DSG is onrustig
DSG is onrustig
Beste mensen,
Een aantal maanden geleden is mijn DSG versnellingsbak al vervangen geweest onder bovag garantie. Dit omdat hij bij het terugschakelen naar zijn 2e versnelling een "clunk" gaf. Ook met het wegrijden hoorde je duidelijk een "clunk".
Afijn, probleem was verholpen en alles is goed verlopen.
Nu vind ik al sinds dat de versnellingsbak is vervangen(met de oude bak had ik dit overigens ook al) dat de auto onrustig wegrijd. Het lijkt alsof hij twijfelt welke versnelling hij moet nemen. Nu is dit in Nederland met de vlakken wegen wel redelijk uit te houden, af en toe erger ik me eraan.
Maar ik ben net terug uit italie, autovakantie. Maar bij een warmere temperatuur/bergen en veel drukte heb ik me er zwaar aan geergert. Het leek alsof het in italie veel erger was. Bij een file op een berg werd ik onderhand zeeziek van het geschommel.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Want ik weet nou totaal niet of dit nou normaal is of niet. Want ik hoor soms wel is meer geluiden uit mijn versnellingsbak ( van zijn 2 naar zijn 1, of bij langzaam rijden, of bij het schakelen van P naar R/N/D/S) maar weet dus niet of dit nou allemaal normaal is.
Gr,
GolfL
Een aantal maanden geleden is mijn DSG versnellingsbak al vervangen geweest onder bovag garantie. Dit omdat hij bij het terugschakelen naar zijn 2e versnelling een "clunk" gaf. Ook met het wegrijden hoorde je duidelijk een "clunk".
Afijn, probleem was verholpen en alles is goed verlopen.
Nu vind ik al sinds dat de versnellingsbak is vervangen(met de oude bak had ik dit overigens ook al) dat de auto onrustig wegrijd. Het lijkt alsof hij twijfelt welke versnelling hij moet nemen. Nu is dit in Nederland met de vlakken wegen wel redelijk uit te houden, af en toe erger ik me eraan.
Maar ik ben net terug uit italie, autovakantie. Maar bij een warmere temperatuur/bergen en veel drukte heb ik me er zwaar aan geergert. Het leek alsof het in italie veel erger was. Bij een file op een berg werd ik onderhand zeeziek van het geschommel.
Hebben meer mensen hier ervaring mee? Want ik weet nou totaal niet of dit nou normaal is of niet. Want ik hoor soms wel is meer geluiden uit mijn versnellingsbak ( van zijn 2 naar zijn 1, of bij langzaam rijden, of bij het schakelen van P naar R/N/D/S) maar weet dus niet of dit nou allemaal normaal is.
Gr,
GolfL
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: DSG is onrustig
Owja, bij het achteruit rijden is het meer merkbaar.
Ook zie je tijdens het "hunten" dat het toerental schommelt. Alsof hij met de koppeling aan spelen is.
Ook zie je tijdens het "hunten" dat het toerental schommelt. Alsof hij met de koppeling aan spelen is.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: DSG is onrustig
is de hele bak vervangen, of alleen de draaiende delen. Dit probleem zit vaak in de mechatronic.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: DSG is onrustig
@GolfL.
Onderstaand stukje komt van de site van de DSG-dokter (misschien nog niet van gehoord, maar bestaat echt):
Als u afremt voor een stoplicht, wil er nog wel een een bijgeluid uit de bak komen.
Soms is hetzelfde geluid te horen als u van stand P naar D gaat, rem loslaat, en de auto net vooruit rolt. Dit geluid is na aanpassing van de software vaak weg, en meestal in ieder geval een stuk minder hoorbaar.
link: http://www.dsg-dokter.nl/producten/nl_customizing.htm
(heeft ooit een artikel over in AW gestaan).
One of the most common faults seems to be with the Mechatronic Control Module failing in the cars.
Kijk ook maar eens hier:
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... SG-Gearbox
En hier:
http://www.my-gti.com/832/volkswagen-ds ... ntrol-unit
Onderstaand stukje komt van de site van de DSG-dokter (misschien nog niet van gehoord, maar bestaat echt):
Als u afremt voor een stoplicht, wil er nog wel een een bijgeluid uit de bak komen.
Soms is hetzelfde geluid te horen als u van stand P naar D gaat, rem loslaat, en de auto net vooruit rolt. Dit geluid is na aanpassing van de software vaak weg, en meestal in ieder geval een stuk minder hoorbaar.
link: http://www.dsg-dokter.nl/producten/nl_customizing.htm
(heeft ooit een artikel over in AW gestaan).
One of the most common faults seems to be with the Mechatronic Control Module failing in the cars.
Kijk ook maar eens hier:
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... SG-Gearbox
En hier:
http://www.my-gti.com/832/volkswagen-ds ... ntrol-unit
Gr. Wehoo.
Re: DSG is onrustig
@Race Eend,
De complete versnellingsbak is vervangen. Mechatronica is naar mijn weten niet vervangen.
@Wehoo,
DSG dokter heb ik van gehoord, ook ervaring mee gehad. Was voor de vakantie er heen geweest om het geluid van de bak, precies voor dat stukje wat je laat lezen. Heb dat namelijk in de AW gelezen toen.
Maar ik vond mijn bevindingen met dsgdokter erg slecht. Erg commercieel als je het mij vraag, ik had het probleem niet uitgelegt of er werd al dit en dit aan geboden voor xxx bedrag.
Om een lang verhaal kort te maken, hij vond dat de bak goed was. Maar sommige geluiden waren dan weer niet ok, en dat zou wijzen op een nieuwe koppeling of mechatronica.
Maar ik wil het dan eerst aankaarten bij mijn dealer. Aangezien zij dan de nieuwe bak er onder hebben gedaan, maar het probleem zich eigenlijk nog steeds voor doet. Helaas ben ik uit de bovag garantie, maar ik hoop het beste.
Dus jullie zeggen, ga langs de dealer? (alweer)
De complete versnellingsbak is vervangen. Mechatronica is naar mijn weten niet vervangen.
@Wehoo,
DSG dokter heb ik van gehoord, ook ervaring mee gehad. Was voor de vakantie er heen geweest om het geluid van de bak, precies voor dat stukje wat je laat lezen. Heb dat namelijk in de AW gelezen toen.
Maar ik vond mijn bevindingen met dsgdokter erg slecht. Erg commercieel als je het mij vraag, ik had het probleem niet uitgelegt of er werd al dit en dit aan geboden voor xxx bedrag.
Om een lang verhaal kort te maken, hij vond dat de bak goed was. Maar sommige geluiden waren dan weer niet ok, en dat zou wijzen op een nieuwe koppeling of mechatronica.
Maar ik wil het dan eerst aankaarten bij mijn dealer. Aangezien zij dan de nieuwe bak er onder hebben gedaan, maar het probleem zich eigenlijk nog steeds voor doet. Helaas ben ik uit de bovag garantie, maar ik hoop het beste.
Dus jullie zeggen, ga langs de dealer? (alweer)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: DSG is onrustig
@GolfL.
Je bent dan wel uit de Bovag garantie, maar de nieuwe versnellingsbak is er later, dan je aankoop van de auto onder gekomen. Dan heb je op de reparatie/vernieuwing versnellingsbak ook weer garantie. Zeker de moeite waard om eerst hiermee langs je dealer te gaan. De garantiebepalingen hier zijn daar echter wat onduidelijk over. Ze spreken over reparatie/vervanging tijdens je garantieperiode en ze spreken over reparaties die je zelf betaald hebt.
GARANTIEBEPALINGEN VAN UW VOLKSWAGENDEALER / SERVICE PARTNER
2 jaar technische garantie
3 jaar lakgarantie
6 jaar carrosseriegarantie Sharan
12 jaar carrosseriegarantie Lupo/ Polo/ Golf/
Bora/ Passat /Touran/ Touareg/ Phaeton/
New Beetle/ New Beetle Cabriolet/ Caddy
Combi
TECHNISCHE GARANTIE
· Garantietermijnen
Garantie personenwagens
De garantietermijn voor een nieuwe Volkswagen is twee jaar zonder kilometerbeperking, te rekenen vanaf de datum van aflevering.
Bepalend hierbij is de datum van het kenteken deel 2 van de eerste eigenaar.
Garantie op originele onderdelen De garantietermijn voor originele Volkswagen-onderdelen en -ruildelen is twee jaar na aankoopdatum zonder kilometerbeperking.
Indien een onderdeel binnen de garantietermijn van de auto wordt vervangen, blijft de oorspronkelijke garantietermijn van de auto ook op dit onderdeel van kracht. De oorspronkelijke garantietermijn wordt derhalve niet verlengd of vernieuwd door tussentijdse vervanging.
Deze garantietermijn is ook van toepassing op Volkswagen-ruilmotoren, al of niet met
aangebouwde componenten, ruilversnellingsbakken
enz.
Garantie op reparaties
Voor de werkzaamheden die in de Volkswagen werkplaats aan uw auto zijn verricht en (door of namens u) zijn betaald, geldt een garantietermijn van twee jaar zonder kilometerbeperking.
· Voorwaarden
Uw Volkswagen dealer / servicepartner garandeert, dat indien zich binnen de garantietermijn een defect voordoet als gevolg van een materiaal- en/of fabricagefout, dit kosteloos zal worden hersteld.
Wanneer een defect optreedt, dient dit uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek kenbaar gemaakt te worden aan uw Volkswagendealer / servicepartner. Herstel van het defect betekent reparatie of vervanging van het (de) defecte onderde(e)l(en). Daarbij wordt uitgegaan van de uitvoering zoals die was ten tijde van de aankoopdatum van de auto, dit ter beoordeling van uw Volkswagen-dealer/servicepartner. De vervangen onderdelen komen ter beschikking van de leverancier. Onverminderd de beperkingen daaraan gesteld door de wet, is de garantie tot het voorgaande beperkt. Er kan in zoverre geen aanspraak worden gemaakt op andere vergoedingen, zoals b.v. indirecte schade als
gevolg van het defect raken van de auto.
De garantie blijft van kracht als de auto gedurende de garantietermijn wordt doorverkocht en geleverd.
Genoemde garantiebepalingen gelden alleen voor in de Europese Unie, Noorwegen en Zwitserland nieuw verkochte auto's.
Aanspraak op garantie is uitgesloten indien u uw betalingsverplichtingen jegens de Volkswagen-dealer/servicepartner niet
bent nagekomen. Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van:
- onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die niet bij een officiële Volkswagendealer/ servicepartner zijn uitgevoerd;
- verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud;
- het niet volgens de fabrieksvoorschriften onderhouden van de auto(waarbij het Volkswagen Serviceplan als bewijs dient);
- oneigenlijk gebruik of overbelasting;
- het deelnemen aan sportevenementen met de auto (races, rally's, enz.);
- het gebruik van niet originele Volkswagen-onderdelen;
- veranderingen aan de auto die zonder toestemming van de fabrikant zijn uitgevoerd;
- invloeden van buitenaf;
- normale slijtage.
Invloeden van buitenaf
Hiervan is sprake bij abnormale beschadigingen
die ontstaan zijn door bijv. klimatologische, chemische, thermische, mechanische
of andere inwerking van buitenaf, zoals:
- steenslag met daaruit voortvloeiende roestverschijnselen, glasbreuk, enz.;
- industrievervuiling;
- lak- en carrosserieschades door zout, zand, storm, bloesem, boomhars, (vogel)uitwerpselen, enz.
Normale slijtage
Slijtage aan rem- en koppelingsvoering, remblokken en -schijven, banden, ruitenwisserrubbers, enz. valt niet onder de garantie.
Ook vroegtijdig verslijten van de motor of delen daarvan als gevolg van inwerking van
vuil wordt niet onder deze garantie vergoed.
Hetzelfde geldt bij voortijdige onderdelenslijtage die terug te voeren is op omstandigheden zoals hiervoor genoemd alsmede op abnormale rij- en bedieningsstijl.
Onderhouds-, afstel- en controlewerkzaamheden
Onderhouds-, afstel- en controlewerkzaamheden worden aan u in rekening gebracht, ook tijdens de garantieperiode.
Het balanceren van de wielen is tot 1000 km kosteloos, bij normaal gebruik.
Extra kosten
Extra montage- en demontagekosten die naar aanleiding van aangebrachte wijzigingen aan de auto (bijv. trekhaak, gasinstallatie, enz.)
ontstaan, vallen niet onder de garantie.
Indirecte schade
Onder indirecte schade vallen o.a. sleep-, telefoon- en verletkosten en huurkosten van
een vervangende auto. Deze kosten vallen niet onder de garantie.
Carrosserie- en lakgarantie
Als aanvulling op de hiervoor vermelde garantiebepalingen geldt voor Volkswagen
personenwagens het volgende:
· Garantietermijnen
Lakgarantie
Gedurende een termijn van drie jaar na de afleveringsdatum wordt een garantie gegeven op de lak indien er sprake is van materialen- of fabricagefouten.
Carrosseriegarantie
Gedurende een termijn van 6 jaar na de afleveringsdatum wordt een garantie gegeven op de gehele carrosserie voor de gevolgen van roestschade, die ontstaat door oorzaken van binnenuit en die het vervangen van een carrosseriedeel ten gevolge van doorroesten noodzakelijk maakt.
Voor de Lupo, Polo v.a. bj'00, Golf, New Beetle, Bora, Touran, Passat, Phaeton en Touareg met volverzinkte carrosserie geldt een termijn van 12 jaar carrosseriegarantie.
· Voorwaarden
Indien binnen de genoemde termijnen toch een dergelijke lak- of carrosserieschade
optreedt en deze door uw Volkswagen-dealer/ servicepartner is vastgesteld, zal deze schade worden hersteld, zonder dat daarbij loon- en materiaalkosten aan u in rekening worden gebracht.
De lakgarantie en de carrosseriegarantie blijven ook bij verkoop van de auto van kracht. Denkt u er daarom aan de volgende eigenaar in het bezit te stellen van de
garantiedocumenten.
Aanspraak op carrosserie- en lakgarantie is uitgesloten indien u uw betalingsverplichtingen jegens de Volkswagen-dealer / servicepartner niet bent nagekomen. Aanspraak op carrosserie- en lakgarantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van:
- het niet volgens fabrieksvoorschriften uit voeren van onderhoud aan de carrosserie van de auto;
- carrosieschade, die terug te voeren is op onvoldoende onderhoud of op invloeden van buitenaf, die niet binnen een door uw Volkswagendealer / servicepartner bepaalde termijn voor uw rekening zijn hersteld;
- het herstellen van beschadigingen aan de carrosserie- en bodembescherming met niet door de fabriek geadviseerde produkten;
- schadereparaties aan de carrosserie die niet op vakkundige wijze volgens de fabrieksvoorschriften en niet met gebruik van originele carrosseriedelen zijn uitgevoerd door uw Volkswagendealer / servicepartner of een door hem erkend schadeherstelbedrijf;
- het niet volgens fabrieksvoorschrift beschermd zijn van de carrosseriedelen
tegen corrosie.
Je bent dan wel uit de Bovag garantie, maar de nieuwe versnellingsbak is er later, dan je aankoop van de auto onder gekomen. Dan heb je op de reparatie/vernieuwing versnellingsbak ook weer garantie. Zeker de moeite waard om eerst hiermee langs je dealer te gaan. De garantiebepalingen hier zijn daar echter wat onduidelijk over. Ze spreken over reparatie/vervanging tijdens je garantieperiode en ze spreken over reparaties die je zelf betaald hebt.
GARANTIEBEPALINGEN VAN UW VOLKSWAGENDEALER / SERVICE PARTNER
2 jaar technische garantie
3 jaar lakgarantie
6 jaar carrosseriegarantie Sharan
12 jaar carrosseriegarantie Lupo/ Polo/ Golf/
Bora/ Passat /Touran/ Touareg/ Phaeton/
New Beetle/ New Beetle Cabriolet/ Caddy
Combi
TECHNISCHE GARANTIE
· Garantietermijnen
Garantie personenwagens
De garantietermijn voor een nieuwe Volkswagen is twee jaar zonder kilometerbeperking, te rekenen vanaf de datum van aflevering.
Bepalend hierbij is de datum van het kenteken deel 2 van de eerste eigenaar.
Garantie op originele onderdelen De garantietermijn voor originele Volkswagen-onderdelen en -ruildelen is twee jaar na aankoopdatum zonder kilometerbeperking.
Indien een onderdeel binnen de garantietermijn van de auto wordt vervangen, blijft de oorspronkelijke garantietermijn van de auto ook op dit onderdeel van kracht. De oorspronkelijke garantietermijn wordt derhalve niet verlengd of vernieuwd door tussentijdse vervanging.
Deze garantietermijn is ook van toepassing op Volkswagen-ruilmotoren, al of niet met
aangebouwde componenten, ruilversnellingsbakken
enz.
Garantie op reparaties
Voor de werkzaamheden die in de Volkswagen werkplaats aan uw auto zijn verricht en (door of namens u) zijn betaald, geldt een garantietermijn van twee jaar zonder kilometerbeperking.
· Voorwaarden
Uw Volkswagen dealer / servicepartner garandeert, dat indien zich binnen de garantietermijn een defect voordoet als gevolg van een materiaal- en/of fabricagefout, dit kosteloos zal worden hersteld.
Wanneer een defect optreedt, dient dit uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek kenbaar gemaakt te worden aan uw Volkswagendealer / servicepartner. Herstel van het defect betekent reparatie of vervanging van het (de) defecte onderde(e)l(en). Daarbij wordt uitgegaan van de uitvoering zoals die was ten tijde van de aankoopdatum van de auto, dit ter beoordeling van uw Volkswagen-dealer/servicepartner. De vervangen onderdelen komen ter beschikking van de leverancier. Onverminderd de beperkingen daaraan gesteld door de wet, is de garantie tot het voorgaande beperkt. Er kan in zoverre geen aanspraak worden gemaakt op andere vergoedingen, zoals b.v. indirecte schade als
gevolg van het defect raken van de auto.
De garantie blijft van kracht als de auto gedurende de garantietermijn wordt doorverkocht en geleverd.
Genoemde garantiebepalingen gelden alleen voor in de Europese Unie, Noorwegen en Zwitserland nieuw verkochte auto's.
Aanspraak op garantie is uitgesloten indien u uw betalingsverplichtingen jegens de Volkswagen-dealer/servicepartner niet
bent nagekomen. Aanspraak op garantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van:
- onderhouds- en reparatiewerkzaamheden die niet bij een officiële Volkswagendealer/ servicepartner zijn uitgevoerd;
- verwaarlozing en/of gebrekkig onderhoud;
- het niet volgens de fabrieksvoorschriften onderhouden van de auto(waarbij het Volkswagen Serviceplan als bewijs dient);
- oneigenlijk gebruik of overbelasting;
- het deelnemen aan sportevenementen met de auto (races, rally's, enz.);
- het gebruik van niet originele Volkswagen-onderdelen;
- veranderingen aan de auto die zonder toestemming van de fabrikant zijn uitgevoerd;
- invloeden van buitenaf;
- normale slijtage.
Invloeden van buitenaf
Hiervan is sprake bij abnormale beschadigingen
die ontstaan zijn door bijv. klimatologische, chemische, thermische, mechanische
of andere inwerking van buitenaf, zoals:
- steenslag met daaruit voortvloeiende roestverschijnselen, glasbreuk, enz.;
- industrievervuiling;
- lak- en carrosserieschades door zout, zand, storm, bloesem, boomhars, (vogel)uitwerpselen, enz.
Normale slijtage
Slijtage aan rem- en koppelingsvoering, remblokken en -schijven, banden, ruitenwisserrubbers, enz. valt niet onder de garantie.
Ook vroegtijdig verslijten van de motor of delen daarvan als gevolg van inwerking van
vuil wordt niet onder deze garantie vergoed.
Hetzelfde geldt bij voortijdige onderdelenslijtage die terug te voeren is op omstandigheden zoals hiervoor genoemd alsmede op abnormale rij- en bedieningsstijl.
Onderhouds-, afstel- en controlewerkzaamheden
Onderhouds-, afstel- en controlewerkzaamheden worden aan u in rekening gebracht, ook tijdens de garantieperiode.
Het balanceren van de wielen is tot 1000 km kosteloos, bij normaal gebruik.
Extra kosten
Extra montage- en demontagekosten die naar aanleiding van aangebrachte wijzigingen aan de auto (bijv. trekhaak, gasinstallatie, enz.)
ontstaan, vallen niet onder de garantie.
Indirecte schade
Onder indirecte schade vallen o.a. sleep-, telefoon- en verletkosten en huurkosten van
een vervangende auto. Deze kosten vallen niet onder de garantie.
Carrosserie- en lakgarantie
Als aanvulling op de hiervoor vermelde garantiebepalingen geldt voor Volkswagen
personenwagens het volgende:
· Garantietermijnen
Lakgarantie
Gedurende een termijn van drie jaar na de afleveringsdatum wordt een garantie gegeven op de lak indien er sprake is van materialen- of fabricagefouten.
Carrosseriegarantie
Gedurende een termijn van 6 jaar na de afleveringsdatum wordt een garantie gegeven op de gehele carrosserie voor de gevolgen van roestschade, die ontstaat door oorzaken van binnenuit en die het vervangen van een carrosseriedeel ten gevolge van doorroesten noodzakelijk maakt.
Voor de Lupo, Polo v.a. bj'00, Golf, New Beetle, Bora, Touran, Passat, Phaeton en Touareg met volverzinkte carrosserie geldt een termijn van 12 jaar carrosseriegarantie.
· Voorwaarden
Indien binnen de genoemde termijnen toch een dergelijke lak- of carrosserieschade
optreedt en deze door uw Volkswagen-dealer/ servicepartner is vastgesteld, zal deze schade worden hersteld, zonder dat daarbij loon- en materiaalkosten aan u in rekening worden gebracht.
De lakgarantie en de carrosseriegarantie blijven ook bij verkoop van de auto van kracht. Denkt u er daarom aan de volgende eigenaar in het bezit te stellen van de
garantiedocumenten.
Aanspraak op carrosserie- en lakgarantie is uitgesloten indien u uw betalingsverplichtingen jegens de Volkswagen-dealer / servicepartner niet bent nagekomen. Aanspraak op carrosserie- en lakgarantie is tevens uitgesloten indien de oorzaak van het defect het gevolg is van:
- het niet volgens fabrieksvoorschriften uit voeren van onderhoud aan de carrosserie van de auto;
- carrosieschade, die terug te voeren is op onvoldoende onderhoud of op invloeden van buitenaf, die niet binnen een door uw Volkswagendealer / servicepartner bepaalde termijn voor uw rekening zijn hersteld;
- het herstellen van beschadigingen aan de carrosserie- en bodembescherming met niet door de fabriek geadviseerde produkten;
- schadereparaties aan de carrosserie die niet op vakkundige wijze volgens de fabrieksvoorschriften en niet met gebruik van originele carrosseriedelen zijn uitgevoerd door uw Volkswagendealer / servicepartner of een door hem erkend schadeherstelbedrijf;
- het niet volgens fabrieksvoorschrift beschermd zijn van de carrosseriedelen
tegen corrosie.
Gr. Wehoo.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: DSG is onrustig
Welke tuner zou eigelijk de beste optie zijn?
Voor dsg problemen/aanpassingen.
Heb altijd het idee dat de betere tuners verder kijken/zoeken.
Dan de meeste dealers.
Voor dsg problemen/aanpassingen.
Heb altijd het idee dat de betere tuners verder kijken/zoeken.
Dan de meeste dealers.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: DSG is onrustig
Volgens mij zou je even bij Chris van Xtreme tuning moeten aankloppen. Of natuurlijk bij JD. Aangezien beiden samenwerken zal dit vanzelf wel duidelijk worden.
Re: DSG is onrustig
Ik zal even contact opnemen met Chris .
Ik heb net namelijk een stuk flink uitgeprobeerd. Maar nu kreeg ik het onrustig wegrijden niet tot nauwelijks naar voren. Alleen het achteruit rijden merk je lichtjes. Temperatuur speelt volgens mij een rol... italie was het natuurlijk 30~ en hier een graad of 20.
Ik denk dat als ik hiermee naar de dealer ga dat ze er niks aan doen... Maar heb inderdaad dus nog garantie als ik het goed begrijp. Heb ook geen geluk met mijn ED30..
Ik heb net namelijk een stuk flink uitgeprobeerd. Maar nu kreeg ik het onrustig wegrijden niet tot nauwelijks naar voren. Alleen het achteruit rijden merk je lichtjes. Temperatuur speelt volgens mij een rol... italie was het natuurlijk 30~ en hier een graad of 20.
Ik denk dat als ik hiermee naar de dealer ga dat ze er niks aan doen... Maar heb inderdaad dus nog garantie als ik het goed begrijp. Heb ook geen geluk met mijn ED30..
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: DSG is onrustig
Ik geloof niet zo zeer dat het te maken heeft met het temperatuur verschil maar eerder met de belastingsgraad welke dan wel weer temperatuursverhoging veroorzaakt. Ik zou sowieso even bij je dealer vragen wat er nou vervangen is en of het daadwerkelijk te maken heeft met het schakelen van de bak. Is na het vervangen alles gecalibreerd of monteren en gaan. Dan zou de bak in theorie zichzelf moeten inleren echter wil dit nog wel eens problemen/net het gewenste resultaat geven.
Golf MK1 GTI
Re: DSG is onrustig
Denk dan dat het beide is. Want als de motor koud is (dus ook de olies koud), dan heb ik nergens last van.
De complete versnellingsbak is vervangen, verder niks. Ze hebben hem vervolgens gereset, en toen moest ik gewoon gaan rijden zeiden ze. De DSG leert zichzelf in werd mij toen verteld, en ook nu verteld.
Bij mijn bezoek aan de DSG-specialist, hebben ze hem toen uitgelezen en inderdaad gezien dat er een nieuwe correcte bak onder is gegaan.
De complete versnellingsbak is vervangen, verder niks. Ze hebben hem vervolgens gereset, en toen moest ik gewoon gaan rijden zeiden ze. De DSG leert zichzelf in werd mij toen verteld, en ook nu verteld.
Bij mijn bezoek aan de DSG-specialist, hebben ze hem toen uitgelezen en inderdaad gezien dat er een nieuwe correcte bak onder is gegaan.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: DSG is onrustig
Dat is knap dat ze kunnen zien dat er een nieuwe bak onder is gegaan door middel van software uitlezen welke in de mechatronic zit...... Bak is gewoon een homp ijzer met wat tandwielen...
Golf MK1 GTI
Re: DSG is onrustig
Ik weet niet hoe ze het gedaan hebben. Maar ze konden aan de hand van een code zien dat er een nieuwe bak was geplaatst.
Homp ijzer kan je moeilijk uitlezen inderdaad..
Homp ijzer kan je moeilijk uitlezen inderdaad..
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: DSG is onrustig
Zoals bij ons al gezegd en gezien is de bak echt nieuw nieuw. Maar goed al wat van de dealer gehoord??
Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: DSG is onrustig
Heeft hij dat onrustige gedrag ook als je met je flippers rijd?
Hebben ze al ander software geprobeert?
Mischien toch naar jd gaan, kan die eens op de vermogensbank.
Kijken of je koppel wel in een mooie/goede lijn loopt.
Mischien zit het probleem wel niet in de dsg, maar ergens anders in
En als het wel de dsg is.. Jd is volgens mijn 1 van de weinigen die de dsg software
Helemaal op maat kan aanpassen.
Ik zou in iedergeval de mensen bij jd er eens serieus naar laten kijken!
Hebben ze al ander software geprobeert?
Mischien toch naar jd gaan, kan die eens op de vermogensbank.
Kijken of je koppel wel in een mooie/goede lijn loopt.
Mischien zit het probleem wel niet in de dsg, maar ergens anders in
En als het wel de dsg is.. Jd is volgens mijn 1 van de weinigen die de dsg software
Helemaal op maat kan aanpassen.
Ik zou in iedergeval de mensen bij jd er eens serieus naar laten kijken!
Re: DSG is onrustig
Ben vandaag dus naar de dealer geweest. Rest van de week geen tijd gehad.
Ze konden het probleem niet vinden. Heb misschien wat overdreven met mijn verhaal (Dat de lampjes van PRNDS begonnen te knipperen, en niks meer deed) maar dit is alleen maar om er voor te zorgen dat ze daadwerkelijk actie gaan ondernemen. Word er dus over teruggebeld. En heb ook duidelijk gezegt dat ik via verschillende te horen heb gekregen/ mede door forums dat het probleem waarschijnlijk in de mechatronica zal zitten.
En de monteur waar ik mee sprak die zei ook dat ze dit gaan voorleggen, en hij neemt aan dat er gewoon nog garantie op zit (ivm de nieuwe bak die in febr eronder is gegaan).
@Mackdennis,
Ik weet dat er specialisten op het gebied van DSG zijn. Maar het is vaak zo ongelofelijk duur, en dat moet dan uit mijn eigen portomonee komen. Zeker omdat er bij mij niet zo lang geleden (10.000km zelfs pas) een nieuw bak onder gegaan. Dus de inkt van de garantie is gewoon nog nat.
Het probleem is dat de versnellingsbak onder garantie is vervangen, en niet mijn mechatronica. Dus het is vingers kruisen wat waarschijnlijk PON zal beslissen.
Ze konden het probleem niet vinden. Heb misschien wat overdreven met mijn verhaal (Dat de lampjes van PRNDS begonnen te knipperen, en niks meer deed) maar dit is alleen maar om er voor te zorgen dat ze daadwerkelijk actie gaan ondernemen. Word er dus over teruggebeld. En heb ook duidelijk gezegt dat ik via verschillende te horen heb gekregen/ mede door forums dat het probleem waarschijnlijk in de mechatronica zal zitten.
En de monteur waar ik mee sprak die zei ook dat ze dit gaan voorleggen, en hij neemt aan dat er gewoon nog garantie op zit (ivm de nieuwe bak die in febr eronder is gegaan).
@Mackdennis,
Ik weet dat er specialisten op het gebied van DSG zijn. Maar het is vaak zo ongelofelijk duur, en dat moet dan uit mijn eigen portomonee komen. Zeker omdat er bij mij niet zo lang geleden (10.000km zelfs pas) een nieuw bak onder gegaan. Dus de inkt van de garantie is gewoon nog nat.
Het probleem is dat de versnellingsbak onder garantie is vervangen, en niet mijn mechatronica. Dus het is vingers kruisen wat waarschijnlijk PON zal beslissen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: DSG is onrustig
Dat overdrijven is denk ik niet heel slim. Als je dat namelijk hebt gehad staat er zeker weten een foutcode in het geheugen en dat weten ze daar ook wel...
Golf MK1 GTI
Re: DSG is onrustig
De monteur kon inderdaad niks vinden. Maar hij zei dat het wel is voor komt dat iets niet blijft staan/ word opgenomen zei hij. Hij heeft zowiezo alles weer gereset.
Het word in ieder geval uitgezocht.
Het word in ieder geval uitgezocht.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: DSG is onrustig
Nee denk dat overdrijfen inderdaad ook niet helpt.
Maar je elke keer met een kluitje het riet insturen ook niet!
Chris/ Xtuning
Heeft toch ook geconstateerd dat ie inderdaad niet goed werkt?
Dus ga ervan uit dat golfL niet zo maar wat zit te zoeken.
Mischien als je dealer niet verder komt kan je het voorleggen of jd er naar mag kijken,
Uiteraard wel op hun kosten.
Volgens mij zijn er in het verleden wel eens meer dingen door jd opgelost.
Waar de dealer niet uitkwam.
Maar mee eens hoor garantie. Is garantie!!!!!
Ze verkopen het allemaal zo mooi.. Bedaal je meestal nog extra voor garantie.
Kom je ergens nee terug, wordt je van kasje naar de muur gestuurd. En behandeld als een zeikende klant..
Gelukkig zijn ze niet overal zo, maar genoeg mezelf heel heel boos moeten maken.
Om bij bepaalde zaken me recht te krijgen.
Maar je elke keer met een kluitje het riet insturen ook niet!
Chris/ Xtuning
Heeft toch ook geconstateerd dat ie inderdaad niet goed werkt?
Dus ga ervan uit dat golfL niet zo maar wat zit te zoeken.
Mischien als je dealer niet verder komt kan je het voorleggen of jd er naar mag kijken,
Uiteraard wel op hun kosten.
Volgens mij zijn er in het verleden wel eens meer dingen door jd opgelost.
Waar de dealer niet uitkwam.
Maar mee eens hoor garantie. Is garantie!!!!!
Ze verkopen het allemaal zo mooi.. Bedaal je meestal nog extra voor garantie.
Kom je ergens nee terug, wordt je van kasje naar de muur gestuurd. En behandeld als een zeikende klant..
Gelukkig zijn ze niet overal zo, maar genoeg mezelf heel heel boos moeten maken.
Om bij bepaalde zaken me recht te krijgen.
Re: DSG is onrustig
@GolfL.
Mocht je er met je dealer en Pon niet uitkomen, helpt het ook om rechtstreeks met VW Wolfsburg contact op te nemen. Ook zij nemen dit in behandeling, los van Pon. En je hoeft geen Duits te spreken/schrijven, het gaat ook in het Engels.
Volkswagen AG
38436 Wolfsburg
Tel +49 (0) 1805 865579*
Fax +49 (0) 1805 329865*
Mail to kundenbetreuung@volkswagen.de
Mocht je er met je dealer en Pon niet uitkomen, helpt het ook om rechtstreeks met VW Wolfsburg contact op te nemen. Ook zij nemen dit in behandeling, los van Pon. En je hoeft geen Duits te spreken/schrijven, het gaat ook in het Engels.
Volkswagen AG
38436 Wolfsburg
Tel +49 (0) 1805 865579*
Fax +49 (0) 1805 329865*
Mail to kundenbetreuung@volkswagen.de
Gr. Wehoo.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: DSG is onrustig
@ wehoo
Kijk dat is nog eens top! En goed mee gedacht!
Kijk dat is nog eens top! En goed mee gedacht!
Re: DSG is onrustig
@ wehoo
Bedankt voor de info! kan wel is makkelijk zijn inderdaad!
Keep you all posted!
Bedankt voor de info! kan wel is makkelijk zijn inderdaad!
Keep you all posted!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: DSG is onrustig
Contact nemen met race eend, heb exact zelfde gehad,
Die heeft t opgelost voor mij.
Dsg dokter kan je wel heen gaan,
Als je onzin wil horen en je probleem groter wil maken zit je daar goed.
Alleen aansteken en naar lochem rijden is mijn advies
Die heeft t opgelost voor mij.
Dsg dokter kan je wel heen gaan,
Als je onzin wil horen en je probleem groter wil maken zit je daar goed.
Alleen aansteken en naar lochem rijden is mijn advies
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: DSG is onrustig
@ bask04
Ja jd is ook mijn advies, maar dit is nog gerantie kwestie!
Dus tja dan zou ik ook eerst bij de dealer verhaal halen.
Maar ben van mening dat jd meer kennis in huis heeft dan de meeste dealers.
Heb zo ie zo een beter gevoel bij de betere tuner dan bij de meeste dealers.
Ja jd is ook mijn advies, maar dit is nog gerantie kwestie!
Dus tja dan zou ik ook eerst bij de dealer verhaal halen.
Maar ben van mening dat jd meer kennis in huis heeft dan de meeste dealers.
Heb zo ie zo een beter gevoel bij de betere tuner dan bij de meeste dealers.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten