Golf 5 gti brandstofpomp nokkenasstoter vervangen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
thiijs
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2012, 19:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Golf 5 gti brandstofpomp nokkenasstoter vervangen

Bericht door thiijs »

Ik ben van plan morgen het stoterbusje van de brandstofpomp te vervangen van mijn golf 5 gti.
Dit in de hoop iets minder tikkend geluid uit de motorruimte te krijgen voordat ik aan nokkenaskettingen enz ga denken.

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten of voor op moet passen? Dan denk ik aan, accupool los ivm foutmeldingen achteraf of juist niet. Ontluchten van de pomp? Dat soort zaken.. wie o wie..

Grt, Thijs
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf 5 gti brandstofpomp nokkenasstoter vervangen

Bericht door MkVI Nmgn »

Dat busje heeft 0,0 te maken met tikken.
En nokkenas versteller en ketting spanner is een dure hobby heb het ook gedaan bij me vorige golf een week later verkocht ik hem.
En opletten met loshalen is de bout onderop de leiding die draai je erg snel dol.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
thiijs
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2012, 19:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 gti brandstofpomp nokkenasstoter vervangen

Bericht door thiijs »

Daar ben ik idd ook bang voor.. omdat hij met een veer tegen de nokkenas aangedrukt word.. maar goed, ze schijnen vrij snel slecht te kunnen worden en het kost maar €36, is die iig ook maar nieuw... Wat kost dat geintje met die ketting?
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Golf 5 gti brandstofpomp nokkenasstoter vervangen

Bericht door MkVI Nmgn »

ik Heb de factuur liggen zal zo even een PM doen,
Kan het ook wel leveren aan je voor een leuke prijs met korting.
En 2jaar Garantie op de onderdelen komen gewoon origineel van de VW dealer.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Golf 5 gti brandstofpomp nokkenasstoter vervangen

Bericht door Hoppers »

Accu loskoppelen is niet nodig. Eerst alle connectoren los. Daarna het zwarte dopje van de nippel (rechtsonder) los. In deze nippel moet je even een kleine platte schroevendraaier steken. Er zal wat benzine uitkomen dus leg er een doekje onder. Daarna de metalen brandstofleiding aan de onderkant los. Nu kan je de pomp zelf loshalen en de stoter vervangen. Let er wel even op dat je de nieuwe even insmeert met wat olie. Nu alles weer in dezelfde volgorde terugplaatsen. Als je klaar bent zul je de pomp eerst even moeten "primen". Dit houdt in dat je de contactsleutel 5 tot 10 keer op omdraait maar de auto NIET start. Hierna kun je de auto starten en de pomp/leidingen controleren op lekkages. Klaar is Klara.
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
thiijs
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2012, 19:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golf 5 gti brandstofpomp nokkenasstoter vervangen

Bericht door thiijs »

ok thanks..
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten