Vreemd geluid bij distributie

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Vreemd geluid bij distributie

Bericht door superdave »

Ik heb een vreemd geluid vanuit de distributie gedeelte.
Alleen bij een koude motor.

Iemand die het geluid herkent?

VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Wouter_001
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door Wouter_001 »

Ik ga morgen even luisteren bij mijn auto of ik dat ook heb ivm dezelfde start problemen!

Hoor je dit ook tijdens het rijden toevallig? ik heb wel eens rond de 80-100 km per uur, vooral tijdens remmen een geluid wat ong hetzelfde klinkt als wat jij nu laat horen!
Gr Wouter

Golf GTI mk5 60
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door superdave »

Zal er eens op letten, maar volgens mij is het gewoon een spanrol, of lager...
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door GolfL »

Superdave,

Heb precies hetzelfde probleem gehad. Alleen bij een koude motor was het inderdaad.

Oplossing: Nieuwe distrubutieriem+ spanrollen

Lees dit stukje van mij maar op het AW forum : KLIK
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door Wilcoos »

Is bij mij inderdaad ook recent vervangen. Uitgedroogde riem, smeer hem maar eens in.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wouter_001
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door Wouter_001 »

Ik heb niet heel veel verstand van motoren jmmrgenoeg!

Ik laat jullie weten wat de dealer er van gaat zeggen!

Groeten
Gr Wouter

Golf GTI mk5 60
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik heb precies de zelfde probleem.
Dan ga ik maar effe langs de dealer.
Moest er toch nog langs want ik hoor met sturen naar links of recht dan hoor ik rechtsvoor geklapper tussen wiel en spatbord.

Gr. Jeffrey
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door VroemTFSI »

@Superdave: Dit geluid maakt hij al vanaf dag 1...
De distributieriem is met 114.000 km vervangen, met eigen ogen gezien dat 'ie nieuw was. De spanrollen zijn niet vervangen.
Het geluid is voor mij nooit een reden tot zorg geweest. ik heb het ook een paar keer bij de garage gemeld maar die zeiden dat je het vaker hoort. Kan dus al 130.000 km geen kwaad :)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door Eric H »

Die van mij maakt af en toe ook dit geluid ( is van 2/2008 km stand van 40k )
Is voor mij geen reden om me zorgen te maken.

Ieder auto heeft z'n eigenaardigheden.
Veel zaken worden veroorzaakt door de constructie.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door superdave »

114dkm de distributiesnaar vervangen? Weet je dat zeker?
Volgens het boekje is de "Getande riem" niet vervangen.

Overigens vind ik het geluid wel wat vervelend... maar gelukkig had jij het al :)
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door wehoo »

@superdave. Getande riem van de GTi V hoeft pas bij 180.000 km vernieuwd te worden.
Zie serviceplan. (let niet op de rode omlijning, heeft op iets anders betrekking).
T.a.v. het geluid: op Duitse fora wordt vaker vermeld, dat dit te wijten is aan speling van de kettingspanner bij de nokkenas. Zo juist nog een bericht gehad van een AWGTi-forumlid:
(zijn tekst) Eerst hebben ze oliedruk gecontroleerd om te zien of het niet daaraan lag voordat er kosten werden gemaakt. Bleek in orde en bij het wegnemen van kleppendeksel bleek dat de ketting inderdaad niet goed meer opspande, hebben ze dan ook vervangen.

Afbeelding

Gr. Wehoo.
Laatst gewijzigd door wehoo op 15 jun 2011, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door superdave »

Ja dat weet ik, trouwens wel bizar lang, maar goed VroemTFSI geeft dat aan. Zou kunnen natuurlijk.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door BASK04 »

Ik heb precies hetzelfde, in onderhoud boekje is in duitsland er 2x nieuwe spanrol geplaatst
Nu weer hetzelfde probleem. Zit mij best, hij gaat er niet zachter om
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door kevin78 »

hehe hij gat er niet zachter om dat klopt.. Heb trouwens vanochtend net me auto weggebracht o.a om dit probleem .. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door superdave »

kevin78 schreef:hehe hij gat er niet zachter om dat klopt.. Heb trouwens vanochtend net me auto weggebracht o.a om dit probleem .. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Hou ons op de hoogte, ben benieuwd!
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door wehoo »

BASK04 schreef:Ik heb precies hetzelfde, in onderhoud boekje is in duitsland er 2x nieuwe spanrol geplaatst
Nu weer hetzelfde probleem. Zit mij best, hij gaat er niet zachter om
Nog niet... het is maar voor zolang het duurt. Als het echt de spanrollen zijn, is het niet raadzaam om er langer (harder) mee door te rijden.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door BASK04 »

Ja laat even weten wat t is. Naar een stealer gebracht?
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door kevin78 »

Vannochtend auto opgehaald en ze gaan distributie en spanrollen vervangen onder garantie. Hij zei dat het niet kwaad kon maar natuurlijk nergens naar klonk.. Hij vertelde ook eerlijk dat toen ik de auto kocht hij dit geluid ook maakte toen hebben ze de riem ingespoten is toen hele tyd weg geweest maar nu wordt die dus vervangen onder garantie. erg netjes dus , ben ook zeer te spreken over mijn dealer ( autohaas zutphen) ...
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door NICO! »

Netjes hoor, zo kan het dus ook.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door wehoo »

kevin78 schreef:Vannochtend auto opgehaald en ze gaan distributie en spanrollen vervangen onder garantie. Hij zei dat het niet kwaad kon maar natuurlijk nergens naar klonk.. Hij vertelde ook eerlijk dat toen ik de auto kocht hij dit geluid ook maakte toen hebben ze de riem ingespoten is toen hele tyd weg geweest maar nu wordt die dus vervangen onder garantie. erg netjes dus , ben ook zeer te spreken over mijn dealer ( autohaas zutphen) ...
Ahumm......... zoals je ook op het AWGTi forum zegt:

Wordt netjes verholpen in de garantie.. Volgens de beste man kan het geen kwaad maar klinkt het nergens naar.. Precies wat ik wou horen. Zei zelfs eerlijk toen ik hem kocht met 50 K op teller maakte die dat geluid ook al. Ze hebben hem toen in gespoten hopende dat het dan niet meer terug zou komen schijnt vaak een uitgedroogde riem te zijn. Toch erg netjes dat ze dat eerlijk vertellen. ben zeer te spreken over mijn dealer ..

Was het geluid bekent bij je dealer en hebben ze de distributieriem (waarschijnlijk) ingespoten omdat die uitdrogingsverschijnselen had. We hebben het hier niet over een V snaar die piept, maar over de multi-riem, die dan (waarschijnlijk) ook (haar-)scheurtjes heeft. Hij zou dan vervangen moeten worden en er zou naar de spanrollen gekeken moeten worden. Je ziet vanzelf dat het met het inspuiten niet werd opgelost en je dealer alsnog tot vervangen over (moet) gaan. Ieder het zijne natuurlijk en de mate van tevredenheid met een dealer is ieders eigen interpretatie. Maar ik denk dat je dealer het euvel heeft willen rekken. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door kevin78 »

toch geen probleem dat ik het zowel hier post als op aw forum (of moet je verkeerd begrijpen no hard feelings).. probeer er nog een beetje leven in te houden. En dat ik tevreden ben over mijn dealer heeft met nog meer dingen te maken dan alleen dit hoor.. Ze hadden namelijk voor aflevering wel multiriem vervangen..
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door NICO! »

kevin78 schreef:toch geen probleem dat ik het zowel hier post als op aw forum (of moet je verkeerd begrijpen no hard feelings).. probeer er nog een beetje leven in te houden. En dat ik tevreden ben over mijn dealer heeft met nog meer dingen te maken dan alleen dit hoor..
Je mag uiteraard posten waar je maar wilt. En schrijf anders even een review over jouw dealer in het daarvoor bedoelde topic. Misschien kunnen anderen daar dan hun voordeel mee doen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door wehoo »

kevin78 schreef:toch geen probleem dat ik het zowel hier post als op aw forum (of moet je verkeerd begrijpen no hard feelings).. probeer er nog een beetje leven in te houden. En dat ik tevreden ben over mijn dealer heeft met nog meer dingen te maken dan alleen dit hoor.. Ze hadden namelijk voor aflevering wel multiriem vervangen..
Nee hoor, ik heb er helemaal geen probleem mee als je op verschillende fora post. Het ging mij alleen om jouw dealer-reactie betreffende het onderwerp. :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb ook een vreemd geluid geconstateerd bij de distributie. Ik heb ervoor gekozen geen aparte topic hiervoor aan te maken...

Ik heb dit geluid alleen als de motor koud is. Ik zal hier van de week mee naar de VW garage bij mij in de buurt naar gaan. Ik heb namelijk 6 maanden Bovag garantie bij de auto (bij een dealer die 5 kwartier rijden van mij verwijderd is)...

Helaas is het geluid haast niet hoorbaar op de video die ik met mijn mobiel heb opgenomen... :cry:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n12cXtY2ziQ[/youtube]

Ik zal de status van mijn probleem hier posten...
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Vreemd geluid bij distributie

Bericht door superdave »

En heb je al wat vernomen van je dealer, Martin Schilder geeft aan dat ze het gaan 'smeren'.
Ik heb gevraagd of het niet beter is de spanrol of looprol gewoon te vervangen, even afwachten nog.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten