PK's terug winnen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
bastii
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:27
Type auto: Golf 3 GTI 2.0 8V

PK's terug winnen

Bericht door bastii »

sinds een week ben ik trots eigenaar van een GTI:
mijn Golf GTI MK3 2.0 8V zou volgnes het boekje rond de 200 km/u moeten kunnen rijden.
ik heb het idee dat ik dat nu niet haal of misschien was ik te ongeduldig....

Het blokje heeft pas 103.000 gelopen.
er is niet aan gesleuteld (nog) verder zit er een Remus in eind demper op (voor zover dat uit maakt)

nu ben ik van plan om de rotor, bougies & kabels te vervangen. en even een grote beurt geven.

MAAR zou ik hier echt PK's mee terug winnen?

mvg,

Bastiaan
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: PK's terug winnen

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Met een grote servicebeurt (goede olie, nieuwe filters, bougies, etc... ) zou je al een heel eind kunnen komen!
Is ook een keer in een Top Gear aflevering getoond met een Renault Avantime waar ze een meting hadden gedaan voor en na een servicebeurt met als resultaat; bijna weer fabriekswaarden...

Veel succes!
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
p78
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:22
Type auto: mk5 gti

Re: PK's terug winnen

Bericht door p78 »

had may de motor niet bijna volledig gereviseerd toen?
bastii
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:27
Type auto: Golf 3 GTI 2.0 8V

Re: PK's terug winnen

Bericht door bastii »

oke bedankt!
dan ga ik dat binnenkort doen.

ik had trouwens nog een vraag over de toerenteller maar daar weten jullie niet toevallig iets van af?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: PK's terug winnen

Bericht door Golf88 »

bastii schreef:oke bedankt!
dan ga ik dat binnenkort doen.

ik had trouwens nog een vraag over de toerenteller maar daar weten jullie niet toevallig iets van af?
Wat is je vraag? ;)
bastii
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2014, 19:27
Type auto: Golf 3 GTI 2.0 8V

Re: PK's terug winnen

Bericht door bastii »

als de motor koud is dan gebeurd dit niet maar als deze een beetje warm word wel.
de toerenteller geeft tot 1000 toeren teveel aan met schotkjes dus als ik werkelijk 2000 toeren rijd dan schommelt de teller tussen de 2000 en de 3000 terwijl de koppeling niet slipt.
bij stationair draaiden doet die dit ook maar dan iets minder extreem.
ook de digitale teller die je ipv je dag teller kan instellen geeft deze schommelingen weer.

ik denk dat het in de opnemer zit maar had bedacht dat dit misschien wel een vaker voorkomende kwaal zou kunnen zijn.

en omdat ik een GTI met slechts 100.000 op de teller heb wil ik m helemaal opknappen en dat moet de toerenteller ook goed werken :)
GTI-16vSC
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2014, 15:40
Type auto: MK3 GTI 16V 20jahre

Re: PK's terug winnen

Bericht door GTI-16vSC »

Het toerental schommelt dus alleen op je teller? Je blok blijft wel goed lopen neem ik aan (een gelijk toerental)

Het toerenteller signaal komt bij zo'n 8v vanaf je Bobine. Meestal is het signaal dat hier van komt gewoon goed (als dat signaal verkeert is, dan is je bobine vaak ook niet goed meer).

Anders ligt het probleem aan je teller. Omdat je hierboven al zei het gevoel te hebben minder vermogen te hebben zou het misschien toch de bobine kunnen zijn. Kwestie van even proberen, weet niet waar je vandaan komt? Ik heb eventueel nog wel bobine's liggen om te testen.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten