Sprintbooster

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Sprintbooster

Bericht door GolfL »

Zat te googlen, en kwam dit tegen.

Afbeelding
http://www.sprintboostersales.com/ (Word overigens verkocht bij ECStuning.)




Het is dus een "apparaatje" dat je tussen de stekker van je gaspedaal zet. Het zou je reponse van gas verbeteren, "lag" elimineren. Je hebt er 3 standen in : 0%, 10% en 25%. De meningen van het apparaatje lopen sterk uiteen, de een zegt: placebo effect. De andere meet echt "snellere" rondetijden op het circuit.

Maar als ik het zo bekijk geloof ik er niet veel van, hoe kan je nou een elektrisch signaal "versnellen". Of wat doet het apparaatje dan precies?

Wat denken jullie?

Gr,
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Sprintbooster

Bericht door Hoppers »

Zoals ik het begrijp is het enige wat dit apparaatje doet meer gas geven. Stel je hebt het apparaat ingesteld op 10%, en je geeft zelf 10% gas, geeft hij een signaal van 20% door aan je ECU. Je geeft dus sneller meer gas. Zoals je zegt zijn de meningen nogal verdeeld. Ik zou er in ieder geval nooit geld aan uit geven. Meer gas geven kunnen we trouwens prima zelf.

Gr Dennis
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten