APR Racing

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Freddier
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 mei 2012, 08:55
Type auto: MK5 GTI

APR Racing

Bericht door Freddier »

Wou is horen of hier mensen zijn die goodies van APR gemonteerd staan hebben op hun GTI(s)?

Lijken mij echt mooie produkten te hebben (uitlaat, IC's, turbokits,HP fuel pomp,enz...)
Daarom wou ik 'ns weten of er mensen zijn die als iets kochten ervan en die wat ondervinding hebben ermee...kwaliteit-duurzaamheid-eenvoudig te monteren-pasklaar, enz..??

Overweeg van V GTi naar VI Gti over te stappen en direct voor hun K04 kit te gaan, plus uitlaat en evt IC.(360pk)
Echter, al hun kits worden geleverd met hun software,waar ik dan weer niet voor te vinden ben...
Wil liever door eigen tuner programma laten schrijven, weet dus niet of je deze kit kan bekomen 'zonder' software...
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Check even hoe fantastisch de APR golf reed die AW laatst getest heeft
Golf MK1 GTI
Freddier
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 mei 2012, 08:55
Type auto: MK5 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Freddier »

Hey Spuug?
Ff linkje van ofzo? (AW ken ik niet?)
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: APR Racing

Bericht door Gti-Mar »

AW= Autoweek
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
Jelmer91
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 feb 2012, 23:17
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Limburg

Re: APR Racing

Bericht door Jelmer91 »

MK5 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: APR Racing

Bericht door Mackdennis »

Die apr is gewoon top! Deze had dacht ik en probleem met een bobine bleek achteraf.
Slordig dat zeker! Maar verders een top auto, en apr (usa) levert echt hele mooie plug en play sets.
Voor relatief weinig geld.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Mackdennis schreef:Die apr is gewoon top! Deze had dacht ik en probleem met een bobine bleek achteraf.
Slordig dat zeker! Maar verders een top auto, en apr (usa) levert echt hele mooie plug en play sets.
Voor relatief weinig geld.
Ik neem aan dat je er zelf ook mee gereden hebt dan???
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: APR Racing

Bericht door Mackdennis »

Nee heb hier zelf niet mee gereden maar ik heb ook niet in alle auto's gereden die door jd zijn getuned.
Toch durf ik met dezelfde zekerheid te zeggen dat jd top is! (dit dan wel uit eigen ervaring)

Maar als je net als ik veel leest ook op andere forums zou je wel weten dat apr echt wel bij de top tunners zit.
En als er dan 1x een auto kuren vertoond niet wil zeggen dat apr niet deugt

Ik ben nog steeds van.mening na wat ik heb gezien youtube en gelezen op forums dat apr echt wel top spul is
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: APR Racing

Bericht door Verlengsnoer »

Het ligt in deze niet aan apr maar aan de Nederlandse verdeler die tot een paar maanden geleden alleen de ecu kun flashen en bij fouten of storingen afhankelijk is van apr uit Amerika. Ik heb na contact met deze verdeler ook voor jd gekozen.

Moet wel zeggen dat ik de apr site en de nieuwe ontwikkelingen op de voet volg. Ze hebben erg mooi spul en lees veel goede over gebruikers uit THE states
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat deze auto ook wel even goed heeft gereden. Het is alleen een keuze die je maakt hoe vermogen wordt afgegeven. Als je naar jD software kijkt is dit relatief tamme software. Tam is misschien niet het juiste woord het koppel komt er netjes in. Geen koppel bult en doorgaans een nette vlakke koppelkromme. Dit resulteerd in een zeer soepel rijbare auto met een brede powerband. Als je bijvoorbeeld naar de Software van REVO kijkt is deze mega aggressief. heftige koppelbult waarna het koppel weer inzakt om de doodsimpele reden dan de turbo niet voldoende lucht kan comprimeren om dit koppel vast te houden op hogere volumes. Hierdoor lijkt de software "beter" omdat de initiële trap in de rug veel heftigger is. Dat dit voor een aantal componenten minder prettig is lijkt me dan ook niet meer dan logisch.

APR is een enorm bedrijf en dat heeft ook vast wel een reden. Wat APR heel goed doet is het stuk marketing. Je koopt niet alleen een product maar ook de "lifestyle APR" er omheen. Dat is iets waar heel veel nederlandse/europese bedrijven in veel branches een voorbeeld aan kunnen nemen.
Daarnaast valt mij ook op dat er snel naar engelse/amerikaanse merken wordt gekeken en zelde naar een duitsmerk/tuner. Denk dat dit voornamelijk met een stukje talenkennis te maken heeft.

Ik ben van mening dat als je iets niet zelf hebt ervaren je er niet een glashelder oordeel over kan geven je kan wel een algemene indruk hebben en die is bij APR zeker niet negatief.

Wat aangegeven wordt over de aftersales van APR Nederland heeft een opzich redelijk gerenomeerde tuner als EIP in de USA de kop gekost. Slechte service en stomme fouten.
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: APR Racing

Bericht door Mackdennis »

@chris

Jou laatste zin is ook de rede waarom ik niet voor apr ben gegaan.
Kreeg geen goed gevoel bij jero disign na dat ik contact met ze had gehad.

Ik had al eigen ervaring met jd en was daar dik tevreden mee na wat mail contact super te woord gestaan
Dat was dan ook de rede dat ik weer voor jd ben gegaan.

Dat jd software wat tammer aanvoelt deel ik ook met je! Maar denk als je 1 op 1 tegen een ander merk software zou rijden dat het kwa prestatie(0-100) en of tussen sprints jd net zo of zelfs wel sneller is

De prijsen van buitelandse tuners zijn vaak een stuk goedkoper en forums zijn groter meer info.
En dan vooral hardware info
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Mocht je twijfelen over het JD spul..... GTI international zijn alle grote tuners aanwezig en die rijden zelf ook en ook klanten van hun. Dus er staat van alles tussen en eentje met software van JD. Mochten jullie hem niet kunnen vinden ik heb hem met geel gemarkeerd :D. Zijn 2 verschillende dagen vandaar de 2 lijsten.

Afbeelding

Afbeelding
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Mackdennis schreef:@chris

Jou laatste zin is ook de rede waarom ik niet voor apr ben gegaan.
Kreeg geen goed gevoel bij jero disign na dat ik contact met ze had gehad.

Ik had al eigen ervaring met jd en was daar dik tevreden mee na wat mail contact super te woord gestaan
Dat was dan ook de rede dat ik weer voor jd ben gegaan.

Dat jd software wat tammer aanvoelt deel ik ook met je! Maar denk als je 1 op 1 tegen een ander merk software zou rijden dat het kwa prestatie(0-100) en of tussen sprints jd net zo of zelfs wel sneller is

De prijsen van buitelandse tuners zijn vaak een stuk goedkoper en forums zijn groter meer info.
En dan vooral hardware info

Is toch echt essentieel dat je op zijn minst iemand het vertrouwen kan geven dat hij bij jouw een goed product koopt. Als je er als verkopende partij al niet achterstaat of dit iig niet kan overbrengen ja dan mag je ook niet verwachten dat de klanten komen en zeggen ja doe mij die maar!

Tussen tammer aanvoelen en tammer zijn zit een wezenlijk verschil. Zou het eerder gecontroleerd noemen.

Je hebt hier in nederland ook "tuners" die goedkoper hun software leveren dan JD. qua hardware wordt hier ook bijna niets gedaan en uitlaat en een inlaat en heel af en toe eens een ombouw naar k04 turbo. Dat geeft ook verder niets maar daardoor is de kennis/ervaring ook een stuk schaarser.

Ik ben zelf met mijn mk1 motor op het moment bezig. Dit is helemaal niet te doen. Die komt nog uit de tijd dat internet nog gewoon briefpost/folders en telefoon was. Bedrijven die zich in die tijd er mee bezig hielden zijn of opgehouden te bestaan of zijn tegenwoordig iets heel anders aan het doen of doen nog steeds waar ze heel goed in zijn maar dan kan Google met pijn en moeite een telefoonnummer voor je achterhalen. Dus ja als je dan alleen maar uitgaat van wat men op verschillende fora zet dan zal je nooit bij dat bedrijf uitkomen maar als je dan de naam van het bedrijf weet doordat je een tijdje in de bergcup aan het rond neuzen bent kom je er ineens achter dat ze wel heel erg goed zijn en dingen kunnen waar de grote namen op internet alleen maar zich vanaf vragen waarom doen ze dat eigenlijk zo....
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: APR Racing

Bericht door Mackdennis »

Maar hebben die mannen van jou lijst ook en andere turbo en interne veranderingen?
Zou graag zien wat een ieder heft veranderd?

Maar wederon youtube 1/4mile apr 11.96

http://www.youtube.com/watch?v=Pt9nGM7c ... ata_player
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Mackdennis schreef:Maar hebben die mannen van jou lijst ook en andere turbo en interne veranderingen?
Zou graag zien wat een ieder heft veranderd?

Maar wederon youtube 1/4mile apr 11.96

http://www.youtube.com/watch?v=Pt9nGM7c ... ata_player
Even voor de duidelijkheid dit was gewoon met een k04 niet met de grotere turbo. Op straat banden niet op dragslicks geen geprepareerde baan!!! Geen burnout. normale engelse benzine (octaan 98), met alles erin (een zwaardere golf mk5 dan die van mij is er niet) en op een vlakke baan.


Maar goed jij wil graag wat anders zien want dat heb je op internet gelezen..... prima. APR is het beste wat er is zelfs zo goed dat jij er toch voor gekozen hebt om JD software te nemen! Het punt waar het om gaat is dat ik vind dat je niet kan zeggen of iets goed of slecht is zonder er zelf ervaring mee te hebben.
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: APR Racing

Bericht door Mackdennis »

Wederom mee eens maar de meeste mensen kiezen b.v ook voor jd door mond op mond reclame.
Je kan pas een echt eigen oordeel geven als je dat heb mee gemaakt!

Maar nogmaals ben niet niet voor apr gegaan door apr maar omdat ik de nederlandse leverancier niet goed vind jero disign.
Datzelfde zou ik ook niet jd software bij 3de laten doen.. Vandaar ook mijn keus om op maat te laten chippen.

Maar kijk eens wat het prijs verschil is kwa tuning? Puur hard ware!?
Zeg je koopt zo'n ombouw pakket en heb net als jij meer vertouwen in jd dan laat je toch de software opmaat chippen door hun?

Dan nog ben je een stuk voordeliger uit dan een goede tuner hier in nederland.
Ik zeg er zijn meer toppers als jd... Jij zegt dat jd en alleen jd de top is
Wie is hier nou kortzichtig?
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Spuugemmer schreef:Daarnaast valt mij ook op dat er snel naar engelse/amerikaanse merken wordt gekeken en zelde naar een duitsmerk/tuner. Denk dat dit voornamelijk met een stukje talenkennis te maken heeft.
Volgens mij geef ik hier toch al aan dat er meer dan JD is enkel wordt daar door weinig nederlanders over gesproken. Ik heb het verleden voor ik met een k04 en overige goodies ging rijden ook met andere Duitse software gereden. Zo ook op mijn RS4 duitse software. Waarom dan toch JD software later.... Mede omdat het zo gelopen is maar ook omdat ie heel niet slecht is en zelfs richting er goed gaat. Vooral het stukje maattuning geeft wat extra's.

Idd nederland is qua hardware duur. Waarom omdat er relatief weinig aanbod is. In de UK ligt bij ieder dorp een circuit, zit op iedere hoek van een straat een tuner. Dat maakt een wezenlijk verschil. Kijk naar een bedrijf als cnc heads daar kunnen de van kronenburgs en emmings van Nederland alleen van dromen. Kijk naar het INNA engineering. Verschrikkelijk mooie en aparte producten, 034 motorsport idem.

Maar het is wel een feit dat ook bij hardware er een mega groot verschil zit tussen maximaal koppel en pk's voor in de kroeg en een goed rijdbare auto. Met een GT35 kan je bijvoorbeeld wel 650 pk halen alleen dat de turbo pas bij 6000 toeren opspoelt wordt er dan niet bijgezegd....

Ik kan me trouwens in Nederland geen echt echt goede tuner bedenken die een totaal pakket aanbied en het meeste (alles) in eigen huis doet! En Ja qua Software voor VAG is JD zeker de top in Nederland. Zoals Mark Verhoeven (EMS(Subaru/evo tuner)) ooit zei ja ik zou wel een VAG auto kunnen doen maar dan ben je bij Jeroen aan een veel beter adres. Dat is ook een kwaliteit kunnen toegeven dat er een ander gewoon beter is ipv alleen maar voor de munten gaan.
Golf MK1 GTI
Freddier
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 mei 2012, 08:55
Type auto: MK5 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Freddier »

Iedereen heeft recht op 'n mening en visie...Daarom vraag ik er ook naar.
Echter is het fascinerend hier te zien hoe een topic over " APR Racing" hier na 3 reply's al uitdraait over een discussie/aanprijzen van/omtrend JD.
Dit was niet mijn bedoeling.

Ik deel de mening al dat software v APR 'universeel is' en dat er mogelijk problemen kunne zijn wanneer moet herflashed worden enz. Dan heb ik liever iemand korter om de hoek om heen te gaan. Daarom ook dat ik aanhaalde niet zo voor de software v APR te zijn.

Dat JD geen slechte tuner is met goede naam weet ik ook.
Dat ik toch mijn tuning in België zal laten schrijven weet ik echter ook.

Denk als conclusie dat de hardware v APR echt wel goed materiaal is, als ik dan sommige reacties ook zie?
Probleem bij hun, is dat alles met software is, dat je er ook voor zal bijbetalen voor die software zelfs al ga je die niet gaan gebruiken. Dit is een veronderstelling, ik heb dit nog niet kunne checken met een invoerder/verdeler.
Misschien weet hier iemand nog meer info over?
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: APR Racing

Bericht door Verlengsnoer »

Freddier schreef:Probleem bij hun, is dat alles met software is, dat je er ook voor zal bijbetalen voor die software zelfs al ga je die niet gaan gebruiken. Dit is een veronderstelling, ik heb dit nog niet kunne checken met een invoerder/verdeler.
Je zou telefonisch contact kunnen opnemen met Jero Design welke de Nederlandse verdeler is van APR
http://www.jero.nl/
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: APR Racing

Bericht door Mackdennis »

@freddier
Ik denk dat jero disign (apr) hetzelfde beleid voert als andere tuners.
En dat als je door een software update van de dealer je tuning kwijt bent
Het dan kostenloos er weer bij de tuner opgezet wordt.

En software is bij jd ook (universeel) zelfs het opmaat chippen
Dat houd in dat ze eigelijk die standaard software nog wat fine tunnen op de Vermogensbank
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Mackdennis schreef:@freddier

En software is bij jd ook (universeel) zelfs het opmaat chippen
Dat houd in dat ze eigelijk die standaard software nog wat fine tunnen op de Vermogensbank
Wat moeten ze dan voor iedereen op 0 beginnen. Dat kan best prima maar dan gaat iedereen lopen janken dat het helemaal te duur is. Ze kunnen toch prima met een basis map beginnen.
Golf MK1 GTI
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: APR Racing

Bericht door Mackdennis »

Spuugemmer schreef:
Mackdennis schreef:@freddier

En software is bij jd ook (universeel) zelfs het opmaat chippen
Dat houd in dat ze eigelijk die standaard software nog wat fine tunnen op de Vermogensbank
Wat moeten ze dan voor iedereen op 0 beginnen. Dat kan best prima maar dan gaat iedereen lopen janken dat het helemaal te duur is. Ze kunnen toch prima met een basis map beginnen.

???? Ik val jd hier niet aan!!! leg alleen uit dat jd ook met basis programma werkt die als je opmaat wil wordt ge fine tuned!!! Wat mij ook volkomen lochies lijkt maar niet iedereen weet dat vandaar mijn uitleg
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: APR Racing

Bericht door Renekesgti »

Komt allemaal goed jongens! Nu is het klaar hè! De soep wordt niet zo heet gegeten ;)
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: APR Racing

Bericht door Mackdennis »

Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: APR Racing

Bericht door Spuugemmer »

Van kronenburg 720 pk tt-rs :D


Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten