PK's terug winnen
PK's terug winnen
sinds een week ben ik trots eigenaar van een GTI:
mijn Golf GTI MK3 2.0 8V zou volgnes het boekje rond de 200 km/u moeten kunnen rijden.
ik heb het idee dat ik dat nu niet haal of misschien was ik te ongeduldig....
Het blokje heeft pas 103.000 gelopen.
er is niet aan gesleuteld (nog) verder zit er een Remus in eind demper op (voor zover dat uit maakt)
nu ben ik van plan om de rotor, bougies & kabels te vervangen. en even een grote beurt geven.
MAAR zou ik hier echt PK's mee terug winnen?
mvg,
Bastiaan
mijn Golf GTI MK3 2.0 8V zou volgnes het boekje rond de 200 km/u moeten kunnen rijden.
ik heb het idee dat ik dat nu niet haal of misschien was ik te ongeduldig....
Het blokje heeft pas 103.000 gelopen.
er is niet aan gesleuteld (nog) verder zit er een Remus in eind demper op (voor zover dat uit maakt)
nu ben ik van plan om de rotor, bougies & kabels te vervangen. en even een grote beurt geven.
MAAR zou ik hier echt PK's mee terug winnen?
mvg,
Bastiaan
- Golf VI GTI Adidas
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
- Type auto: Golf 6 GTI Adidas
- Locatie: Randstad
Re: PK's terug winnen
Met een grote servicebeurt (goede olie, nieuwe filters, bougies, etc... ) zou je al een heel eind kunnen komen!
Is ook een keer in een Top Gear aflevering getoond met een Renault Avantime waar ze een meting hadden gedaan voor en na een servicebeurt met als resultaat; bijna weer fabriekswaarden...
Veel succes!
Is ook een keer in een Top Gear aflevering getoond met een Renault Avantime waar ze een meting hadden gedaan voor en na een servicebeurt met als resultaat; bijna weer fabriekswaarden...
Veel succes!
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Re: PK's terug winnen
had may de motor niet bijna volledig gereviseerd toen?
Re: PK's terug winnen
oke bedankt!
dan ga ik dat binnenkort doen.
ik had trouwens nog een vraag over de toerenteller maar daar weten jullie niet toevallig iets van af?
dan ga ik dat binnenkort doen.
ik had trouwens nog een vraag over de toerenteller maar daar weten jullie niet toevallig iets van af?
Re: PK's terug winnen
Wat is je vraag?bastii schreef:oke bedankt!
dan ga ik dat binnenkort doen.
ik had trouwens nog een vraag over de toerenteller maar daar weten jullie niet toevallig iets van af?
Re: PK's terug winnen
als de motor koud is dan gebeurd dit niet maar als deze een beetje warm word wel.
de toerenteller geeft tot 1000 toeren teveel aan met schotkjes dus als ik werkelijk 2000 toeren rijd dan schommelt de teller tussen de 2000 en de 3000 terwijl de koppeling niet slipt.
bij stationair draaiden doet die dit ook maar dan iets minder extreem.
ook de digitale teller die je ipv je dag teller kan instellen geeft deze schommelingen weer.
ik denk dat het in de opnemer zit maar had bedacht dat dit misschien wel een vaker voorkomende kwaal zou kunnen zijn.
en omdat ik een GTI met slechts 100.000 op de teller heb wil ik m helemaal opknappen en dat moet de toerenteller ook goed werken
de toerenteller geeft tot 1000 toeren teveel aan met schotkjes dus als ik werkelijk 2000 toeren rijd dan schommelt de teller tussen de 2000 en de 3000 terwijl de koppeling niet slipt.
bij stationair draaiden doet die dit ook maar dan iets minder extreem.
ook de digitale teller die je ipv je dag teller kan instellen geeft deze schommelingen weer.
ik denk dat het in de opnemer zit maar had bedacht dat dit misschien wel een vaker voorkomende kwaal zou kunnen zijn.
en omdat ik een GTI met slechts 100.000 op de teller heb wil ik m helemaal opknappen en dat moet de toerenteller ook goed werken
Re: PK's terug winnen
Het toerental schommelt dus alleen op je teller? Je blok blijft wel goed lopen neem ik aan (een gelijk toerental)
Het toerenteller signaal komt bij zo'n 8v vanaf je Bobine. Meestal is het signaal dat hier van komt gewoon goed (als dat signaal verkeert is, dan is je bobine vaak ook niet goed meer).
Anders ligt het probleem aan je teller. Omdat je hierboven al zei het gevoel te hebben minder vermogen te hebben zou het misschien toch de bobine kunnen zijn. Kwestie van even proberen, weet niet waar je vandaan komt? Ik heb eventueel nog wel bobine's liggen om te testen.
Het toerenteller signaal komt bij zo'n 8v vanaf je Bobine. Meestal is het signaal dat hier van komt gewoon goed (als dat signaal verkeert is, dan is je bobine vaak ook niet goed meer).
Anders ligt het probleem aan je teller. Omdat je hierboven al zei het gevoel te hebben minder vermogen te hebben zou het misschien toch de bobine kunnen zijn. Kwestie van even proberen, weet niet waar je vandaan komt? Ik heb eventueel nog wel bobine's liggen om te testen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten