HELP! Milltek ja/nee?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

HELP! Milltek ja/nee?

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ga morgen naar deze jonge man toe alleen deze woont een aardig eind van mijn huis vandaan
Nou is mijn vraag is dit een milltek downpipe met sport cat en midden demper?
want de einddemper is sowieso een originele zover was ik nog wel op de hoogte


http://link.marktplaats.nl/467076589
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: HELP! Milltek ja/nee?

Bericht door Edition30 »

Ook volgens mij is de achterdemper gewoon standaard en twijfel ik aan de middendemper. De kat ziet er wel "Milltek" uit. PM Chris eens die is expert natuurlijk.

De cold air intake heb je niet veel aan omdat deze de warme lucht uit de motorruimte haalt.

Succes.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: HELP! Milltek ja/nee?

Bericht door Wilcoos »

Downpipe en sportcat zien er wel Milltek uit, rest heb je niets aan. Weet niet wat je van plan wat te gaan betalen hiervoor?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: HELP! Milltek ja/nee?

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik wou voor de complete uitlaat 500 geven de luchtfilter en de blowoff mag deze jongeman houden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: HELP! Milltek ja/nee?

Bericht door Wilcoos »

Als het in goede staat is kan het een aardige prijs zijn, maar kan nog wel wat lager zeker als het al wat ouder is, welk jaar is het? En let op dat de oudere modellen wel eens scheurden, dus als de middendemper een Milltek is controleer dan goed de naden.

Even uit mijn hoofd koop je een donwpipe met cat voor 800,- en een middendemper voor zo een 300,- Dus zijn genoemde nieuwwaarde klopt wel.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: HELP! Milltek ja/nee?

Bericht door Spuugemmer »

Middendemper heeft wel alle signalementen van een Milltek demper. De Downpipe minder. Misschien dat het een van de allereerste modellen is. Het is sowieso dan niet de 3" downpipe die je nu nieuw zou kopen.

Ik heb hem nog even zitten vergelijken me een nieuwe Milltek die ik hier heb en die is totaal anders.

Zoals ik het nu zie dan hebben we hier te maken met een replica Milltek. Een Milltek downpipe bestaat uit 2 delen! DOwnpipe tot net na de kat en dan de linkpipe naar de middendemper. Maar het is sowieso een redelijk bouwpakket.
http://www.quality-tuning.com/down-pipes/dp04.html

het lijkt me eerder op een vergelijkbare downpipe als in de link met een kat er tussen geklust.
Afbeelding Dit is een Milltek van de een na laatste generatie Let even op het verschil van de beugel. Als het een echte Milltek is staat er altijd een type plaatje op met Milltek erop, onderdeelnummer en een productienummer.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: HELP! Milltek ja/nee?

Bericht door MkVI Nmgn »

Oke ik zal het dan even controleren,
Maar ik wist wel dat ze uit meerdere delen bestonden maar het lijkt er ook
dat deze jongeman na de sportcat heeft laten lassen dat daarom niet alle delen los zijn dus ook niet zo makkelijk mee tenemen,
ik ga hem toch maar eens vragen of die niet de hele bende op kan sturen onder rembours zal wellicht ook een stuk goedkoper zijn als 250km rijden
bedankt voor de info Chris !

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten