Defekten an elektrischen Fensterhebern bis fünf Jahre und maximal 100.000 Kilometern sowie Zahnriemen/Spannrollen-Ärger bis vier Jahre nach Erstzulassung und 180.000 Kilometern (abgestufte Kostenübernahme).

topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... anz#p11566
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Freddier
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 mei 2012, 08:55
Type auto: MK5 GTI

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Freddier »

hey unitedgrey, dit is idd wel n heel beroerd geluid...
mijne maakt wel lawaai maar niet zulk :?
zelf voor een diesel zou dit erover zijn.... :shock:
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Luca »

V_UnitedGrey schreef:
Luca schreef:Ik zou optie 4 nemen:
4) eerst kettingspanner dan beurt en dan pas samenwonen..........



(vooral het laatste nog een keer goed over nadenken)
:lol:

zal helaas wel moeten, kleine is onderweg!

oke oke gefeliciteerd ouwe, je weet dat er een Gti kinderstoel te koop is he ? :P
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
V_UnitedGrey
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 nov 2011, 17:59
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door V_UnitedGrey »

Luca schreef:
V_UnitedGrey schreef:
Luca schreef:Ik zou optie 4 nemen:
4) eerst kettingspanner dan beurt en dan pas samenwonen..........



(vooral het laatste nog een keer goed over nadenken)
:lol:

zal helaas wel moeten, kleine is onderweg!

oke oke gefeliciteerd ouwe, je weet dat er een Gti kinderstoel te koop is he ? :P

KEREL?! WAAR HAAL IK DIE WEG??? hahahah dat zou toch wel gruwelijk zijn..wel beetje jammer dat het meisje word dan :cry:
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Spuugemmer »

Speciaal gereedschap heb ik hier liggen. Zo ook een kettingspanner, ketting, nokkenasversteller, hogedrukpomp, nokkenasvolger voor hd pomp.

Is appeltje eitje om te doen.

kort stappen plan.

-verwijder afdekkap
-verwijder hd pomp.
- verwijder kleppen deksel
- Plaats nokkenas blokkeertool
- verwijder onderdruk pomp (2 boutjes)
- Verwijder kettinghhuis (8 boutjes)
- Zet ketting spanner vast met blokkeer pen.
- Verwijder nokkenasversteller met spline dop (ook eentje die je niet standaard hebt :))
- Ketting eraf
- spanner eraf (3 boutjes)

Nu zijn we klaar met slopen!!! Alle bouten zijn rekbouten dus alles vervangen behalve van het kleppendeksel.

- Nieuwe spanner erop
- Ketting aan de boven kant op de inlaat nokkenas leggen.
- Zorgen dat de nokkenasversteller met de spie bijna goed uitkomt (met speciale tool inlaatas naar de spie toe draaien nokkenasversteller over de uitlaatnokkenasschuiven.
- Bout erin
- blokkeerpen uit de spanner
- Huis weer monteren
- onderdrukpomp erop
- Blokkeertool verwijderen
- Kleppendeksel erop
- nokkenasvolger erin
- hd pomp erop
- stekkertjes weer erop
- afdek kap er overheen

sleutel omdraaien naar contact stand---- weer van contact---- sleutel op contact dit min 5x herhalen
Door starten en tada de klus is geklaard. Ik denk dat hij mij inmiddels in iets meer dan een uurtje lukt.....

Maar ermee doorrijden is denk ik niet de beste optie!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Luca »

@V_UnitedGrey heb je een pb gestuurd.
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Chris5gti »

Spuugemmer schreef:Speciaal gereedschap heb ik hier liggen. Zo ook een kettingspanner, ketting, nokkenasversteller, hogedrukpomp, nokkenasvolger voor hd pomp.

Is appeltje eitje om te doen.

kort stappen plan.

-verwijder afdekkap
-verwijder hd pomp.
- verwijder kleppen deksel
- Plaats nokkenas blokkeertool
- verwijder onderdruk pomp (2 boutjes)
- Verwijder kettinghhuis (8 boutjes)
- Zet ketting spanner vast met blokkeer pen.
- Verwijder nokkenasversteller met spline dop (ook eentje die je niet standaard hebt :))
- Ketting eraf
- spanner eraf (3 boutjes)

Nu zijn we klaar met slopen!!! Alle bouten zijn rekbouten dus alles vervangen behalve van het kleppendeksel.

- Nieuwe spanner erop
- Ketting aan de boven kant op de inlaat nokkenas leggen.
- Zorgen dat de nokkenasversteller met de spie bijna goed uitkomt (met speciale tool inlaatas naar de spie toe draaien nokkenasversteller over de uitlaatnokkenasschuiven.
- Bout erin
- blokkeerpen uit de spanner
- Huis weer monteren
- onderdrukpomp erop
- Blokkeertool verwijderen
- Kleppendeksel erop
- nokkenasvolger erin
- hd pomp erop
- stekkertjes weer erop
- afdek kap er overheen

sleutel omdraaien naar contact stand---- weer van contact---- sleutel op contact dit min 5x herhalen
Door starten en tada de klus is geklaard. Ik denk dat hij mij inmiddels in iets meer dan een uurtje lukt.....

Maar ermee doorrijden is denk ik niet de beste optie!
De schroef van de nokkenasversteller schijnt niet zo makkelijk los te gaan heb al van heel veel mensen gelezen die hem rond gedraaid hebben of waar die zelfs is afgebroken ! Dus hier moet je wel effe weten hoe je het beste te werk gaat . En het lef hebben om eraan te beginnen natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door Spuugemmer »

Als je het verkeerde gereedschap erin stopt gaat ie dol maar anders niet hoor. Maar als je er een torx in stopt die lijkt te passen dan kan je inderdaad kracht zetten maar draai je hem dol. Als je gewoon spline 10 erin zet krijg je hem zonder problemen los.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
levies
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 feb 2012, 22:45
Type auto: golf 5 gti
Locatie: axel

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door levies »

hallo

ik heb precies het zelfde gehad klonk ook als een diesel

heb de nokkenasversteller laten vervangen en de spanner en hij loopt weer als een zonnetje

greettzzz
V_UnitedGrey
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 nov 2011, 17:59
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: GTI klinkt als een diesel!

Bericht door V_UnitedGrey »

Spuugemmer schreef:Speciaal gereedschap heb ik hier liggen. Zo ook een kettingspanner, ketting, nokkenasversteller, hogedrukpomp, nokkenasvolger voor hd pomp.

Is appeltje eitje om te doen.

kort stappen plan.

-verwijder afdekkap
-verwijder hd pomp.
- verwijder kleppen deksel
- Plaats nokkenas blokkeertool
- verwijder onderdruk pomp (2 boutjes)
- Verwijder kettinghhuis (8 boutjes)
- Zet ketting spanner vast met blokkeer pen.
- Verwijder nokkenasversteller met spline dop (ook eentje die je niet standaard hebt :))
- Ketting eraf
- spanner eraf (3 boutjes)

Nu zijn we klaar met slopen!!! Alle bouten zijn rekbouten dus alles vervangen behalve van het kleppendeksel.

- Nieuwe spanner erop
- Ketting aan de boven kant op de inlaat nokkenas leggen.
- Zorgen dat de nokkenasversteller met de spie bijna goed uitkomt (met speciale tool inlaatas naar de spie toe draaien nokkenasversteller over de uitlaatnokkenasschuiven.
- Bout erin
- blokkeerpen uit de spanner
- Huis weer monteren
- onderdrukpomp erop
- Blokkeertool verwijderen
- Kleppendeksel erop
- nokkenasvolger erin
- hd pomp erop
- stekkertjes weer erop
- afdek kap er overheen

sleutel omdraaien naar contact stand---- weer van contact---- sleutel op contact dit min 5x herhalen
Door starten en tada de klus is geklaard. Ik denk dat hij mij inmiddels in iets meer dan een uurtje lukt.....

Maar ermee doorrijden is denk ik niet de beste optie!
Kunnen we dit niet een keer samen doen? Ontmoet ik ook eens een gezicht van hier!
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten