Uitlaat voor golf R

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GerardR
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 jul 2011, 11:09

Uitlaat voor golf R

Bericht door GerardR »

Ik wil iets meer herrie in mijn R

Welke uitlaat moet ik doen zelf vind ik milltek wel mooi en dan met titanium eindstukken.
En nu ik wil herrie maar maar op snelweg geen oordoppen op.

Moet ik dan resonated of non resonated nemen.

Eisenmann vind ik ook mooi en morgen even kijken bij eps iemand daar ervaring mee
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Verlengsnoer »

Hi gerard,

Ik denk dat je dan voor de non resonated moet gaan. Het best is misschien om even contact op te nemen met xt, waar deze maand nog een actie loopt voor miltek uitlaten. Ik heb zelf naast miltek ook veel goed gelezen over akrapovic uitlaten. Ik weet alleen niet of ze ook een uitlaat hebben in het assortiment voor de golf R, voor de scirocco R leveren ze hem wel.

Het is in iedergeval een leuke zoektocht. Succes en hou ons op de hoogte zou ik zeggen...
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Mackdennis »

Ik vind dit een moeilijke.. Heb weliswaar geen miltek of ander merk.
Maar wil je op lange afstanden ook niet gek worden van het geluid.
Geeft xt volgens mij het advies om RESONATED te doen.

Ik had eerst ook een sportief geluid zonder tussen demper.(non resonated)
Maar werd op lange afstanden te veel voor me. ( heb wel kompleet van af de turbo )
Op korte stukjes was het wel top!!!

Nu met tussen demper (voor miltek dus resonated) ff sportiever dan standaard
Maar wel hoed vol ge houden op lange afstanden.

Maar wat verlengsnoer zegt.. Xt motorsport heeft een aanbieding!
En mischien mag je eerst non tesonated proberen.. En vind je het geluid wel te,
Dan alsnog resonated(tussendemper) ertussen.

Je zou ook alleen je middendemper ertussen uit kunnen halen.
En dan je eindemper houden al dan niet met dikkere eindstukken.
Daarvoor zou je dan mischien weer beter bij jelmer(jmtuning) teregt kunnen.

Akrapovic is bij motor fietsen wel altijd erg hot!!
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door JonasV »

Akrapovic zie je ook regelmatig op de serieuzere sportauto's.
De importeur in NL zit in de buurt van Breda geloof ik en heb daar regelmatig een bestickerde Nissan GTR gespot van Akrapovic, die klonk echt tof!
Zijn er nog geen systemen te krijgen met zo'n klep die je zelf op en dicht kunt zetten voor de hoeveelheid herrie?
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Mackdennis »

@gerardr

Heb dit ff gekopieert van xt motorsport site


CAT-BACK SYSTEM - NON RESONATED - TWIN 76,2MM JET 2,75' PIJP DIAMETER
Part Number: VW1024

Regelmatig krijgen wij de vraag wat het verschil is tussen de Resonated en Non-resonated uitlaten. Naar aanleiding hiervan hebben wij op onze Golf 5 GTI beide systemen gemonteerd en hiervan 2 filmpjes gemaakt.

Volkswagen Golf 5 GTI DSG 375pk/450Nm met een Milltek Sport resonated systeem:



Volkswagen Golf 5 GTI DSG 375pk/450Nm met een Milltek Sport Non-resonated systeem:



Zoals te horen is in de filmpjes is het Non-resonated systeem marginaal luider echter is het geluid een stuk rauwer (meer geroffel en plofjes) uit de uitlaat.

Deze systemen waren beide met een Milltek downpipe. Hierdoor is er 1 katalysator vervallen en de andere vervangen door een sport katalysator. Door deze restricties weg te halen is het geluid luider geworden. Op het moment dat een cat-back uitlaat op een standaard auto gemonteerd wordt kan er dus prima gekozen worden voor een Non-resonated versie. Deze zal een sportiever geluid produceren dan de originele uitlaat en iets luider zijn, terwijl een Resonated Milltek alleen een sportiever geluid produceert.

Op het moment dat de keuze voor een Turbo-back systeem (cat-back met downpipe) wordt gemaakt adviseren wij dan ook een resonated systeem omdat deze dan ook op lange afstanden in de auto een zeer prettig geluid blijft houden

Milltek Sport uitlaatsystemen:
Milltek Sport uitlaten worden gemaakt van een hoge kwaliteit 304 RVS (stainless steel). Dit materiaal is niet magnetisch en minder gevoelig voor verkleuring. Deze kwaliteit RVS is
gebruikt voor alle pijpen en de totale constructie voor de dempers.

De racecats zijn van het merk HJS en hebben een CPSI-waarde van 100 of 200 CPSI.

De bochten zonder vernauwingen verzekeren een betere gasstroom.

Milltek Sport vergroot de diameter van de pijp om een hoger vermogen te kunnen verkrijgen, zonder verlies van koppel in het middentoerengebied.

Waarom kiezen voor een Milltek Sport Uitlaat?

Een Milltek Sport uitlaat geeft een vermogenwinst, een mooi donker uitlaatgeluid en heeft een agressief maar apart uiterlijk:
* verbeterd de prestatie en rijeigenschappen;
* een scherpere reactie op het gaspedaal;
* een nauwkeurig gecontroleerd product;
* hoogste kwaliteit 304 RVS(stainless steel);
* een lage tegendruk voor een maximale prestatie;
* verantwoordelijk ontwikkeld en geconstrueerd.

Alle systemen voor modellen na 2008 dragen een TUV- en E3-keurmerk.


@jonasv

Heb inderdaad ook akrapovic zien zitten op hele serieuse sport wagens.
Dat waren bmw's m3 en m5 die voor circuit gebruikt worden.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door KlouxOne »

Ik zelf heb al met meerdere merken ervaring.

Ik heb op Mijn Ibiza Cupra eerst met een Milltek systeem gereden. Ik vind dat Milltek een goede prijs kwaliteit verhouding heeft. Ik heb echter wel een hoop gezeik er mee gehad. Roestende Einddemper, Geschuurde lasnaden, lekkende middendemper. Dit in een periode van 2 jaar. iets wat absoluut niet zou mogen voor een RVS uitlaat systeem.

Problemen zijn wel altijd netjes verholpen Door Seat van der Velden ( top gasten )

uiteindelijk ben ik over gegaan naar Super Sprint. is wel anderhalf x zo duur maar dit is echt top spul. Pas vorm is veel beter. lasnaden en kwaliteit ook. en het geluid. ja, persoonlijk veel bruter dan en milltek. milltek is tegen over standaard gewoon goed. mooi geluid veel zwaarder en iets harder van standaard. En met tussen demper gewoon goed stil op de snelweg. Super sprint is dat overigens ook, maar heeft bij volgas een veel harder en racey geluid.

mijn conclusie is dus. dat milltek echt niet slecht is. kwaliteit is wel verbeterd in de jaren. maar wil je echt dik spul hebben. zou ik persoonlijk voor een Super Sprint gaan. als je toch geld gaat uitgeven. zeker voor een R.

alle waarde naar zn geld.

onder mijn edition 30 zit nu ook milltek dit zat er al onder toen ik hem kocht. en hier ben ik ook blij mee. over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen. zal binnenkort is kijken nar de staat van de demper.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door wehoo »

JonasV schreef:...
Zijn er nog geen systemen te krijgen met zo'n klep die je zelf op en dicht kunt zetten voor de hoeveelheid herrie?
Jazeker... voor motorrijders. En op wens (waarschijnlijk) ook voor GTI rijders. :lol: (custom made)
Even bellen en vooral heel veel geld meenemen. ;) 8-)

Link: http://jekillandhide.nl/default.asp





Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Race Eend »

De golf R uitlaat moet je echt resonated pakken als je niet te veel geluid wilt.

Een golf R non-resonated is erg mooi, maar behoorlijk luid. (zeker bij het overschakelen van de DSG de knallen hoor je dan zeer goed).

Supersprint is inderdaad erg mooi qua laswerk en pasvorm. Echter wel 1.5 keer zo duur op zijn minst. (golf R uitlaat is zegmaar 2000 euro, supersprint ongeveer 3500).

Alle waar naar zijn geld inderdaad.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Edition30 »

Voor de R heb je toch ook een versie met een klep?

Dit lijkt mij echt ideaal. Lawaai als je dat wil en rustig als het zo uitkomt (lang op de snelweg).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Race Eend »

Milltek heeft inderdaad de klep op de R zitten, echter non resonated is hij nogsteeds behoorlijk aanwezig hoor.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Mackdennis »

Toch zou het wel gaaf zijn als je de schakelaar van de klep op de kickdown schakkelaar kan maken.
Zo dat als je echt je pendaal helemaal intrapt, dat ie dan brult.
Trap je hem tot 3 kwart klinkt ie netjes..
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door GolfL »

Dat is bij een R ook zo als het goed is. Alleen verloopt dat op een bepaalde druk toch?

Correct me if im wrong!

Edit:

Zie rechtsboven bij het rechter pijpje. Daar zie je een actuator.

Afbeelding
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Mackdennis »

Maar je zou toch ook met het luchtfilter je geluid kunnen aanpassen?
Neem een forge twin air.. Op een verder standaard auto komt er ook al een mooeir geluid uit..

Maar blijft lastig om een sportief geluid te creeren zonder dat het gelijk te veel wordt.

@ golfl
Tja weet niet precies hoe het werkt, zat maar iets te brain stormen.
Ziet er wel heel mooi uit zo'n r20 aan de onderkant!

Denk dat dat ooit me volgende auto wordt.. Dan wel een blauwe :)
GerardR
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 jul 2011, 11:09

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door GerardR »

Nou zag ik van varex een uitlaat met knopje wil je lawaai knopje aan.

Dat lijkt me top weet iemand waar dit kan.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door Mackdennis »

Zou je eens kunnen bellen met jelmer van jmtuning.
Die maakt uitlaten op maat.
Verder zou ik het niet weten maar lijkt me wel de beste optie.
Dat je het geluid zelf kan regelen..
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: Uitlaat voor golf R

Bericht door BASK04 »

Dat is natuurlijk heel simpel,gewoon een klep ertussen
echter is het dan makkelijker om met een middendemper te werk.
Geen einddemper meer.
Omdat je om je demper heen ook een pijp maakt en daar is bij een
gti/r 32 met een einddemper geen ruimte voor.
Als je met rvs en een tig apparaat beetje uit de weg kan is
dit natuurlijk een super mooi klusje en heb je iets wat de meeste niet hebben.
Ook hoeft het niet de hele wereld te kosten
Dus voor je middendemper een klep,
1 uitgang is via de demper,
2e uitgang om de demper heen.
Dit doen ze ook bij vrachtauto's
hier verder op zit http://www.kentietruckspecials.com/kentie/ die bouwt zulke systemen
al heel erg lang, zkr bij de v8 motoren van mercedes en scanie wekt dat
een mooi geluid op
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten