Apr Chiptuning

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Apr Chiptuning

Bericht door Mackdennis »

Ben een beetje op www aan het spitten.

Toen kwam ik dit tegen is het iets?

http://www.goapr.com/products/ecu_upgra ... 265hp.html
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Apr Chiptuning

Bericht door funracer »

Wat is je bedoeling ermee?? Het ligt in de USA wil je daar je auto laten chippen??
En 230 naar 270 is niet egt schrikbarend
Die link gaat over een ed30 enz
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Apr Chiptuning

Bericht door Mackdennis »

@funracer

als je goed leest. Zie je dat het over de 2.0 tfsi motor gaat,(s3motor) die dus standaard vermogens ken van 230 tot 270pk.
Als je dan kijkt is hij gechipt rond de 325pk.

Opzich kwa prijs is het wel aantrekkelijk, staat veel op youtube,
Kan het zelf inladen en veranderen van de software.
Zitten dealers van in engeland.

Maar dacht mischien zijn hier mensen met ervaring met apr?
Gebruikersavatar
Liki
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 jun 2011, 13:40
Locatie: Zuiden des lands

Re: Apr Chiptuning

Bericht door Liki »

Een zeer bekende tuner in USA inderaad. Helaas geen ervaring mee.

Wat zijn de kosten voor tuning stage 1? Kan dit nergens zo snel vinden.
Afbeelding

VAG-COM VCDS USER
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Apr Chiptuning

Bericht door Wilcoos »

Denk dat er meer ervaring is te vinden met hardware van APR dan software.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Apr Chiptuning

Bericht door wehoo »

APR tuning zit ook in Duitsland.

APR Deutschland im Vertrieb von MFT
Seit dem Jahr 2005 gibt es einen exklusiven APR-Hauptvertriebsstützpunkthändler für Deutschland, die Firma MFT - Milewski Fahrzeugtechnik GmbH mit Sitz in Berlin. MFT wickelt alle Anfragen, Bestellungen und Lieferungen für Sie ab, auch ist MFT für den Service und Support zuständig.

Seit über neun Jahren vertreibt, entwickelt und produziert MFT Produkte rund um das professionelle Motorentuning von VW, Audi, Seat und Skoda - Fahrzeugen. Zum MFT-Produktsortiment gehören neben den APR-Turbokits noch ca. 3000 weitere Markenprodukte. Durch jährliche Messeteilnahmen, einem umfangreichen Produktkatalog, kompetente Beratung und einer schnellen Lieferung, hat sich die Firma MFT zu einem gefragten und seriösen Lieferanten entwickelt! Siehe auch: http://www.mft-motorsport.de


link: http://www.goapr.de/aboutus.html

In het Pirelli onderdeel is daar al eerder een bericht over verschenen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Apr Chiptuning

Bericht door 3Edition »

Jero tuning heeft APR chiptuning, stonden ook op VW Fest.

Niet mijn ding, ben JD fanaat ;-)
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Apr Chiptuning

Bericht door funracer »

Ik snaP eerlijk gezegt niet waarom de meeste zo JD geil zijn hoor
Wat is er zo special aan hem, Wat andere tunners niet hebben?? Behalve Hollywood prijzen
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Apr Chiptuning

Bericht door RobvR »

funracer schreef:Ik snaP eerlijk gezegt niet waarom de meeste zo JD geil zijn hoor
Wat is er zo special aan hem, Wat andere tunners niet hebben?? Behalve Hollywood prijzen
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je hier wel reactie op krijgt..... :mrgreen:
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Apr Chiptuning

Bericht door Herman »

RobvR schreef:
funracer schreef:Ik snaP eerlijk gezegt niet waarom de meeste zo JD geil zijn hoor
Wat is er zo special aan hem, Wat andere tunners niet hebben?? Behalve Hollywood prijzen
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je hier wel reactie op krijgt..... :mrgreen:
Discussie hierover is goed he :D

Ik probeer mezelf er nog altijd van te overtuigen dat chippen binnen de garantieperiode geen enkel probleem is 8-) Een goede discussie over de kwaliteiten van JD (en anderen) is daarom heel zinvol voor mij :lol:
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Apr Chiptuning

Bericht door funracer »

RobvR schreef:
funracer schreef:Ik snaP eerlijk gezegt niet waarom de meeste zo JD geil zijn hoor
Wat is er zo special aan hem, Wat andere tunners niet hebben?? Behalve Hollywood prijzen
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je hier wel reactie op krijgt..... :mrgreen:

Is ook de bedoeling waar is een forum anders voor...
Ben wel benieuwd waar de meeste het op baseren dat JD beter is dan andere tunners
Ik geloof wel dat JD egt top is maar waarom nu perse JD en geen ziptunning op extremetunning of Fasttech tunning
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Apr Chiptuning

Bericht door RobvR »

Natuurlijk is het forum voor discussies. Ik had alleen de vraag iets anders gesteld om te voorkomen dat je iemand tegen de schenen schopt.... dat bedoelde ik ermee ;)
Groet RobvR
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Apr Chiptuning

Bericht door 3Edition »

funracer schreef:
RobvR schreef:
funracer schreef:Ik snaP eerlijk gezegt niet waarom de meeste zo JD geil zijn hoor
Wat is er zo special aan hem, Wat andere tunners niet hebben?? Behalve Hollywood prijzen
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je hier wel reactie op krijgt..... :mrgreen:

Is ook de bedoeling waar is een forum anders voor...
Ben wel benieuwd waar de meeste het op baseren dat JD beter is dan andere tunners
Ik geloof wel dat JD egt top is maar waarom nu perse JD en geen ziptunning op extremetunning of Fasttech tunning
geloven doe je in de kerk :|
Heb 4 VW´s door Jeroen onderhanden laten nemen, ieder keer weer naar volle tevredenheid. Als jij ergens anders heen wilt gaan, be my guest. Ik heb niks met zip of fasttech, overigens ook niet met ABT (de GTI´s met een ABT chip waar ik dan toevallig in heb gereden hadden allemaal het welbekende ABT dipje). O ja en ´extreemtunning´ is ook JD chiptuning.

Zelf al ervaring met (chip)tuning funracer?
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Apr Chiptuning

Bericht door Mackdennis »

Mijn ervaring is ook goed met jd!
Mijn vorige auto door jb ontdaan van kat en egr afgedopt,
Daarna chip op maat bij jd..
Ruim 60000km zonder problemen en met veel plezier gereden.
(hierna is mijn vorige auto gestolen)

Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik de prijzen van chiptuning.
Echt abnormaal hoog vind, 790e standaard chip pffff
Wil je het op je auto afgesteld hebben + 200e

Wil je dan bij dsg ook nog dat die mee wordt gechipt
Komt daar tussen minimaal 350e en max 990e bij.

Dus puur de (optimalisatie)software komt dan op
1880e
In mijn ogen heb je dan pas echt een goed op maat gechipte auto.

Maar dat voor 1880e pffffffff best een klap geld!
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Apr Chiptuning

Bericht door 3Edition »

Mackdennis schreef:Mijn ervaring is ook goed met jd!
Mijn vorige auto door jb ontdaan van kat en egr afgedopt,
Daarna chip op maat bij jd..
Ruim 60000km zonder problemen en met veel plezier gereden.
(hierna is mijn vorige auto gestolen)

Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik de prijzen van chiptuning.
Echt abnormaal hoog vind, 790e standaard chip pffff
Wil je het op je auto afgesteld hebben + 200e

Wil je dan bij dsg ook nog dat die mee wordt gechipt
Komt daar tussen minimaal 350e en max 990e bij.

Dus puur de (optimalisatie)software komt dan op
1880e
In mijn ogen heb je dan pas echt een goed op maat gechipte auto.

Maar dat voor 1880e pffffffff best een klap geld!
is inderdaad een pak centen. Maar nog altijd goedkoper dan toen ik in de jaren´90 m´n GTI II naar Oettinger in Friedrichsdorf bracht voor het echte tuningswerk (2000E/16V) :mrgreen:
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Apr Chiptuning

Bericht door wehoo »

Heerlijk deze discussies, zolang ze redelijk blijven. Hadden we op het AWGTi forum ook altijd, tot het onredelijke toe.
Ook prachtig om te lezen dat er zoveel vooroordelen zijn. (terzijde: lees het stukje over de wijze zoals "alle Duitse GTI rijders" over "alle Nederlandse GTI rijders" denken).

@3Edition.
Er zullen best wel "gelovigen" in de kerk zitten, die niet geloven. Waarmee dan weer is aangetoond dat niet alle kerkgangers gelovig zijn, en alle gelovigen kerkgangers zijn.
Ik vraag me af of zoals jij het stelt, het ABT dipje bij alle ABT getunde GTI's (of andere auto's) voorkomt? Dat jij die ervaring hebt wil namelijk nog niet zeggen dat het altijd en overal is. Ik begrijp dat als iemand meerder malen bij een bepaalde tuner komt en daarover tevreden is, dit aanprijst. Logisch zou ik ook doen. Dat zijn namelijk positieve ervaringen. Hetgeen echter niet wil zeggen dat daarmee de anderen ongelijk hebben.

Kortom: meestal (ook weer een vooroordeel) gaan dit soort discussie over subjectieve zienswijzen, waarbij de objectiviteit uit het oog wordt verloren. Om dit te voorkomen is het handig om er feitelijkheden bij te plaatsen. Dit haalt namelijk het subjectieve element weg, waardoor de zaak meer objectief blijft.

Persoonlijk heb ik niets tegen JD. Ben er nooit geweest omdat mijn GTI al anders (tot volle tevredenheid en zonder dipje, althans nooit gemerkt) getuned is. Maar dat heb ik ook niet over ABT, omdat ik daar ook positieve verhalen over lees.
Een belangrijk item voor mij is het behoud van mijn VW garantie.
(ik ben namelijk geen lease rijder).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Apr Chiptuning

Bericht door funracer »

@3edition
Nee dat heb ik (nog) niet...
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Apr Chiptuning

Bericht door Mackdennis »

@3edition

Ja ik heb in het verleden ook wel eens meer geld uit gegeven.
Maar dan krijg je nog wel wat hardware voor.

Ik vind het een hoop geld voor software.
Als je hier nog een uitlaat en luchtfilter bij wilt komt er zo, nog eens 1800e bij.
Dus komt het ideale plaatje op Een +- 3700e
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Apr Chiptuning

Bericht door 3Edition »

@wehoo
Ja ja dit zijn zeker leuke discussies :mrgreen: Ik wil zeker niet beweren dat alle ABT getunede auto's een dipje hebben. Die waarin ik reed hadden dat wel. Ik zweer nou eenmaal bij JD, om de kwaliteit, om de manier zoals men daar met je auto omgaat en de service. Ik ken Jeroen al zo lang, nog zelfs uit de tijd dat zijn fameuse blauwe Golf I GTI nog grijs van kleur was. Er zit bij JD Engineering een dot aan ervaring. En dat mag voor mij meer kosten dan bijvoorbeeld een zipchip.

Behoud van fabrieksgarantie kan een keuze zijn, dan is een ABT chip spelen op zeker. Ikzelf heb m'n GTI V bij 2000 km al laten tunen. Over andere chiptuners kan ik alleen oordelen op basis van de ervaringen die op de diverse fora te vinden zijn, maar zoals al gezegd 'be my guest' om niet een JD chip te nemen.
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Apr Chiptuning

Bericht door Verlengsnoer »

3Edition schreef:Behoud van fabrieksgarantie kan een keuze zijn, dan is een ABT chip spelen op zeker. Ikzelf heb m'n GTI V bij 2000 km al laten tunen.
Nou ga ik mij als noob ook even mengen in dit topic!

Lees ik hier nou uit dat als jij je wagen laat tunen bij JD je geen fabrieksgarantie hebt? Mijn wagen is uit eind 2008 dus denk dat de garantie termijn nu toch wel een beetje over is op motor gebied (53k gereden).

Ik heb een ed30 waarbij de eerste eigenaar meteen een abt chip in heeft laten plaatsen waarmee op papier het aantal pk van 230 naar 265 is gegaan. Nu ben ik van plan om als eerste een miltek downpipe te nemen daarna een andere luchtinlaat systeem (misschien ook wel tegelijkertijd). De bedoeling is om hier even mee rond te rijden en dan toch een chip te nemen (dacht aan JD) om dan het maximale (op een hopenlijk veilige manier) eruit te persen! en waarom jd voor 800? nou een ander kan doet het miss voor 600. Het is 2 meijer meer (is een kwart duurder) maar dan weet ik zeker dat ik er iets goed voor krijg.. haha. nee ik weet het niet ik hoop het... meten is weten. Wil dan wel graag een bankrol uitdraai met de abt en daarna met de JD chip... meten is weten.....
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Apr Chiptuning

Bericht door wehoo »

Lees ik hier nou uit dat als jij je wagen laat tunen bij JD je geen fabrieksgarantie hebt? Mijn wagen is uit eind 2008 dus denk dat de garantie termijn nu toch wel een beetje over is op motor gebied (53k gereden).
VW accepteert t.a.v. haar garantie geen veranderingen aan de auto door iedere tuner. Een uitzondering hierop vormt ABT. Niet vanwege de kwaliteit, maar enkel vanwege een "strategische" overeenkomst. (marketing).
Ik neem niet aan dat JD de volledige VW garantie overneemt. Uiteraard zullen ze garantie geven op de door hen geleverde prestaties/producten.

Als jouw GTI van 2008 is, had je 2 jaar garantie. Daarna kun/kon je nog verlengde garantie afsluiten.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Apr Chiptuning

Bericht door Verlengsnoer »

Wehoo == walking knowledge base
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Apr Chiptuning

Bericht door wehoo »

Nee hoor.
Stukje ervaring en het feit dat deze discussie op het AW GTi forum tot en den treure is gevoerd (en daar stapte ik middenin). 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Apr Chiptuning

Bericht door theo »

Kan iemand mij concreet uitleggen wat het ABT dipje is. En an bedoel ik in de praktijk. Op en testbankuitdraai zie je natuurlijk alles maar dat zegt nog niet veel over hoe je iets in de praktijk ervaart.
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Apr Chiptuning

Bericht door funracer »

@wehoo
Ik denk dat deze lastige ( maar Tog zeer populaire) discusie
Op dit forum wel met respect gevoerd kan worden
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 66 gasten