Optrekken in z'n 2?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Optrekken in z'n 2?

Bericht door Floppie »

Stond gisteren na een beetje sprinten & sportief rijden bij een pompstation na te praten met een Duitse eigenaar van een ED30 (eigen opgave: 335 PK/390 Nm).
Hij vertelde mij dat hij zelf, door z'n vermogen, eigenlijk nooit bij sprintjes of sportief rijden optrekt vanuit de eerste versnelling (handbak dus).
Zijn verklaring was dat de extra versnelling hem meer tijd kostte dan de manier waarop hij het deed en dat het ook geen kwaad kon voor de motor, er was tenslotte voldoende koppel aanwezig...

Ik snap zijn verhaal maar heb toch het idee dat het niet helemaal goed kan zijn voor je koppeling en platen.
Wat is jullie (technische) ervaring daarmee?

ps. Nou moet ik toch nog sneller leren schakelen :oops: maar... Hij zag vanaf vanaf 70 km/u alleen nog maar mijn achterlichten... 8-)
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Spuugemmer »

Het kan prima. Alleen krijgt de koppeling wel behoorlijk veel straf. Want je wil vlot op trekken en subtiel is er dan niet meer bij.
Ik denk zo langzaam aan dat er best wel een aantal mensen gebaat zijn bij wat extra tractie. Daar zijn wel een aantal truckjes voor.
Golf MK1 GTI
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door kevin78 »

Vertel Chris....?

Maar hoe kan je nu het snelste optrekken bij stoplicht ? Al iets toeren maken als je nog stil staat of is dit onzin..
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Edition30 »

kevin78 schreef:Vertel Chris....?

Maar hoe kan je nu het snelste optrekken bij stoplicht ? Al iets toeren maken als je nog stil staat of is dit onzin..
In principe moet de motor net zoveel toeren maken dat de deze (net) niet doodvalt. Zelf doe ik met de koppeling rustig aan, dus beetje gas, eerst 100 % contact maken en dan gas. In zijn twee moet je dat rustig opbouwen (kost tijd) en dan na 100 % contact gas. Er flink vandoor gaan in zijn twee lijkt mij niet goed. Diverse autobladen geven flink gas en laten dan de koppeling lekker opkomen (clutch-drop), gaat lekker snel, maar is niet zo goed ...........

Maar Chris je hebt mij nieuwsgierig gemaakt.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Floppie »

Chris@XT Motorsport schreef:Ik denk zo langzaam aan dat er best wel een aantal mensen gebaat zijn bij wat extra tractie. Daar zijn wel een aantal truckjes voor.
Vertel grote smurf, vertel!!! ;)
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Spuugemmer »

Hahaha. Is het zo erg......

Originele koppeling kan je niet zo goed straf geven die ben je dat gelijk aan het verminken. Een clutch-dump kan opzich wel als die voldoende bite heeft. zolang je maar geen slip hebt daar gaat ie nogal stuk van. Dus koppeling is ff afhankelijk van de bestuurder. Maar het grootste probleem zit hem erin dat de eerste versnelling redelijk nutteloos is aangezien het voornamelijk wielspin veroorzaakt. En de ideale omstandigheid is een heel heel klein beetje wielspin.

Het belangrijkste is dus eigenlijk grip zoeken......
Even een lijstje wat grip (beter contact met de weg oplevert):
-goede banden.
-Powerflex
-Lagere banden spanning of eigenlijk de juiste bandenspanning.....
- En het belangrijkste het tegengaan van de verplaatsing van het gewicht!!

Dat laatste wil ik wel iets verder op doorgaan. Ooit vroeger....Toen Subaru's nog hip waren en Ranja nog lekker..... Hebben ze wel eens een test gedaan met een standaard Impreza WRX STI. 1/4 mile sprintje geloof 13,2. Nu hebben ze alleen het onderstel aangepast geen peekaa extra. Wat bleek er was ineens een 12,8 mogelijk. Bedenk hierbij dat een 4x4 auto mt standaard vermogen doorgaans voldoende grip heeft. Wat is dan het verhaal hier achter. Door het onderstel zo af te stellen dat de auto zijn gewicht niet volledig naar de achterwielen ging verplaatsen maar juist ook op de voorwielen bleef met optrekken bleek er met meer toeren gestart te kunnen worden en was de auto bij overschakelen rustigger....
Oke wat hebben wij hier aan met onze voorwiel aandrijvers..... Best een boel. achter dempers iets stugger en de rij hoogte achter iets hoger dan voor. resultaat tijdens optrekken komt de auto horizontaal. gevolg....... meer grip...Ik moet wel toegeven dat ik dit zelf nog aan het proberen ben maar merk nu al dat het verschil behoorlijk is... ik dacht ook altijd dat een schroefset voor de hoek om gaan was maar ook voor optrekken kan je er behoorlijk wat voordeel uithalen. De truc is alleen om de balans te vinden tussen grip/rijcomfort en de hoek om kunnen......

-
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door KlouxOne »

Ik moet zeggen toen ik net mijn billstein schroefset onder mijn seat ibiza cupra had ik ook opeens een stuk minder last had van wiel spin, en dat dus wel degelijk helpt! en inderdaad de powerfles rubbertjes werken ook heel goed. auto zoekt minder en heeft meer grip. en door een stugger onderstel heeft de auto ook minder lift. scheel echt enorm
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Floppie »

Chris@XT Motorsport schreef:Ooit vroeger....Toen Subaru's nog hip waren en Ranja nog lekker.....
...En veters nog in je schoen zaten in plaats van r**t... ;)

Thanks voor de uitleg.
En hoe kan het nou dat elke keer als jij wat uitlegt, ik het idee heb dat ik thuis weer even wat moet voorstellen... :lol: :lol:
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Spuugemmer »

Volgens mij zet ik geen pistool tegen je hoofd dus het is waarschijnlijk een van die stemmen die in je hoofd zegt......HEBBEN HEBBEN HEBBEN.....

Maar goed om het leven thuis wat beter voor je te maken. de straattuners budget uitvoering:

- Auto voor opkrikken, gasbrand de voorste veren roodgloeiend stoken en dan in een keer de krik laten zakken. Daar de achterkant helemaal vol stoppen met bumpstops. Is niet meer normaal of comfortabel mee te rijden maar... Je hebt onbudget een soort van tuning gedaan....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Floppie »

Chris@XT Motorsport schreef:Volgens mij zet ik geen pistool tegen je hoofd dus het is waarschijnlijk een van die stemmen die in je hoofd zegt......HEBBEN HEBBEN HEBBEN.....
Ohhhhh...Die stemmen heb ik idd ook bij de Mediamarkt, Apple-stores, VAG-showrooms enz. enz. :lol: :lol:
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Spuugemmer »

Ja das helemaal niet zo raar. Heb ze ook met regelmaat. Heb ze zelfs ook wel eens als ik gewoon thuis ben....Ineens HEBBEN HEBBEN HEBBEN....moet alleen daarna nog gaan bedenken wat. Heb uit zeer betrouwbare bron en uit recent persoonlijk onderzoek......Dat vrouwen dat veel beheerster hebben alleen als ze het hebben dat ze dan echt bonkers gaan! Zo was ik laatst in Monaco en daar ging de dame in kwestie echt helemaal los. Wij mannen zijn daar veel simpeler in we willen een uitlaat onder de auto klaar. das er eentje logisch. Een vrouw daar in tegen. Koopt een paar schoenen want ze heeft thuis immers pas 86 (geen onzin) paar staan en 3 winkels verder koopt ze weer een paar..... Waarom??? geen idee..... Wat wel meer dan prima werkt (vooral verder weg gaan winkelen) vlak voor thuiskomst even heel subtiel melden (als ze ligt weg te dromen van al die andere duizenden euro's die ze had kunnen uitgeven als de winkels langer open zouden zijn geweest) Toch maar fijn dat deze auto ons ze comfortabel en veilig (veilig is een codewoord dat vinden vrouwen belangrijk)......Zelfde als stel je raakt je baan kwijt..... je kan zeggen schatje is vervelend maar ik vind wel weer een nieuwe.....Daar zit niet het codewoord in..... Als je zegt schatje niets aan de had we hoeven het huis niet uit....dan is dat veilig.....codewoord.....

ps. naar verwachting ligt het boek vrouwen en het codewoord binnenkort in de betere boekenwinkel.....(ik wil niet te hoog inzetten denk een boek of 7) verfilming 1x in de maand bij de wereld draait door....Af en toe eens bij Wilfred, Johan en van der Gijp aanschuiven om daar wat voetbalcodewoorden (vakjargon: VCW) uit te leggen.

Eigenlijk moet je het zo zien:
1 paar prada schoenen = een setje nieuwe BBS velgen
1 De Tribute Patchwork-tas van Louis Vuitton = (mits een niet te veel eisende vrouw) Lekker knutsellen aan je auto zonder gezeur.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Edition30 »

Chris@XT Motorsport schreef:...............................................................

Eigenlijk moet je het zo zien:
1 paar prada schoenen = een setje nieuwe BBS velgen
1 De Tribute Patchwork-tas van Louis Vuitton = (mits een niet te veel eisende vrouw) Lekker knutsellen aan je auto zonder gezeur.

Ja Chris dat is een lekkere oplossing. Alles wat je dan aan je auto uitgeeft vraagt dan wel meteen twee keer zoveel budget. En nu ik dit tik hoor ik jou zeggen: "ja, dus elke % korting die wij geven zijn er dus in feite twee!". :roll:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Spuugemmer »

Hahaha nee nee heel niet..... trouwens als er iemand korting op prada of vutton weet..... Doe mij eens een linkje ik wil namelijk een nieuw project beginnen. Maar krijg het er niet helemaal door. hoorde zelfs iets vreemds als dan moet de type 1 weg.....Nou de bank sliep best lekker.....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Edition30 »

OPA weg! :shock: :shock:

Met zo`n voorstel: Je bedoelt dat OPA lekker warm in de garage stond en dat je vrouw op de bank sliep toch. ........... of heb jij het toch niet veel beter voor elkaar als de rest hier :roll:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door RobvR »

Chris@XT Motorsport schreef:Maar krijg het er niet helemaal door. hoorde zelfs iets vreemds als dan moet de type 1 weg.....Nou de bank sliep best lekker.....
:lol: :lol: :lol:
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Spuugemmer »

Opa staat lekker warm binnen en lekker warm op de bank....EN!!! Heb me zin...... :D

Dat kan ik al vast aan jullie verklappen.... Deel 2 van mijn nu al legendarische boekenreeks.... Trouw wel trouwen niet.

Hierbij de proloog:

Vroeger dacht je trouw zijn dat komt wel als je gaat trouwen. Dat was een mooi streven om foute keuzes goed te praten voor jezelf echter op het moment dat je de gedachten gang van de vrouw door hebt betekend trouw (codewoord) heel veel voor ze en vinden ze trouwen (logisch is een feestje en ze hebben alle aandacht en iedereen zegt ooooohw wat ben je mooi....) eigenlijk ook wel wat maar niet om de redenen waarom wij mannen het zouden doen. Bij de man is het uitliefde voor de vrouw, het gezin, belastingdienst en natuurlijk de zekerheid van een paar schone sokken... De vrouw denk hier echter heel anders over. Trouwen bestaat uit:
De mooiste dag van je leven EN sooow die sukkel moet nu doen wat ik zeg.....

Dan een aantal hoofdstukken hoe en wat beetje drama (das weer goed voor de verfilming) en dan als afsluiting een cliffhanger naar deel 3.....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Edition30 »

Chris,

Volgens mij kan Floppie jou wel wat tips geven in deze :D
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Spuugemmer »

Die kans is wel aanwezig ja....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door RobvR »

Dan kom je vanzelf bij ""Af.... oh nee, onderwerp heet "Optrekken in z'n 2"....
Groet RobvR
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door rabies »

Jongens (mannen) toch, ik merk dat ik het helemaal niet zo slecht doe... ;)
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Floppie »

@ Chris & de rest: Echt geweldig die conversatie en ik wist niet dat Chris zo poëtisch was aangelegd... :lol: :lol: :lol:

Mijn aanstaande heeft het ook gelezen en komt niet meer bij en had de opmerking:
"Leuk die jongens in Poeldijk, maar als je daar nou ook nog eens fatsoenlijk kan winkelen, zet je mij maar af en ga jij lekker je gang daar!" :roll:
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door rabies »

O ze willen best mensen ff in Den Haag afzetten hoor, maar ik blijf liever ff neuzen of alles goed gaat, tot het irritante aan toen 8-)
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Spuugemmer »

FLoppie gebruik je nou codetaal voor i'm fucked....... Hahaha nee onzin.... Kijk het is natuurlijk heel simpel we hebben gewoon mee gedacht met de mannen. We gaan in een dorp zitten waar echt geen winkel is waar een vrouw geld kan uitgeven!! Das een stukje extra service zie het zo maar...... Maar idd de volgende keer zetten we je samen met dat waarschijnlijk mevrouw Floppie of is dat dan mevrouw HDD? Want vrouwen onthouden immers alles en een floppie is vanzelf een keer vol.....

Rabies, jij bent toch nooit irritant, no way dat jij mijn titel van druk en aanwezig en irritant van me gaat afnemen. We weten namelijk als de oorlog uitbreekt dat jij het fort komt belegeren! Dan kunnen wij rustig doorwerken....

Maar kort samengevat Floppie heeft geen grip met zijn auto en gaat trouwen............ Helaas heb ik even een writersblock anders had ik hier vast een mooie proloog over kunnen schrijven..... Weet je wat als jullie nou een feestje gaan geven en iedereen doet gezellig zijn liedje, verhaaltje en toneelstukje. Naast het feit dat DanceFX dan uiteraard de muziek en licht kan verzorgen wil ik best een mooie lezing houden over meneer en mevrouw floppie..... Een aantal steekwoorden zou wel prettig zijn dan anders is de kans heel groot dat het ineens over iets heel anders gaat....
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Optrekken in z'n 2?

Bericht door Edition30 »

Volgens mij kan je beter de topic titel veranderen in "Optrekken met z`n tweeën" :D
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten