RNS 510 USB

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

RNS 510 USB

Bericht door Ronaldgolf5 »

Hallo,

Ik heb in mijn golf 5 een rns 510 zitten.
Als het goed is een B type. Hij is van 2009

Ik heb aux al aangesloten en netjes voor de pook in zo een vakje gebouwd. Alleen wilde ik nu ook usb maar die ronde aansluiting wat van de usb naar de radio gaat kan ik achter op mijn rns niet vinden.

Zie alleen twee witte ronde (antenne) en een blauwe ronde (geen idee voor wat deze is? Zit ook al een kabel in)

Terwijl ik wel radio's (rns) vind op google wat dit wel hebben.
Is het mogelijk dat ik een oud type heb wat geen usb ondersteunt? Zie ook alleen cd, sd, hdd en aux op het scherm.

Daarbij jammer dat als ik aux gebruik ik alleen aux zie staan ipv de naam van het liedje op spoty maar dit zal ook wel niet te veranderen zijn neem ik aan.

Wilde graag een paar foto's mee posten van mijn type maar weet even niet zo snel hoe.

Alvast bedankt
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: RNS 510 USB

Bericht door iz75 »

Volgens mij zoek je verkeerd. Voor zover ik weet moet de aux aansluiting op de grote vierkante blok aanwezig zijn.

Buurtjeleen levert dit op:
Afbeelding

Hoop dat je er iets aan hebt.
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: RNS 510 USB

Bericht door EJ5gti »

iz75 schreef:Volgens mij zoek je verkeerd. Voor zover ik weet moet de aux aansluiting op de grote vierkante blok aanwezig zijn.

Buurtjeleen levert dit op:
Afbeelding

Hoop dat je er iets aan hebt.
Usb kan volgensmij alleen met een mdi en niet direct aan de rns


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
iz75
Berichten: 109
Lid geworden op: 01 apr 2017, 20:56
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: RNS 510 USB

Bericht door iz75 »

EJ5gti schreef: 20 jun 2017, 20:08
iz75 schreef:Volgens mij zoek je verkeerd. Voor zover ik weet moet de aux aansluiting op de grote vierkante blok aanwezig zijn.

Buurtjeleen levert dit op:
Afbeelding

Hoop dat je er iets aan hebt.
Usb kan volgensmij alleen met een mdi en niet direct aan de rns


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit klopt inderdaad. Ik heb mijn USB ook via de MDI aansluiting (een verloopstekkertje). Maar volgens mij is deze ook aangesloten op het blok met stroom, luidsprekers enz.
Ik heb namelijk de blauwe stekker voor navigatie, de zwarte voor achteruitrijcam, de witte voor de AM/FM antenne. De rest is de grote vierkante blok.
Overigens is de mijne ook versie B.
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: RNS 510 USB

Bericht door EJ5gti »

iz75 schreef:
EJ5gti schreef: 20 jun 2017, 20:08
iz75 schreef:Volgens mij zoek je verkeerd. Voor zover ik weet moet de aux aansluiting op de grote vierkante blok aanwezig zijn.

Buurtjeleen levert dit op:
Afbeelding

Hoop dat je er iets aan hebt.
Usb kan volgensmij alleen met een mdi en niet direct aan de rns


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit klopt inderdaad. Ik heb mijn USB ook via de MDI aansluiting (een verloopstekkertje). Maar volgens mij is deze ook aangesloten op het blok met stroom, luidsprekers enz.
Ik heb namelijk de blauwe stekker voor navigatie, de zwarte voor achteruitrijcam, de witte voor de AM/FM antenne. De rest is de grote vierkante blok.
Overigens is de mijne ook versie B.
Mdi audio en bediening wordt via canbus verzonden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Ronaldgolf5
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 aug 2012, 10:05
Type auto: Golf 5

Re: RNS 510 USB

Bericht door Ronaldgolf5 »

Hartelijk dank, ik zag namelijk als je op google usb rns intikt er wel degelijk rns bestaan die zo een aansluiting achterin hebben alleen mijne had dat niet vandaar dat ik dacht dat dat kwam door een oud typen radio.


Afbeelding

Dit is toevallig een voorbeeld van aux en usb in een maar op de achtergrond die ronde stekker is voor usb zoals ik overal opgezocht heb en die heb ik niet er in.

Je hebt inderdaad ook die brede stekker maar deze kom ik ook overal tegen.

Geen groot probleem ik heb ook sd maar was toch een leuke functie er bij geweest en voor mij iets makkelijker muziek omzetten als naar sd daarom ook mijn vraag
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: RNS 510 USB

Bericht door tolunay »

EJ5gti schreef: 21 jun 2017, 00:02
iz75 schreef:
EJ5gti schreef: 20 jun 2017, 20:08
Usb kan volgensmij alleen met een mdi en niet direct aan de rns


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit klopt inderdaad. Ik heb mijn USB ook via de MDI aansluiting (een verloopstekkertje). Maar volgens mij is deze ook aangesloten op het blok met stroom, luidsprekers enz.
Ik heb namelijk de blauwe stekker voor navigatie, de zwarte voor achteruitrijcam, de witte voor de AM/FM antenne. De rest is de grote vierkante blok.
Overigens is de mijne ook versie B.
Mdi audio en bediening wordt via canbus verzonden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bediening gaat idd via canbus, maar de audio gaat via de AUX ingang. De eventuele aux aansluiting wordt dan op je MDI connector aangesloten.
Wanneer je dan AUX kiest op je RNS wordt dat doorgelust vanuit de MDI naar je RNS
patje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018, 14:24
Type auto: polo 6R

Re: RNS 510 USB

Bericht door patje »

hey,

Ik heb hetzelfde probleem alleen was al bezig met de kabels trekken van de usb aansluiting.
ik heb een rns510D waar ook geen aansluiting achterop zit voor een usb kabel.
Nou zie ik dat dit op te lossen is doormiddel van een een mdi kabel alleen wil ik deze in het hoesje van de usb kabel verwerken(zie afbeelding)
Weet iemand of dit mogelijk is?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten