Ik heb sinds een aantal weken een jonggebruikte Golf 7 GTI Performance uit 2014 gekocht. Deze is voorzien van het standaard audiosysteem, geen Dynaudio dus. Dynaudio zat wel op mijn vorige Golf 6 GTI en dat was (wat mij betreft) prima. De standaard geluidsinstallatie in mijn huidige Golf is echter zeer matig. Ik ben geen audiofiel en vind het al snel 'goed' maar dit is gewoon slecht. Dof geluid, geen bas (zit ook geen subwoofer in) en niet erg sprankelend. Zelfs ik hoor dat dit niet best is.

Ik ben me dus wat aan het oriënteren om dit te verbeteren. Nu zijn er diverse opties. Achteraf alsnog Dynaudio inbouwen, schijnt te kunnen? Of een aftermarket aanpassing. Via Google diverse aanbieders gezien maar de één zegt dat de speakers ook beter vervangen kunnen worden terwijl de ander zegt dat de standaard speakers prima zijn maar alleen een andere versterker de oplossing is. Heb verder niet veel verstand van audio dus laat me graag adviseren.
Ik wil ik er geen duizenden euro's voor neerleggen, zo'n audiogek ben ik ook weer niet. Verder las ik iets over een kleine subwoofer die in de uitsparing van het reservewiel kan maar evt. ook verwijderd kan worden als je tijdelijk die ruimte nodig zou hebben. Is misschien ook wel handig.
Wat zou jullie advies zijn, uitgaande van een bedrag van rond de 800 euro zeg maar (als dat daarvoor lukt, iets meer mag evt. ook). Moet dan wel inclusief inbouw zijn, wil en kan dit zelf niet.
Dank voor de input!