Keyless entry en keyless go

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Keyless entry en keyless go

Bericht door FGT »

Het volgende:

Ik heb een Golf 7R gezien die keyless entry en keyless go heeft.
Keyless entry betekent toch: sleutels in je zak en in buurt van de auto gaat hij open(al dan niet met je duim over de hendel schuiven)?

Keyless go betekent toch: je bent ingestapt, je drukt op de startknop en je start de auto?

Als het bovenstaande klopt, kan ik dan de keyless entry uit laten schakelen? Dus dat ik gewoon met de afstandsbediening de deuren moet ontgrendelen?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Keyless entry en keyless go

Bericht door ChielED35 »

De antwoorden op je vragen: Ja, Ja, Nee.
Je kan je sleutel in je zak laten. Je auto start met startknop en je kan het niet uitschakelen. Nu is het wel zo dat er redelijk recent de verhalen in de wereld komen over de diefstalgevoeligheid van keyless voertuigen. Ik zou er geen auto voor laten staan, maar wel aan extra diefstalpreventie doen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Keyless entry en keyless go

Bericht door FGT »

Hmm, ben ik toch wijzer dan ik zelf dacht :mrgreen:

Waar het mij omgaat: er komt een extern alarm op die werkt met een aparte afstandbediening. Ik heb dus nu(op de 6R) de originele klapsleutel en een apart kastje van het externe alarm. Met dat kastje ontgrendel ik het externe alarm en de deuren. Van de klapsleutel gebruik ik alleen de sleutel voor het contactslot.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Valk
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2018, 22:49
Type auto: Golf 7 GTD
Locatie: Noord Nederland

Re: Keyless entry en keyless go

Bericht door Valk »

Ik heb zelf ook keyless entry en go, met een extra alarm er op. Ik heb wel gekozen voor een alarm die ook keyless werkt waardoor ik nog steeds de sleutels in mijn zak kan houden. Vond ikk wel zo fijn, anders had ik voor niets keyless entry gehad.

Is dus ook nog een optie voor je
Golf 7 GTD
Polo 9n3 1.9 tdi
Peugeot 206 gti
Peugeot 106 gti
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Keyless entry en keyless go

Bericht door FGT »

Er zijn idd 2 merken, die icm kunnen met Keyless, maar geen van beide schaf ik aan. Ik heb een ander alarm die gemonteerd moet worden. Keyless heeft voor mij geen meerwaarde. Liever zoek ik een auto zonder Keyless, maar die zijn best schaars met mijn wensen.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten