Tussen sprintje met de ..... politie

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door martin »

Net in de zeeburger tunnel zwarte gti6 voor me, eerst rijd ie normaal dan flink door trekken. Plots op de rem naar links in de tunnel trekt ie weer door 170-180 ik er achteraan. Uit de tunnel ging ie weer in de ankers maar ik haal hem niet in.
Bordje politie :shock: Wat een t....g lijers. Alleen waarschuwing omdat ik hem niet had ingehaald "waarschijnlijk" . en geen meeting kon maken.
Neefje had foto gemaakt maar weet niet meer hoe ik dat moet plaatsen.
Gr. Martin.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Golf88 »

:evil: Bah! Dit is toch gewoon te erg dat dit zomaar mag? En dan ook nog een preek krijgen natuurlijk als je begint over uitlokking...
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Schippersss »

Ieder bepaald zelf ofdat hij of zij mee gaat, praat niks goed, maar moet je dan achter elke auto aan die hard gaat rijden?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Golf88 »

Schippersss schreef:Ieder bepaald zelf ofdat hij of zij mee gaat, praat niks goed, maar moet je dan achter elke auto aan die hard gaat rijden?
Daar heb je wel gelijk in, maar wat is nu dan de motivatie om dit te doen? Net zoals ze de politie niet met de sirene's aan mag rijden als er geen nood is, mogen toch ook niet zonder reden 170/180 gaan rijden waar je maar 120 (?) mag?
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Schippersss »

Dat weet je niet. Hadden misschien een melding gehad. Niet iedere melding moet met blauw en signaal gereden worden dat komt tegenwoordig alleen nog maar bij ernstige noodgevallen voor.

Ik ga hier niet de heilige boom uit hangen, doe ook regelmatig meelopen met andere snelle auto's, maar als er dan stop politie verschijnt dan zij het zo.
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door martin »

Ik reed 100-110 na mij idee leek het verdoemd veel op het uitlokken tot laat ik het houden op sportief rijden. Hij zat gewoon te wachten tot ik hem kon inhalen en een meeting kon doen. Toen dat niet lukte kon ik volgen. Later haalt hij me weer met een noodgang in ,mist ie bijna de afslag en ook bijna in de vangrail stof vloog omhoog omdat ie in de berm reed. Wat een kaffer.
Gr. Martin.
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door 73GTI »

Zeker uitlokken, heb al eens van deze Gti gehoord. (nu dus bevestigd).
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door martin »

Kenteken staat helaas niet op de foto, volgend keer eerst rustig inhalen en proberen naar binnen te kijken voordat ik er voorbij schiet. ;)
Gr. Martin.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Edition30 »

Politie is vrijgesteld van verkeersregels en mogen dus hard rijden (ze mogen niet het overige verkeer in gevaar brengen!). En te hard meerijden doe je zelf en dat mag niet :roll:

In dit geval neigt het wel naar uitlokking, vandaar ook de waarschuwing. Maar ik vind het geen normaal gedrag om juist in een tunnel flink door te trekken, daarmee neem je een risico als politieagent. Het verhaal heeft ook een heel hoog macho gehalte, ik zal jou wel even als agent in een GTI even laten zien hoe stoer ik ben!

Ben benieuwd naar de foto.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
stefanmk4
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2014, 10:46
Type auto: Seat Ibiza FR DSG

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door stefanmk4 »

Kan je nog wel een deel van het kenteken lezen ? In onderstaande gti zaten ook agenten 2 weken terug. In de buurt van waar jij het mee maakte. Welke ook vlot door reden :roll:

Afbeelding
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door golftdi130 »

Sorry, maar twee personen in een sportieve Golf met 5 deuren laat ik gaan. Als de kinderen achterin ingesnoerd zitten is het natruulijk een ander verhaal, persoonlijk vind ik 5 deuren niet helemaal passen bij een sportieve auto en sportief rijgedrag.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Edition30 »

golftdi130 schreef:Sorry, maar twee personen in een sportieve Golf met 5 deuren laat ik gaan. Als de kinderen achterin ingesnoerd zitten is het natruulijk een ander verhaal, persoonlijk vind ik 5 deuren niet helemaal passen bij een sportieve auto en sportief rijgedrag.
Ik ben ook achterdochtig als het gaat om auto's met twee personen erin (of meer, zoals een cameraploeg....).

Over de opmerking over de verhouding deuren/sportief ga ik maar niet op in.
Laatst gewijzigd door Edition30 op 29 jun 2014, 00:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door martin »

Eindelijk een link.

p.s ik rij ook een vijf deurs, soms met ze tweeën of drieën of vier personen.

[img] https://www.dropbox.com/s/15cjy0zuuuw1o ... .00.35.jpg img]
Gr. Martin.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Crokko »

Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden.

Wanneer je door het gedrag van andere dermate beïnvloed wordt, dat je jezelf niet onder controle hebt, kun je jouw verantwoordelijkheid niet doorschuiven. En moet je je afvragen of je in een auto hoort te rijden. Simpel als dat.

Als je bewust de keuze maakt om te "sporten" met andere weggebruikers, dan moet je ook bewust zijn van de mogelijke consequenties van je beslissing.

Uitlokking is maar een beperkt begrip. ;)
Afbeelding
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door 73GTI »

De andere van wie ik van deze Gti heb gehoord hebben ook allebij een "snelle auto". Ze doen het dus alleen/vaak bij snelle type auto's. uitlokken vind ik dat.
Als hij hard voorbij komt en je gaat er achteraan ok dat is je eigen schuld, maar eerst langzaam dan gas erop dan weer langzaam en dan weer gas erop, dat is uitlokken.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Edition30 »

Als jij ergens te hard rijdt en je wordt gevolgd door de politie dan is dat geen uitdagen. Maar als ze echt zitten uit te dagen door langzaam te rijden en dan weer snel, met echt de bedoeling dat je met ze meegaat doen, dan is dat toch echt uitlokken. En dat mag niet.

Beter, je gewoon niet laten verleiden tot meedoen aan dit soort dingen.
Laatst gewijzigd door Edition30 op 29 jun 2014, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door RobvR »

Crokko schreef:Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden.

Wanneer je door het gedrag van andere dermate beïnvloed wordt, dat je jezelf niet onder controle hebt, kun je jouw verantwoordelijkheid niet doorschuiven. En moet je je afvragen of je in een auto hoort te rijden. Simpel als dat.

Als je bewust de keuze maakt om te "sporten" met andere weggebruikers, dan moet je ook bewust zijn van de mogelijke consequenties van je beslissing.

Uitlokking is maar een beperkt begrip. ;)
Helemaal met je eens Crokko!
Daarbij......krijg je bij jouw rijgedrag alleen maar een waarschuwing.... is het nog niet goed.
Dat noem ik zeuren, maar ook dat is een beperkt begrip... ;)
Groet RobvR
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door RobvR »

stefanmk4 schreef:Kan je nog wel een deel van het kenteken lezen ? In onderstaande gti zaten ook agenten 2 weken terug. In de buurt van waar jij het mee maakte. Welke ook vlot door reden :roll:
Reden ze vlot door in een gti? ... dat meen je niet.

Jongens hou eens op!
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Crokko »

Sorry hoor, maar als iemand anders zijn rijgedrag (hard zacht hard zacht) bij je oproept om hard te gaan rijden, terwijl je eigenlijk niet wil, dan mis je toch een chromosoompje.

Waar laat zo'n iemand zich nog meer voor uitlokken?
Wat roept het bijvoorbeeld bij iemand op als een andere weggebruiker van links naar rechts over de weg slingerd? Ook gaan slingeren? :lol:

Als jij op die manier met andere weggebruikers bezig bent, dan sta je dus open voor dat soort signalen.

Conclusie:
De aanleiding is hooguit een verklaring voor je gedrag, maar geen excuus!
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Schippersss »

Ja wat is uitlokken!? Meer je zelf laten opnaaien en blijven plakken om te laten zien dat je ook een (snelle) gti rijd. Allemaal prima, maar die keus is aan jouw en wat hun doen heb je niet zoveel mee te maken.
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door 73GTI »

Crokko schreef:Sorry hoor, maar als iemand anders zijn rijgedrag (hard zacht hard zacht) bij je oproept om hard te gaan rijden, terwijl je eigenlijk niet wil, dan mis je toch een chromosoompje.

Waar laat zo'n iemand zich nog meer voor uitlokken?
Wat roept het bijvoorbeeld bij iemand op als een andere weggebruiker van links naar rechts over de weg slingerd? Ook gaan slingeren? :lol:

Als jij op die manier met andere weggebruikers bezig bent, dan sta je dus open voor dat soort signalen.

Conclusie:
De aanleiding is hooguit een verklaring voor je gedrag, maar geen excuus!
Allemaal leuk en aardig. Alle andere weggebruikers mogen je proberen uit te lokken. en kom je een chromosoompje tekort dan doe je daaraan mee, behalve de politie.
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door maRRRtinus »

Edition30 schreef:
golftdi130 schreef: Ik ben ook achterdochtig als het gaat om auto's met twee personen erin (of meer, zoals een cameraploeg....).
Dit!
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door Crokko »

73GTI schreef:
Crokko schreef:Sorry hoor, maar als iemand anders zijn rijgedrag (hard zacht hard zacht) bij je oproept om hard te gaan rijden, terwijl je eigenlijk niet wil, dan mis je toch een chromosoompje.

Waar laat zo'n iemand zich nog meer voor uitlokken?
Wat roept het bijvoorbeeld bij iemand op als een andere weggebruiker van links naar rechts over de weg slingerd? Ook gaan slingeren? :lol:

Als jij op die manier met andere weggebruikers bezig bent, dan sta je dus open voor dat soort signalen.

Conclusie:
De aanleiding is hooguit een verklaring voor je gedrag, maar geen excuus!
Allemaal leuk en aardig. Alle andere weggebruikers mogen je proberen uit te lokken. en kom je een chromosoompje tekort dan doe je daaraan mee, behalve de politie.
In die zin is dit......
terwijl je eigenlijk niet wil
....essentieel. ;)

Uitlokking, verleidingen, uitdagingen, goed of slecht (dat is een andere discussie) , maar je maakt zelf de keuze of je erop in gaat.
Als je erop in gaat zonder dat je daar bewust van bent dan mis je dat chromosoompje en hoor je niet in een auto. Dat valt onder ongecontrolleerd gedrag.

Ga je er bewust op in (zoals de meeste onder ons, hoop ik :mrgreen: ), zul je je verantwoording moeten dragen als een man.
En niet janken, dat je met 180 achter een politiewagen aan bent gereden. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
martin
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 dec 2012, 22:22
Type auto: Golf V GTI
Locatie: zaanstad

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door martin »

Crokko, ik loop niet te janken, die gasten reden voor mij en gingen meerdere keren op het gas en weer in de ankers. In de tunnel hadden zei ook geen reden om het gas erop te zetten behalve om mij te naaien en een sprintje te trekken.


Toen ze zagen dat ik er niet voorbij wilde en zei mij niet konden naaien kwam pas het bordje en stapten 2 jongens van ongeveer 25 jaar uit. En Crokko ik mis geen geen chromosomen jonguh.
Gr. Martin.
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Tussen sprintje met de ..... politie

Bericht door 73GTI »

Crokko schreef:
73GTI schreef:
Crokko schreef:Sorry hoor, maar als iemand anders zijn rijgedrag (hard zacht hard zacht) bij je oproept om hard te gaan rijden, terwijl je eigenlijk niet wil, dan mis je toch een chromosoompje.

Waar laat zo'n iemand zich nog meer voor uitlokken?
Wat roept het bijvoorbeeld bij iemand op als een andere weggebruiker van links naar rechts over de weg slingerd? Ook gaan slingeren? :lol:

Als jij op die manier met andere weggebruikers bezig bent, dan sta je dus open voor dat soort signalen.

Conclusie:
De aanleiding is hooguit een verklaring voor je gedrag, maar geen excuus!
Allemaal leuk en aardig. Alle andere weggebruikers mogen je proberen uit te lokken. en kom je een chromosoompje tekort dan doe je daaraan mee, behalve de politie.
In die zin is dit......
Dat we niet in Amerika wonen waar uitlokken wel mag door de politie
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten