Slecht starten

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Slecht starten

Bericht door VroemTFSI »

Die voorruit is dan bij jou vervangen. Ik heb nooit een ruit laten vervangen. Was nog origineel af-fabriek. Wel paar sterretjes laten doen. Ik zou die software-update lekker laten zitten. Hij wordt er niet beter van en je moet weer helemaal naar Lochem. Neem dat schokken voor lief en geniet van de power als hij warm is.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Slecht starten

Bericht door MkVI Nmgn »

Mooi gezegd (Y)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Slecht starten

Bericht door wehoo »

superdave schreef:Dealer geeft aan nieuwe software te hebben (RaceEend gaf aan dat de laatste versie er op zat maar dat ter zijde), dus ben benieuwd!
Integenstelling tot het eerdere bericht, is er wel een update voor de ECU. Alleen die update is lang niet recent. Ergens in 2007-2008 wordt er iets over gemeld. Althans voor de modeljaren 2007-2008. En dan nog voor bepaalde typen (betreft wel alle GTI motoren), maar is afhankelijk van ECU en geïnstalleerde software. Het gaat hierbij niet om een terugroepactie, maar om een werkplaatsactie. (je wordt dus niet opgeroepen). Dealer checkt dit a.h.v. het chassisnummer.
Niet overal wordt hier een melding van gemaakt. En zeker niet door Volkswagen zelf. Maar op verschillende fora wordt hier wel over gesproken. Het is alleen een tijd geleden.

Het betreft de volgende actie: 24k6.

The recall is to cure a random fault with the throttle position sender reading an implausible signal for no reason and throwing an ECU fault code.

Solved Problems:
- Internal control module checksum errors
- Oil sedimentation at low temperatures and short distance driving
- Cold start issues
- Rough running in certain load levels
- Several fault codes caused by inappropriate software setup

an Fahrzeugen mit 2.0L-TFSI - Motoren besteht die Möglichkeit, dass aufgrund eines fehlerhaften Rechenalgorithmus im Motorsteuergerät ein vermeintlicher Steuergerätedefekt errechnet wird. Es wird ein Fehler durch die Motorkontrollleuchte angezeigt, obwohl kein Defekt im Motorsteuergerät vorliegt.
Deshalb werden an einigen Fahrzeugen die Softwarestände für das Motorsteuergerät aktualisiert. Die Aktualisierung der Software ist für Sie selbstverständlich kostenlos.


Volkswagen zelf geeft alleen hier een bericht:
Golf
Model Year 2006 - 2007
Campaign 24K6 - Engine control unit update
On vehicles with 2.0l TFSI engines of the affected chassis number ranges an assumed control unit fault is calculated because of a wrong algorithm in the engine control unit. The engine warning light indicates a fault although there is no defect in the engine control unit.
For safety reasons a check of your vehicle is necessary. The update of the control unit will take less than an hour. Check and update are, of course, free of charge to you.
Please contact your nearest Volkswagen Dealer to make an appointment.

link: http://www.volkswagen.co.nz/nz/en/servi ... _golf.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Slecht starten

Bericht door VroemTFSI »

Die 24K6 is wel een hele oude update. Die had MT-DSG destijds voor zijn 2005 GTI. "Mijn" GTI was Mj2009 en had de allerlaatste software erop zitten. Ik denk dat je met 24K6 eerder terug gaat in de tijd.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Slecht starten

Bericht door wehoo »

VroemTFSI schreef:Die 24K6 is wel een hele oude update. Die had MT-DSG destijds voor zijn 2005 GTI. "Mijn" GTI was Mj2009 en had de allerlaatste software erop zitten. Ik denk dat je met 24K6 eerder terug gaat in de tijd.
Jouw ex-gti moet dan bij de VW dealer niet op zijn scherm verschijnen t.a.v. deze update. De VW dealer zou dit dan ook niet moeten adviseren, omdat het dan niet voor deze GTI van toepassing is.
(misschien is deze update niet geadviseerd en bedoelde de dealer een andere update. Ik blijf benieuwd welke update bedoeld wordt).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Slecht starten

Bericht door superdave »

VroemTFSI schreef:Die voorruit is dan bij jou vervangen. Ik heb nooit een ruit laten vervangen. Was nog origineel af-fabriek. Wel paar sterretjes laten doen. Ik zou die software-update lekker laten zitten. Hij wordt er niet beter van en je moet weer helemaal naar Lochem. Neem dat schokken voor lief en geniet van de power als hij warm is.
Vroem, no hard feelings :oops: !
Dealer gaf aan: Voorruit is imitatie en slecht gelijmd, dit veroorzaakt windgeruis. Hoe wat waar maakt mij niet uit, als dat windgeruis maar weg is.

Ik ga morgenochtend even langs en informeren.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
jacob en marlous
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Katwijk

Re: Slecht starten

Bericht door jacob en marlous »

Heb ook het zelfde probleem,

's Ochtends met koude start het zelfde gesputter als op het filmpje.
Start ik hem een aantal uur later op de dag nog een keer is er niks aan het handje :?
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Slecht starten

Bericht door Spuugemmer »

Heb nergens last van. Hij loopt wel een beetje ruig stationair maar start wel gewoon netjes. kan ook een sensor zijn.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
240
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jul 2011, 22:13

Re: Slecht starten

Bericht door 240 »

Bij ons start ie ook moeizaam (duurt lang voordat de motor aanslaat).
Bij warme starts nergens last van.

Overigens hebben wij geen last de 1e kilometers, hij loopt na het starten gewoon meteen goed.
Gebruikersavatar
jacob en marlous
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Katwijk

Re: Slecht starten

Bericht door jacob en marlous »

Chris@XT Motorsport schreef:Heb nergens last van. Hij loopt wel een beetje ruig stationair maar start wel gewoon netjes. kan ook een sensor zijn.
Ja maar als het aan een sensor ligt zo die het continu moeten doen, dus ook bij een warme motor lijkt mij?!?
Heb wel een wat lage accu spanning 11.7 Volt, weet nie hoeveel invloed dat heeft op je bobines/bougies???
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Slecht starten

Bericht door Race Eend »

Toevallig vandaag een golf 5 GTI staan met oa startproblemen (en achteraf bleek een defecte 1e lambda).

In de software startcorrectie uitgevoerd, hiermee is de koudstart voor deze wagen weer als nieuw. :) Komende tijd maar eens uitvoeren op de gti's die getuned moeten worden om te controleren of het op alle gti's dit probleem op deze manier oplost.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Slecht starten

Bericht door Edition30 »

Top, RaceEend :!:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Jorrie2
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2011, 12:47
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Slecht starten

Bericht door Jorrie2 »

Heb sochtends ook vaak hetzelfde probleem. Als ie eenmaal gestart is, is er verder niks aan de hand. Ook later op de dag start ie gewoon goed, tenzij het heel koud is..
Mijn auto is van 2006..
Gebruikersavatar
jacob en marlous
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 nov 2011, 19:56
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Katwijk

Re: Slecht starten

Bericht door jacob en marlous »

Race Eend schreef:Toevallig vandaag een golf 5 GTI staan met oa startproblemen (en achteraf bleek een defecte 1e lambda).

In de software startcorrectie uitgevoerd, hiermee is de koudstart voor deze wagen weer als nieuw. :) Komende tijd maar eens uitvoeren op de gti's die getuned moeten worden om te controleren of het op alle gti's dit probleem op deze manier oplost.
Kijk dat is goed nieuws Race Eend!!!
Weer een extra reden om even een bezoekje te brengen bij JD.
golf 5 gti: ABT chipped,JD downpipe met fox einddemper
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Slecht starten

Bericht door MkVI Nmgn »

Wat ik net mee maak, Draai me sleutel helemaal om Startmotor maakt (piepend geluid buiten de auto) en de toerenteller kwam omhoog en dat was het, Auto sloeg niet aan, 2e keer draaide ik de sleutel weer helemaal om start die gewoon,
Betekend dit het begin van het einde van de startmotor ?
of wat kan dit nog meer zijn ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Slecht starten

Bericht door Race Eend »

Beginnend einde van de startmotor denk ik ja.

Door het slechtere starten van GTI's moet deze vaak extra lang rondlopen, heb het idee dat ze daardoor sneller stuk zijn dan gemiddeld.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Slecht starten

Bericht door MkVI Nmgn »

Een Revisie van maar Prijs zal wellicht goedkoper zijn als een nieuwe
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Uniseat

Re: Slecht starten

Bericht door Uniseat »

Mijn auto heeft ook een startcorrectie gehad van JD. De dealer wist geen verdere oplossing meer. Alles was nagelopen en gecontroleerd, aardig wat geld achter de wagen en niks gevonden. Ik was blij dat de dokter nog een oplossing had.

Gr Bas
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten