Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Nee sprintscooter waarschijnlijk
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Kan niet, je zal het filmpje eerst op youtube moeten zetten. Dan kan het wel.BASK04 schreef:Kan zo snel niet een mp4 filmpje hier neer zetten
maar daar is een andere hobby te zien van mij op de rollenbank
23,9 pk, maar wel bij 13840 tpm
Voor 77cc klinkt dat wel errug lekker
Hoe krijg ik een mp4 filmpje ( speel het zelf met vlc player )
hier gepost
Groeten, Nico
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
ik snap iets niet..
ik zie twee uitdraaien van een VI R
PK op de wielen beide 270....
dat klopt toch niet?
had zelf ook een VGTI met 272pk of dat op de motor was of op de wielen dat weet ik niet meer uitdraai zou ik misschien nog kunnen navragen bij JD
ik zie twee uitdraaien van een VI R
PK op de wielen beide 270....
dat klopt toch niet?
had zelf ook een VGTI met 272pk of dat op de motor was of op de wielen dat weet ik niet meer uitdraai zou ik misschien nog kunnen navragen bij JD
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Zijn dit trouwens roll on of all gear uitdraaien die hier worden geplaatst??
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Uitdraaien zijn bij JD altijd in de 3e of de 4e versnelling gemaakt. zegmaar 1500rpm tot de toerenbegrenzer in 1 meting. Het is een acceleratietest (net als op de weg)
Je noemt dit ook wel een Inertia dyno test.
http://wotid.com/dyno/content/view/19/38/
Waarom klopt dat niet?
270pk af fabriek zijn opgegeven op de motor/krukas. Aan de wielen verlies je zeker 10% bij een 4wd (+dsg!).
Jou gti zal ongeveer 245-250pk aan de wielen gehad hebben. 272pk aan de motor. (af fabriek 200pk aan de motor!)
Een fabriek kan alleen motorvermogen opgeven, als de motor in de auto ligt zijn allerlei dingen nl bepalend voor het wielvermogen. Neem uitlijning/bandenspanning/wielmaat/type versnellingsbak/4wd of niet. Een golf 5 GTI met DSG bak, verliest meer in de aandrijflijn dan een handgeschakelde bak. Toch geeft de fabriek voor beide types 200pk op... de motor levert nl in beide gevallen 200pk... wat er op de weg komt, is echter bij de handbak hoger.
Je noemt dit ook wel een Inertia dyno test.
http://wotid.com/dyno/content/view/19/38/
Dodge (R) schreef:ik snap iets niet..
ik zie twee uitdraaien van een VI R
PK op de wielen beide 270....
dat klopt toch niet?
had zelf ook een VGTI met 272pk of dat op de motor was of op de wielen dat weet ik niet meer uitdraai zou ik misschien nog kunnen navragen bij JD
Waarom klopt dat niet?
270pk af fabriek zijn opgegeven op de motor/krukas. Aan de wielen verlies je zeker 10% bij een 4wd (+dsg!).
Jou gti zal ongeveer 245-250pk aan de wielen gehad hebben. 272pk aan de motor. (af fabriek 200pk aan de motor!)
Een fabriek kan alleen motorvermogen opgeven, als de motor in de auto ligt zijn allerlei dingen nl bepalend voor het wielvermogen. Neem uitlijning/bandenspanning/wielmaat/type versnellingsbak/4wd of niet. Een golf 5 GTI met DSG bak, verliest meer in de aandrijflijn dan een handgeschakelde bak. Toch geeft de fabriek voor beide types 200pk op... de motor levert nl in beide gevallen 200pk... wat er op de weg komt, is echter bij de handbak hoger.
Laatst gewijzigd door Race Eend op 21 jul 2011, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Ah, roll on. Daar kunnen aanzienlijke verschillen ontstaan als anderen een roll on in een andere versnelling pakken.
All gear runs (dus vanuit de 1 of 2 door naar de 6 in 1 run) geven vrijwel altijd het hoogste vermogen/koppel.
All gear runs (dus vanuit de 1 of 2 door naar de 6 in 1 run) geven vrijwel altijd het hoogste vermogen/koppel.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Wielvermogen moet echter altijd vergeleken kunnen worden.theo schreef:Ah, roll on. Daar kunnen aanzienlijke verschillen ontstaan als anderen een roll on in een andere versnelling pakken.
All gear runs (dus vanuit de 1 of 2 door naar de 6 in 1 run) geven vrijwel altijd het hoogste vermogen/koppel.
Als ik een 310pk ED30 op de rollenbank run in de 4e versnelling, zal ik ergens tussen 270pk en 290 WHP uit moeten komen.
Als ik op een andere dyno 239whp vertaald zie worden als 310 krukas pk's... dan wordt er bullshit verkocht.
Zie hier de abt uitdraai van een 310 leon:
233pk gemeten, gecorrigeerd naar 309pk... dat koop ik niet, zeker niet bij 20 graden buiten temp.
Als ik dezelfde tuning meet in de 4e versnelling krijg ik 244pk... en 282nm... stuk realistischer hè...
Meet ik hem in de 3e:
vag-com log:
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Ja, bij koppel hetzelfde verhaal. Zoals je weet moet je om het krukaskoppel te berekenen:Race Eend schreef: [....Als ik op een andere dyno 239whp vertaald zie worden als 310 krukas pk's... dan wordt er bullshit verkocht.
....
maximaal gemeten wielkoppel*belastbarestraal wiel/(eindreductie*versnelling)
Je ziet het al, een aantal parameters die je zelf moet invoeren en daarmee de berekening kan beinvloeden. Voor elke auto in die omstandigheid moet je al je juiste belastbare straal van het wiel invoeren op dat moment (en bij lage spanning en/of meer belasting wordt die straal kleiner en dat heeft dikke invloed).
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Race Eend schreef:Uitdraaien zijn bij JD altijd in de 3e of de 4e versnelling gemaakt. zegmaar 1500rpm tot de toerenbegrenzer in 1 meting. Het is een acceleratietest (net als op de weg)
Je noemt dit ook wel een Inertia dyno test.
http://wotid.com/dyno/content/view/19/38/
Dodge (R) schreef:ik snap iets niet..
ik zie twee uitdraaien van een VI R
PK op de wielen beide 270....
dat klopt toch niet?
had zelf ook een VGTI met 272pk of dat op de motor was of op de wielen dat weet ik niet meer uitdraai zou ik misschien nog kunnen navragen bij JD
Waarom klopt dat niet?
270pk af fabriek zijn opgegeven op de motor/krukas. Aan de wielen verlies je zeker 10% bij een 4wd (+dsg!).
Jou gti zal ongeveer 245-250pk aan de wielen gehad hebben. 272pk aan de motor. (af fabriek 200pk aan de motor!)
Een fabriek kan alleen motorvermogen opgeven, als de motor in de auto ligt zijn allerlei dingen nl bepalend voor het wielvermogen. Neem uitlijning/bandenspanning/wielmaat/type versnellingsbak/4wd of niet. Een golf 5 GTI met DSG bak, verliest meer in de aandrijflijn dan een handgeschakelde bak. Toch geeft de fabriek voor beide types 200pk op... de motor levert nl in beide gevallen 200pk... wat er op de weg komt, is echter bij de handbak hoger.
Ik snap je.
Weet het trouwens weer. Bij de gti had ik 253 op de wielen dat was niet alleen een chip, dat was ook het uitlaatsysteem, sportcat en chip op maat van JD.
Denk dat je wel iets hoger uitkomt bij Compleet milltec uitlaat systeem en carbonio airintake inbouw. Chipje op maat en klaar!
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Tja.. als je wil kan je iedere rollenbank beinvloeden, hang je temperatuur sensor maar eens in een glas kokend water... dan heb je ook meer vermogen op je uitdraai (DIN correctie etc). Als je eerlijk meet, dan komt het altijd eerlijk uit. Als ik mijn eigen auto meet, zomer of winter, kom ik binnen 1 pk exact uit.theo schreef:Ja, bij koppel hetzelfde verhaal. Zoals je weet moet je om het krukaskoppel te berekenen:Race Eend schreef: [....Als ik op een andere dyno 239whp vertaald zie worden als 310 krukas pk's... dan wordt er bullshit verkocht.
....
maximaal gemeten wielkoppel*belastbarestraal wiel/(eindreductie*versnelling)
Je ziet het al, een aantal parameters die je zelf moet invoeren en daarmee de berekening kan beinvloeden. Voor elke auto in die omstandigheid moet je al je juiste belastbare straal van het wiel invoeren op dat moment (en bij lage spanning en/of meer belasting wordt die straal kleiner en dat heeft dikke invloed).
Zo ook met het toerental (dat is belangrijk om je koppel te bepalen), echter cheaten met je toerental zie je net zo hard terug op de uitdraai, max toerental wordt dan lager/hoger (afhankelijk wat je instelt). Kortom, je valt toch altijd door de mand als je gaat klooien met je dyno.
Ik heb wel 15 abt 310's op de rollenbank gemeten, geen enkele kwam op de beloofde 310pk en veel belangrijker nog, de koppelkrommes waren niet strak en dat bevestigd de vag-com grafiek ook van hierboven..
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
@ race eend
Ik lees net dat een dsg meer aandrijflijn verlies heeft dan een handbak.
Maar een standaard dsg gti is wel een sneller van 0-100
Hoe zit dit met een gechipte
Dus een dsg en een handbak met het Zelfde vermogen.
Wat is dan sneller van 0-100 en tussen acceleraties?
Ik lees net dat een dsg meer aandrijflijn verlies heeft dan een handbak.
Maar een standaard dsg gti is wel een sneller van 0-100
Hoe zit dit met een gechipte
Dus een dsg en een handbak met het Zelfde vermogen.
Wat is dan sneller van 0-100 en tussen acceleraties?
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
De DSG auto is zwaarder, en heeft meer verliezen in de bak.Mackdennis schreef:@ race eend
Ik lees net dat een dsg meer aandrijflijn verlies heeft dan een handbak.
Maar een standaard dsg gti is wel een sneller van 0-100
Hoe zit dit met een gechipte
Dus een dsg en een handbak met het Zelfde vermogen.
Wat is dan sneller van 0-100 en tussen acceleraties?
ECHTER is de DSG zoveel sneller met schakelen (een blow-off valve hoor je niet eens bij een DSG auto), dat hij dat verlies goed maakt met schakelen.
Zou je in 1 versnelling van 100 naar 200 rijden, zal de handbak winnen....
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Heb bij JD twee modificaties aan mijn auto laten doorvoeren:
1) Carbonio air intake
2) Modificatie downpipe (Voorste katalysator verwijderd)
Resultaat is nu een nette 281 pk/410 nm. Winst van 15 pk/10 nm. In het tweede plaatje vind je de vergelijking met mijn eerdere rollerbank test (266 pk/402 nm). Met name in hoger toerental zie je verschil.
1) Carbonio air intake
2) Modificatie downpipe (Voorste katalysator verwijderd)
Resultaat is nu een nette 281 pk/410 nm. Winst van 15 pk/10 nm. In het tweede plaatje vind je de vergelijking met mijn eerdere rollerbank test (266 pk/402 nm). Met name in hoger toerental zie je verschil.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Plaats hier je rollenbank uitsdraai!
Toch ook vanaf 2500 toeren al wat koppel winst. Netjes hoor..
Groet RobvR
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Ziet er netjes uit chris, is het ook merkbaar me rijden ?
Greetz
Greetz
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Dan wel geen GTI, maar wel een uitdraai
En het dieseltje (van de vrouw)
En het dieseltje (van de vrouw)
Laatst gewijzigd door Race Eend op 27 okt 2011, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Keurig mark
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Wow.... Wat is dat voor een monster ibiza?
Groeten Michel.
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Marginaal. Hij was heel snel en is dat uiteraard nog steeds . Hij klinkt wel iets beter. Net wat luider zo lijkt het. Nice!RonnyR20 schreef:Ziet er netjes uit chris, is het ook merkbaar me rijden ?
Greetz
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
@Chris, hoe zit met de downpipe mod, hebben ze je kat eruit geslagen? Bij APK over een aantal jaar andere downpipe erop?
Mooie strakke grafiek met ABT software, of heeft Mark nog wat bijgesteld?
Gr. Rene
Mooie strakke grafiek met ABT software, of heeft Mark nog wat bijgesteld?
Gr. Rene
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Aan de software is niet gesleuteld. Volgens mark is de apk geen probleem omdat ze dan meer kijken naar de achterste katalysator. Ze heben hem denk ik inderdaad eruit geslagen. Heb er overigens al weer 600 km mee gereden. Zonder problemen. En bij hoge toeren net wat meer noise . @race-eend. Jij kunt deze vraag wellicht beter beantwoorden?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Grtz. GTI_6
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- superdave
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
- Type auto: GTE
- Locatie: Kop NoordHolland
Re: Plaats hier je rollenbank uitdraai!
Nice, op welke brandstof?
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 104 gasten