rcd 500 naar rns 510. hulp aub

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
golf v r32
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:32
Type auto: golf v r32

rcd 500 naar rns 510. hulp aub

Bericht door golf v r32 »

gepost door Timvgti:
Op de Golf zijn 4 mogelijkheden qua gps/telefoon/radio ontvangst:

1: Je hebt enkel een los 'sprietje' op je dak: Dit is voor de radio ontvangst. Je hebt dan fabrieksaf geen navigatie in je golf geleverd gekregen en er zit dus geen gps ontvanger in het voertuig.
2: Je hebt een 'sprietje' en een 'haaienvinnetje' bij elkaar op je dak: Je hebt dan radio ontvangst via je sprietje en fabrieksaf navigatie, welke zijn gps ontvanst via dat haaienvinnetje heeft
3: Je hebt helemaal niets op je dak: Je hebt dan radio ontvangst via een in de achterruit geïntegreerde antenne. Fabrieksaf heb je geen navigatie geleverd gekregen en er zit dus geen gps ontvanger in het voertuig.
4: Je hebt enkel de originele vw haaienvin op het dak: Je hebt dan radio ontvangst via een in de achterruit geïntegreerde antenne. Fabrieksaf heb je navigatie geleverd gekregen en de gps ontvangst gaat via de haaienvin op het dak.

Ik laat de telefoonontvangst hierin even buiten beschouwing. Als je fabrieksaf een telefoonvoorbereidingsset hebt, dan zijn er ook vw 'haaienvinnetjes' waar behalve de gps ontvanger ook een gsm antenne in verwerkt zit en de bekabeling hiervoor dus ook via de onderkant/dakhemel aangesloten kan worden.

Ikzelf heb NIETS op mijn dak en ben hier éééérg blij mee.
Waarom?
1: De looks. Het ziet er gewoon strak uit
2: De inbraakgevoeligheid! Ik heb nml weldegelijk een navigatiesysteem. Echter ligt de gps ontvanger hiervan in het dasbhboard. Ontvangst is perfect, maar je ziet niks. Inbrekers selecteren Audi's/Volkswagens/Seats/Skodas nml op hun haaienvinnetjes. Je kan daaraan makkelijk van een afstandje zien of er een origineel (mfd of rns) navigatiesysteem in zit en bewezen is dat deze voertuigen helaas vaker aan de beurt zijn qua inbraak/diefstal.


beste,
ik heb een golf 5 r32 met origineel rcd 500, stuur knoppen, telephoon (bleutooth) aansluiting...
Nu heb ik een rns 510 R versie gekocht... Ik heb standaard de VW haaienvin (zonder sprietje)
Maar mijn vraag is nu: heb ik al GPS ontvanger in mijn auto/antenne?
of moet ik nog een FAKRA GPS ontvanger kopen/ haaienvin met GPS ontvanger kopen?
alvast bedankt voor jullie hulp
Laatst gewijzigd door golf v r32 op 24 jul 2017, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
golf v r32
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:32
Type auto: golf v r32

Re: rcd 500 naar rns 510. hulp aub

Bericht door golf v r32 »

echt niemand die mij kan helpen?
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: rcd 500 naar rns 510. hulp aub

Bericht door jwbakkenes »

Volgens mij is de RCD 500 een auto radio zonder navigatie dus zit er niets in de auto die dat zou kunnen aansturen. Een RNS 510 heeft een GPS ontvanger nodig die ik destijds vanuit de unit gewoon naast de unit heb geplaatst/geplakt.
Het is al weer wat jaartjes terug dat ik dit gedaan heb maar ik dacht dat het zo moest.

Zie de link van de GPS ontvanger.

https://www.autopar.nl/gps-ontvanger-vo ... iesystemen

Succes,
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: rcd 500 naar rns 510. hulp aub

Bericht door jwbakkenes »

Misschien is het ook wel aardig je even voor te stellen met je R32, foto's zijn we ook gek op.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
golf v r32
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:32
Type auto: golf v r32

Re: rcd 500 naar rns 510. hulp aub

Bericht door golf v r32 »

alvast bedankt voor uw reactie...
het bovenste gedeelte werd gepost door (Timvgti) een paar jaar geleden...
heb hem een pb gestuurd maar is al een tijdje niet meer online geweest op deze forum :?
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten